Η MORAX MEDIA βράβευσε τον Κωνσταντίνο Ακριβόπουλο, Διευθυντή Εκπαίδευσης Δικτύου Πωλήσεων Allianz στην εκδήλωση των 23ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2014, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα ο κ. Ακριβόπουλος βραβεύτηκε για την πολύτιμη συνεισφορά του στην Εκπαίδευση.
Η ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα insurancedaily.gr αναγνωρίζοντας τη συμβολή της Εκπαίδευσης και την αναγκαιότητα της διά βίου εκπαίδευσης στην ανάπτυξη της αγοράς, έθεσε στον κ. Ακριβόπουλο τις εξής ερωτήσεις:
1. Η βράβευση ενός ανθρώπου από τα χέρια του οποίου ξεπήδησαν ασφαλιστές που σήμερα διαπρέπουν έχει διπλή αξία, της βράβευσης του Εκπαιδευτή αλλά και των Εκπαιδευομένων. Νιώθετε ότι το μοιράζεστε μαζί τους;
Είμαι ενεργός στην ασφαλιστική αγορά από το 1974, πουλώντας προγράμματα και εκπαιδεύοντας Συνεργάτες, σε πάνω από 20.000 ώρες εκπαίδευσης. Έχοντας περάσει από τη θέση του ασφαλιστικού συμβούλου, του Unit και τελικά του Διευθυντού Υποκ/ματος για πολλά χρόνια, όπως πολλοί από τους συναδέλφους μας, επιθυμώ να κάνω πράξη, τον τρόπο που η εμπειρία με έχει διδάξει, περνώντας ένα μήνυμα στους εκπαιδευόμενους ότι η «επιτυχία έρχεται όταν η εκπαίδευση συνδέεται με την πράξη».
Όλοι οι Συνεργάτες έκαναν και κάνουν, με υπομονή, επιμονή, προετοιμασία, προγραμματισμό, πόνο και κούραση, πράξη όσα έμαθαν και μαθαίνουν.
Ο Περικλής στον «Επιτάφιο του» αναφέρει «Τον μη των κοινών μετέχοντα, ουκ απράγμονα αλλά αχρείον νομίζομεν – Εκείνος που δεν βοηθά τους άλλους δε θεωρείται αδιάφορος αλλά άχρηστος».
Έτσι μοιράζεσαι μαζί τους κάθε επιτυχία και η χαρά σου πολλαπλασιάζεται όταν βλέπεις ένα Συνεργάτη που βραβεύεται, να σε αποκαλεί «δάσκαλό του», μεγάλη, βαριά και πολύτιμη κουβέντα. Αυτοί οι Συνεργάτες πίστεψαν ότι η σκάλα που οδηγεί στην επιτυχία δεν είναι κυλιόμενη, ώστε να ανέβουν χωρίς κόπο. Γι’ αυτό τους αξίζει πάντα ένα «μπράβο».
2. Οι εποχές αλλάζουν, τα πρόσωπα αλλάζουν, αλλά οι βασικές αξίες της ασφάλισης και των αναγκών ενός ανθρώπου παραμένουν οι ίδιες. Πόσο εύκολο είναι να τις μεταδώσετε σε άτομα που ηλικιακά αναπτύχθηκαν σε μια εποχή αλματώδους εξέλιξης της τεχνολογίας;
Η διαφορά ανάμεσα σε έναν κακό και έναν καλό σκοπευτή, είναι ότι ο καλός ήταν κάποτε κακός, ο οποίος όμως δεν σταμάτησε να ασκείται στη σκοποβολή. Ο Will Durand (συγγραφέας, ιστορικός και φιλόσοφος) έλεγε ότι «όσο η τεχνολογία αλλάζει, οι ανάγκες του ανθρώπου μεγαλώνουν».
