Διττής σημασίας αποδείχθηκε το 2016 για την εκ Θεσσαλονίκης Ασφαλιστική εταιρεία Interlife η οποία παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον κατάφερε την πενταετία 2012 – 2016 να αυξήσει την παραγωγή της κατά 21,38% ενώ παράλληλα να προσαρμοστεί με επιτυχία στο νέο εποπτικό πλαίσιο του Solvency II.
του Νίκου Μωράκη
Η Εταιρεία για τη χρήση της περασμένης χρονιάς (2016) κατάφερε να συγκεντρώσει έναν συνολικό στόλο 265.228 ασφαλισμένων οχημάτων αυξάνοντας τα έσοδά της από ασφάλιστρα κατά 2,51% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ολοκληρώνοντας με επιτυχία ένα επιχειρηματικό πλάνο 5ετίας το οποίο προσέφερε στην Εταιρεία κέρδη 50 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η Εταιρεία, η Interlife κατάφερε:
- Να υπερβεί κατά 16,28% το στόχο κερδοφορίας στην πενταετία από 42,99 εκατ. ευρώ στα 50 εκατ. ευρώ.
- Να συγκρατήσει τα έξοδα 5ετίας στα 30,5 εκατ. ευρώ παρά τις αυξημένες απαιτήσεις του νέου θεσμικού πλαισίου Solvency II υπερβαίνοντας το στόχο της κατά 31,46%.
- Να αυξήσει το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της στα περίπου 50 εκατ. ευρώ παρά την αύξηση των φορολογικών συντελεστών υπερβαίνοντας το στόχο κατά 39,27%.
- Να αυξήσει το σύνολο του ενεργητικού της στα περίπου 160 εκατ. ευρώ υπερβαίνοντας το στόχο της κατά 0,86%.
Ο κ. Βοτσαρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος, στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σε δημοσιογράφους για τα αποτελέσματα της Εταιρείας του, δήλωσε μεταξύ άλλων:
“Η ασφάλιση είναι για τους φτωχούς. Για εκείνους που θα αρρωστήσουν και δεν θα έχουν πώς να πληρώσουν τα νοσήλια. Ο κόσμος θα αρχίσει να ξοδεύει για ιδιωτική ασφάλιση παρότι το κράτος συρρικνώνει το εισόδημά του. Η ιδιωτική ασφάλιση θα αυξήσει την παραγωγή της. Ο τροχός θα γυρίσει και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν σε μεγαλύτερα σχήματα θα είναι αυτοί που θα επιβιώσουν. Ο κλάδος δεν χωράει τους διαμεσολαβητές που είναι και… λίγο ασφαλιστές. Η ασφάλιση παραδοσιακά πωλείται και δεν αγοράζεται”.
Σχετικά με ερώτηση δημοσιογράφου σε ό,τι αφορά το Bancassurance ο κ. Βοτσαρίδης πρόσθεσε:
“Αυτό που συμβαίνει με τις τράπεζες είναι καταχρηστικό και προσπαθούμε να το πολεμήσουμε. Ένας αισχρός τρόπος που οι τράπεζες προσπαθούν να αποκτήσουν ασφαλιστική δραστηριότητα που σε άλλες χώρες θα είχε ήδη επέμβει ο κρατικός μηχανισμός. Η διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων μέσω τραπεζών δεν γίνεται με νόμιμο τρόπο και σε πολλές περιπτώσεις οι τραπεζικοί υπάλληλοι δεν είναι πιστοποιημένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές”.
Στα μη οικονομικά αποτελέσματα του επιχειρηματικού στόχου 5ετίας η Interlife ανέπτυξε τις υποδομές της και τις υπηρεσίες της τόσο σε θέματα πληροφορικής, όσο και σε θέματα Ανθρώπινου Δυναμικού, συνεργατών, νέων προϊόντων αλλά και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Συγκεκριμένα η Εταιρεία κατάφερε:
Στον τομέα της Πληροφορικής
- Δημιουργία υπερσύγχρονου Portal που δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες να υλοποιούν το 100% των εργασιών τους διαδικτυακά, καθώς επίσης και να έχουν πλήρη πρόσβαση στις οικονομικές και ασφαλιστικές πληροφορίες τους (καλύψεις, εξέλιξη ζημιών κ.λπ.) 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
- Δημιουργία του Sales4Net, ενός πρωτοποριακού εργαλείου Διαδικτυακών Πωλήσεων, για αποκλειστική χρήση από τους συνεργάτες της Εταιρείας, που δίνει τη δυνατότητα για online πωλήσεις μέσα από την ιστοσελίδα του καθενός.
