Τον κώδωνα του κινδύνου για την υπερβολική πληροφόρηση των καταναλωτών με “άχρηστες” υποχρεωτικές πληροφορίες που αντί να βοηθούν μπερδεύουν στην επιλογή ασφαλιστικών προϊόντων, κρούει η Insurance Europe ενόψει της εφαρμογής των νέων ρυθμιστικών κανόνων της Ε.Ε. για την ασφαλιστική αγορά.
Πιο αναλυτικά, η Insurance Europe εκτιμά ότι μία σειρά νέων ευρωπαϊκών κανονισμών κινδυνεύει να επιβαρύνει σε υπερβολικό βαθμό τους καταναλωτές με πληροφορίες που δεν έχουν κανένα όφελος για αυτούς όταν επιλέγουν ασφαλιστικά προϊόντα, σύμφωνα με την Insurance Europe.
Η επίτευξη διαφάνειας που βοηθάει με αποτελεσματικό τρόπο τους καταναλωτές να συγκρίνουν προϊόντα και να αποφασίσουν τεκμηριωμένα, είναι κρίσιμη για τη διασφάλιση της καλύτερης προστασίας των καταναλωτών. Ωστόσο, η δημοσιοποίηση υπερβολικά πολλών πληροφοριών είναι αντιπαραγωγική και κινδυνεύει να αποσπάσει την προσοχή των καταναλωτών, να τους συγχύσει και τελικά να τους αποτρέψει από το να λάβουν μία τεκμηριωμένη απόφαση.
Η Michaela Koller, γενική διευθύντρια της Insurance Europe δήλωσε: «Η προσοχή των ρυθμιστικών κανόνων πρέπει να είναι στραμμένη στην παροχή υψηλής ποιότητας πληροφόρησης προς τους καταναλωτές και όχι μόνο σε μεγάλο όγκο πληροφοριών. Δυστυχώς, αυτός δεν είναι ο δρόμος στον οποίο βρίσκεται η Ε.Ε. σήμερα. Οι πρόσφατες νομικές εξελίξεις σε επίπεδο Ε.Ε. θα αυξήσουν δραματικά τον όγκο των πληροφοριών που οι ασφαλιστικές είναι υποχρεωμένες να παρέχουν στους καταναλωτές. Όπως έχουντα πράγματα, ο αριθμός των απαιτήσεων γνωστοποίησης πληροφοριών θα διπλασιαστεί».
Σήμερα, ένας καταναλωτής που αγοράζει ένα επενδυτικό προϊόν βασισμένο σε ασφάλιση απότο διαδίκτυο πρέπει να λάβει 75 διαφορετικές προσυμβατικές πληροφορίες σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο της Ε.Ε. Με το νέο κανονισμό PRIIPs, το Solvency II και την πρόταση της Κομισιόν για την αναθεωρημένη Οδηγία για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση IMD 2, οι καταναλωτές θα πρέπει να λαμβάνουν 147 πληροφορίες.