Κάποτε δίναμε βάρος στην πρώτη πώληση, σήμερα στις επαναλαμβανόμενες πωλήσεις το cross & up selling. Κάποτε δίναμε βάρος στις τεχνικές πωλήσεων, σήμερα στην αγοραστική συμπεριφορά του Πελάτη με νέες τεχνικές πιο κοντά στις απαιτήσεις των Πελατών και της εποχής. Σήμερα οι Πελάτες γνωρίζουν περισσότερα και έρχονται εφοδιασμένοι με πληροφορίες, είναι δε πιο απαιτητικοί και περιμένουν διαφοροποιημένη αξία με ανάλογο ROI (επιστροφή στην επένδυσή τους, μεγαλύτερη από το κόστος που δίνουν). Κάποτε δεν γνωρίζαμε σχεδόν τίποτα για την συμπεριφορά του πελάτη, σήμερα μάθαμε ότι τα βιώματά του αποφασίζουν για εκείνον.
Ναι, σήμερα οι Συνεργάτες έχουν ανάγκη από μεγαλύτερη, πιο ποιοτική και συνεχή εκπαίδευση. Εξάλλου δεν ξεχνάμε ότι «η Εκπαίδευση είναι μια σχολή από όπου δεν αποφοιτά κανείς».
3. Οι βασικές αξίες δεν είναι μόνο διαχρονικές, αλλά και διεταιρικές. Όταν εκπαιδεύετε έναν νέο Άνθρωπο, δημιουργείτε ένα ακόμα στέλεχος της Αγοράς, έναν ακόμα manager ή πωλητή στην αγορά. Ποιος είναι ο βαθμός της ικανοποίησής σας, αν συναντήσετε κάποια «παιδιά» να προοδεύουν ακόμα και στον ανταγωνισμό;
Η υποχρέωση ενός εκπαιδευτή είναι να περάσει με έναν τέτοιο τρόπο στους εκπαιδευόμενους, την ιδέα να ασκούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα χωρίς να θίγουν την τιμή και την υπόληψη των συναδέλφων τους ή να προκαλούν αμφιβολίες για την επαγγελματική τους ικανότητα, αξιοπρέπεια, αξιοπιστία και να μη μετέρχονται μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, ή παραπλανητικών πράξεων.
Εξάλλου κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης μαθαίνουν ότι δεν κατηγορούμε τον ανταγωνισμό, διότι σε αυτή την περίπτωση είναι σαν να ανοίγουν δύο τάφους, ένα για τον ανταγωνισμό και ένα για τους ίδιους.
Αν τώρα στην πορεία αλλάξουν κατεύθυνση, το μόνο που μπορούμε να σημειώσουμε είναι ότι «Η ζωή είναι επιλογές». Απλά τέτοιου είδους επιλογές πρέπει να παίρνονται με μεγάλη προσοχή και σκέψη, αλλά ακόμη και τότε υπάρχει ένα «γιατί;».
4. Η Ακαδημία Εκπαίδευσης-Allianz Achievers Academy (A.A.A), που έχει ως στόχο να καταστεί το Best Practice της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς, αποτελεί το δεύτερο (ή το… πρώτο;) σπίτι σας. Πιστεύετε ότι έχετε ενσωματώσει όλη την εμπειρία και τη γνώση της πολύχρονης διαδρομής σας, κυρίως σε θέματα ψυχολογίας και προσωπικότητας του Ασφαλιστή;
Λένε «Ό,τι αγαπάς δεν κουράζει». Όταν λοιπόν αγαπάς κάτι πολύ, το αισθάνεσαι σαν παιδί σου, αισθάνεσαι μια γονεϊκή αγάπη γι’ αυτό και θέλεις να το προστατεύεις συνεχώς. Ναι, την Α.Α.Α τη θεωρώ σπίτι μου χωρίς να μπορώ να πω αν είναι το πρώτο ή το δεύτερο σπίτι μου, πάντως καθημερινά τη μεταφέρω μαζί μου παντού.