- Υλοποίηση online Διατραπεζικού Συστήματος Εισπράξεων – Πληρωμών για άμεση ενημέρωση πληρωμής ασφαλίστρων.
- Υλοποίηση σχεδίου Disaster Recovery για τα δεδομένα και την απρόσκοπτη συνέχιση λειτουργίας της Εταιρείας σε περίπτωση καταστροφικού συμβάντος.
- Εφαρμογή συστημάτων Μέτρησης και Ελέγχου Κινδύνων, Υπολογισμού Φερεγγυότητας και Reporting των Εποπτικών Αρχών αλλά και του Καταναλωτικού Κοινού στο πλαίσιο του νέου θεσμικού πλαισίου Solvency II.
- Εγκατάσταση προγράμματος Διαχείρισης Χαρτοφυλακίων.
Στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού:
- Αύξηση του αριθμού των εργαζομένων στην Εταιρεία κατά 63% στη διάρκεια της 5ετίας (119 εργαζόμενοι στις 31/12/2016 έναντι 73 εργαζομένων στις 31/12/2011).
- Δημιουργία Εταιρικής Τράπεζας Αίματος.
- Διαρκής επιμόρφωση εντός και εκτός Εταιρείας.
Στον τομέα των Συνεργατών (Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές)
- Αύξηση του αριθμού των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών κατά 495% (1.695 διαμεσολαβητές το 2016 έναντι 285 το 2011).
- Εφαρμογή δύο πρωτοποριακών Συστημάτων Συνεργασίας με βάση τη μέθοδο πληρωμής ασφαλίστρων:
α) το σύστημα Prepaid που απαιτεί προπληρωμή ασφαλίστρων. Σε αυτό εντάσσεται το 95% των συνεργατών και
β) τo σύστημα Plafond στο οποίο παρέχεται μία μικρή πίστωση στους συνεργάτες.
- Υλοποιήθηκαν 36 Εκπαιδευτικές και Επιμορφωτικές Ημερίδες και 9 Σεμινάρια Εκπαίδευσης & Επαναπιστοποίησης (συνολικής διάρκειας 269 εκπαιδευτικών ωρών).
Στον τομέα των Καινοτόμων Προϊόντων
Δημιουργήθηκαν τα παρακάτω Πρωτοποριακά Προγράμματα Ασφάλισης: Hospital Protection, Πρόγραμμα Ασφάλισης Αλλοδαπών ΟΙΚΟΣ Flexa Ενυπόθηκο Complet New Υγεία Maximum Εγγυημένη Σύνταξη Ατυχήματος
Στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
Η INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α υποστήριξε ως χορηγός την πενταετία 2012-2016 (και συνεχίζει να υποστηρίζει) 24 φορείς στον Αθλητικό, Περιβαλλοντικό, Πολιτιστικό και Κοινωνικό χώρο καθώς και ευπαθείς ομάδες.
Έχει εντάξει στις δομές της τις 4 βασικές λειτουργίες Σύγχρονης Εταιρικής Διακυβέρνησης, όπως αυτές προβλέπονται από το νέο θεσμικό πλαίσιο εποπτείας Solvency II: Λειτουργία Εσωτερικού Ελέγχου, Λειτουργία Κανονιστικής Συμμόρφωσης, Λειτουργία Διαχείρισης Κινδύνων, Αναλογιστική Λειτουργία.
Σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη της ίδιας της Εταιρείας, η Interlife έχει εκπονήσει το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο για την προσεχή 5ετία 2017 – 2021 το οποίο θα είναι διαθέσιμο προς δημοσίευση μετά την κατάθεσή του στο Χρηματιστήριο της Κύπρου όπου και είναι εισηγμένη η Εταιρεία.