Σε ένα δύσκολο οικονομικό και χρηματοπιστωτικό περιβάλλον, η Groupama Φοίνιξ σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 6,5% για το 2009 και παρουσίασε καθαρό αποτέλεσμα €1,083 εκ., ενώ το περιθώριο φερεγγυότητας – στις 31 Δεκεμβρίου 2009 – διαμορφώθηκε στο 157%.
Τα αποτελέσματα αυτά αποτυπώνουν την αναπτυξιακή στρατηγική που ακολουθεί η Groupama Φοίνιξ, καθώς και τις προσπάθειες που αυτή κατέβαλε για την εσωτερική αναδιοργάνωσή της, ακολουθώντας τα πιο απαιτητικά επαγγελματικά πρότυπα.
Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών:
Ο ετήσιος κύκλος εργασιών (μεικτά ασφάλιστρα συμπεριλαμβανομένων και των δικαιωμάτων συμβολαίων) της Groupama Φοίνιξ ανήλθε το 2009 στα €186,9 εκατ. , έναντι €175,5 εκατ. για το 2008. Αναλυτικότερα:
€123,4 εκατ. αφορούν στις γενικές ασφαλίσεις και
€63,6 εκατ. στις ασφαλίσεις ζωής
Το 2009, η Groupama Φοίνιξ ξεπέρασε τον μέσο όρο ανάπτυξης της αγοράς. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην ανταγωνιστικότητα των προγραμμάτων της, την υπογραφή περισσότερων από 80 νέων συμβάσεων συνεργασίας με σημαντικούς ασφαλειομεσίτες της αγοράς, αλλά και την ενδυνάμωση των σχέσεων με το αποκλειστικό δίκτυο συνεργατών της.
Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση στις γενικές ασφαλίσεις ανήλθε στα 10,7% έναντι 3,7%, για την υπόλοιπη αγορά.
Ο κλάδος πυρός, που κατέχει εξέχουσα θέση στις δραστηριότητες της Groupama Φοίνιξ, παρουσίασε αύξηση 4%.
Στον κλάδο αυτοκινήτου, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας σημείωσε αύξηση 18% και διαμορφώθηκε στα €65,7 εκατ. Αυτή η σημαντική αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εμπορική επιτυχία του «Anesis Αυτοκίνητο», του νέου πακέτου 7 δωρεάν υπηρεσιών της εταιρείας. Οι υπηρεσίες αυτές αποτελούν μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική προσφορά, χωρίς προηγούμενο στην ελληνική αγορά, και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και των πιο απαιτητικών πελατών.
Στις ασφαλίσεις ζωής, τέλος, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατέγραψε μείωση κατά 0,6%, συγκριτικά με τον μέσο όρο μείωσης κατά 2,9% της υπόλοιπης αγοράς. Αυτή η σχετικά καλή αντοχή του χαρτοφυλακίου ζωής στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον οφείλεται στη δυναμική ανάπτυξη των ομαδικών συμβολαίων, ειδικότερα των ομαδικών συμβολαίων σύνταξης, καθώς και στην ανταγωνιστικότητα της σειράς Safe Life, η οποία και εμπλουτίστηκε το 2009, με δυο νέα προϊόντα :
– Το Safe Life Pass, ένα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας, που διατίθεται στην τιμή των €60 ετησίως, δίνοντας πρόσβαση σε απεριόριστο αριθμό ιατρικών επισκέψεων και σε ευρύ φάσμα ειδικοτήτων στις άρτια εξοπλισμένες κλινικές του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών.
– Το Safe Life Premium, ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα που επιτρέπει στους ασφαλισμένους να επιλέξουν όποιο νοσηλευτικό ίδρυμα επιθυμούν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, παρέχοντάς τους κάλυψη έως και €1 εκατ.
Βελτιωμένα τεχνικά αποτελέσματα
Βελτίωση παρουσιάζουν και τα τεχνικά αποτελέσματα της χρήσης 2009, με ιδιαίτερα θετική μεταβολή στους γενικούς κλάδους, σε σχέση με το 2008, που σημαδεύτηκε από σειρά έκτακτων γεγονότων (σεισμός, ταραχές Δεκεμβρίου). Στη θετική αυτή μεταβολή συνέβαλε και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης των ζημιών. Ωστόσο το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου Ζωής επηρεάστηκε έντονα από τη χρηματοοικονομική κρίση και από τις εξαγορές από τους πελάτες πολλών συμβολαίων Unit Linked.
Καθαρό αποτέλεσμα €1,083 εκατ.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών σε συνδυασμό με τη βελτίωση των τεχνικών αποτελεσμάτων, αλλά και τη μείωση των γενικών εξόδων της εταιρείας επέτρεψαν στην Groupama Φοίνιξ να παρουσιάσει καθαρό αποτέλεσμα €1,083 εκατ. Εξαιρουμένων, μάλιστα, των έκτακτων προβλέψεων, το καθαρό αποτέλεσμα της Groupama Φοίνιξ διαμορφώνεται στα €6,5 εκατ.
Μια αναπτυξιακή στρατηγική με επίκεντρο τους πελάτες
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της χρήσης 2009, ο Γενικός Διευθυντής της Groupama Φοίνιξ, κ. Bertrand Woirhaye, δήλωσε:
«Σε διάστημα δύο ετών, η Groupama Φοίνιξ κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την αποδοτική της ανάπτυξη σε βάθος χρόνου. Η εταιρεία ανανέωσε πλήρως τη σειρά προϊόντων της, με καινοτόμες και ανταγωνιστικές προσφορές, κινητοποίησε τα δίκτυα πωλήσεών της και περιόρισε τα γενικά της έξοδα, με αποτέλεσμα το 2009 να επιστρέψει στην ανάπτυξη και την κερδοφορία, ενώ παράλληλα προτεραιότητα δόθηκε στη συνετή διαχείριση και την πελατοκεντρική προσέγγιση. Οι επιλογές μας άρχισαν να αποφέρουν καρπούς και σήμερα αντιμετωπίζουμε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία από ισχυρότερη θέση. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας με στόχο να κατακτήσουμε μία από τις 5 κορυφαίες θέσεις στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά, έως το 2012. Οι στρατηγικοί άξονες της εταιρείας παραμένουν η διατήρηση της πελατειακής της βάσης, η κατάκτηση νέων μεριδίων αγοράς και η αύξηση της αποδοτικότητάς της. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Groupama Φοίνιξ θα συνεχίσει το έργο βελτιστοποίησης των οργανωτικών της δομών και εσωτερικών διαδικασιών, επενδύοντας περαιτέρω στην ποιότητα των υπηρεσιών της, στη διάθεση καινοτόμων ασφαλιστικών προϊόντων, που ανταποκρίνονται στις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών, καθώς και στην ανάπτυξη των δικτύων της.