Επειδή η αποτελεσματική εκπαίδευση οδηγεί τον εκπαιδευόμενο να κάνει τη σωστή δουλειά, αποτελεσματικά και συνειδητά και όχι απλά τη δουλειά του σωστά, μέσα από την Allianz Achievers Academy, η λειτουργία της εκπαίδευσης σχετίζεται με την έννοια της παιδείας, της μόρφωσης και της επιμόρφωσης και αντλεί από το περιεχόμενό τους προσαρμόζοντας την κατεύθυνσή της στις τεχνογνωστικές απαιτήσεις μιας επαγγελματικής ιδιότητας, προκειμένου να ασκηθεί σωστά, αποτελεσματικά και ποιοτικά.
Μέσα από τα προγράμματα της Α.Α.Α προσπαθούμε να καλύψουμε όλα τα θέματα σήμερα, ώστε πράγματι η Α.Α.Α να είναι το Best Practice της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς, διαμέσου:
- Της συστηματικής συγκέντρωσης και αξιοποίησης της τεχνογνωσίας.
- Της εφαρμογής, της δημιουργίας και καθιέρωσης απλών διαδικασιών ενός εκπαιδευτικού προγράμματος εναρμονισμένου με τα πρότυπα της Allianz.
- Της βέλτιστης διαχείρισης και της παροχής κατάλληλων εκπαιδευτικών συνθηκών, απαραίτητων για την απρόσκοπτη συμμετοχή των Συνεργατών μας στην εκπαίδευση.
- Της διάδοσης και διατήρησης ενιαίας κουλτούρας υψηλής απόδοσης, σύμφωνης με τη στρατηγική και τις αξίες του Ομίλου Allianz.
Τα σεμινάρια της A.Α.Α απευθύνονται σε όλα τα επίπεδα των Συνεργατών του Δικτύου Πωλήσεων και πραγματοποιούνται με έναν πρωτοποριακό τρόπο, με εργαστήρια, αναλύσεις περιπτώσεων και στοχοθεσίας, tests, προσομοιώσεις αλλά και προβολές εκπαιδευτικών ταινιών.
Ναι! Εμείς όλοι των Πωλήσεων έχοντας την ίδια «συλλογιστική» και «πιστεύω» για την εκπαίδευση, κουβαλάμε την Α.Α.Α. μαζί μας παντού, διότι θεωρούμε κάθε μέρα και κάθε στιγμή, ευκαιρία να συμπληρώσουμε κάτι, μόλις μας έρθει σαν ιδέα στο μυαλό, στα 10 σημεία που πιστεύουμε ότι πρέπει να αντιπροσωπεύουν τη λέξη ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
Ε (Ενημέρωση και συνεχή βελτίωση των Γνώσεων)
Κ (Κίνητρα και συνεχή παρακίνηση / νέα θέματα)
Π (Πρότυπα / Ποιότητα – νέες τεχνικές για προσωπική βελτίωση)
Α (Αγάπη για την προσφορά μας στους ανθρώπους)
Ι (Ιδέες και Ιδανικά – Νέες ιδέες που έρχονται κάποιες απίθανες στιγμές)
Δ (Δυναμισμό – παραδείγματα για εμψύχωση)
Ε (Ειλικρίνεια – που είναι η βάση για τη δουλειά μας)
Υ (Υπευθυνότητα – που πηγάζει από την πίστη στο επάγγελμά μας)
Σ (Στόχοι – μακροπρόθεσμοι και βραχυπρόθεσμοι)
Η (Ήθος – Συνεχής έλεγχος για το Ήθος.Πρώτη αρχή στο επάγγελμά μας, διότι ο
άνθρωπος οφείλει να έχει «Μέτρο, Αρμονία και Ήθος).
Εξάλλου «πάντα υπάρχει ένας τρόπος να κάνεις κάτι καλύτερα. Απλά βρες τον».
Καλή επιτυχία σε όλους, φροντίζοντας να διαδίδουμε το θεσμό μας με αγάπη, κατανόηση και πραγματικό ενδιαφέρον για τον Πελάτη-Άνθρωπο.