Η συντακτική ομάδα του Insurancedaily.gr και του Ασφαλιστικού Marketing ζήτησε από τον Βελισσάριο Παππά, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή Accident & Health της International Life, να μας μιλήσει για τον κλάδο υγείας της Εταιρείας και το πρόγραμμα Be Happy, που προωθεί το θετικό τρόπο αντιμετώπισης της ζωής.
Μιλήστε μας λίγο για τον κλάδο υγείας στην International Life. Πώς τον αντιλαμβάνεται η Εταιρεία αλλά και εσείς που έχετε δουλέψει σε διοικητική θέση νοσηλευτικού κέντρου.
Ο κλάδος υγείας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της International Life. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι λειτουργεί υπό τη μορφή Strategic Business Unit (SBU), με τη λογική ότι αποτελεί μια αυτοδύναμη καθετοποιημένη μονάδα η οποία είναι υπεύθυνη για όλους τους παράγοντες που συνθέτουν τον Κλάδο, με κύρια εστίαση στην κερδοφορία. Στην εταιρία μας πιστεύουμε ότι η ασφάλιση υγείας αποτελεί βασική ανάγκη και δικαίωμα του σύγχρονου Έλληνα. Η ασφάλιση υγείας είναι το δικαίωμα κάθε ανθρώπου στην επιλογή και την αξιοπρέπεια όπως συνηθίζω να λέω στους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Για εμάς, στην International Life, η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών υγείας και η άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μας με νοσηλεία υψηλού επιπέδου και προδιαγραφών, αποτελούν βασικές προτεραιότητες και μας κατευθύνουν στην συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών μας και στην εισαγωγή καινοτόμων και ευέλικτων προϊόντων, προσαρμοσμένων πάντοτε στις ανάγκες των συνθηκών της εποχής.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης ο κλάδος υγείας το 2014 παρουσίασε αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους της τάξεως του +29%. Πώς επηρέασε αυτή η μεταβολή την δική σας παραγωγή;
Η άνοδος που έχει παρατηρηθεί στον κλάδο ασφάλισης υγείας είναι αποτέλεσμα της ανάγκης των πολιτών για αξιοπρεπή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αλλά και της συνειδητοποίησης από τη μεριά τους ότι η ιδιωτική ασφάλιση καθίσταται σήμερα περισσότερο απαραίτητη από κάθε άλλη στιγμή στο παρελθόν. Παρόλο που η εισαγωγή νέων ιατρικών και φαρμακευτικών μεθόδων έχει αναβαθμίσει τον χώρο της υγείας, η νοσηλεία σε ένα ιδιωτικό νοσοκομείο χωρίς ιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη συνεπάγεται εξαιρετικά υψηλά κόστη νοσηλείας που μπορεί να αγγίξουν και να ξεπεράσουν τις €200.000, ποσό που είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί από τον απλό πολίτη. Εμείς στην International Life, μόνο το 2014 πληρώσαμε για έξι συγκεκριμένες νοσηλείες, ποσό που ξεπέρασε το € 1.600.000. Από την άλλη, η νοσηλεία σε δημόσιο νοσοκομείο απαιτεί τεράστιους χρόνους αναμονής, ακόμη και 6 μήνες σε μερικές περιπτώσεις, έλλειψη φαρμάκων και υγειονομικού υλικού, υποδομών κλπ που όπως αντιλαμβάνεστε αποτελούν τροχοπέδη για τους καταναλωτές αλλά και δυστυχώς μονόδρομο αν δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Παράλληλα, η ιδιωτική ασφάλιση σήμερα έχει γίνει πιο προσιτή οικονομικά και προσφέρει περισσότερες επιλογές στους πολίτες. Ενδεικτικά αναφέρω ότι σήμερα περίπου οι μισοί ασθενείς στα ιδιωτικά νοσοκομεία έχουν ιδιωτικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας, όταν το αντίστοιχο ποσοστό πριν 3 χρόνια ήταν κάτω από 25%. Στην International Life, γνωρίζουμε πολύ καλά το κομμάτι της ασφάλισης υγείας και είμαστε σίγουροι ότι η πορεία του κλάδου θα είναι ανοδική για τα επόμενα χρόνια.
Σχετικά με το Βe Happy, που είναι και η πιο πρόσφατη υπηρεσία σας, τι το κάνει ξεχωριστό και πώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κόσμου;
Το Be Happy είναι το πρώτο πρόγραμμα της σειράς προϊόντων Be, η οποία προωθεί το θετικό τρόπο αντιμετώπισης της ζωής. Το Be Happy αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο και ένα πολύ δυνατό πλεονέκτημα για τους ασφαλιστικούς συμβούλους, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουν 80 διαφορετικούς συνδυασμούς ασφάλισης υγείας στους πελάτες τους με ένα μόνο πρόγραμμα. Το be happy παρέχει τη δυνατότητα στον πελάτη να δημιουργήσει το δικό του ασφαλιστικό πρόγραμμα, όπως ακριβώς ο ίδιος το επιθυμεί, προσαρμοσμένο απόλυτα στις ανάγκες και τις οικονομικές του δυνατότητες, με τη βοήθεια βεβαίως και την καθοδήγηση του ασφαλιστικού του συμβούλου. Αυτό σημαίνει ότι απομακρυνόμαστε από τη λογική των έτοιμων και προτιμολογημένων πακέτων ασφάλισης, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, και πηγαίνουμε σε tailor made λύσεις, κομμένες και ραμμένες στις ανάγκες του καθενός.
Δηλαδή; Θέλετε να μας εξηγήσετε τη φιλοσοφία του;
Μέχρι σήμερα συνέβαινε το εξής: Από τη μία μεριά ο πολίτης περίμενε από το ασφαλιστικό του πρόγραμμα υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του, ενώ από την άλλη μεριά ο ασφαλιστικός σύμβουλος είχε στη διάθεσή του έτοιμα προτιμολογημένα πακέτα νοσοκομειακών προγραμμάτων. Η προφανής απόσταση που υπήρχε ανάμεσα στις δύο μεριές, είχε ως αποτέλεσμα είτε την δυσκολία ολοκλήρωσης της πώλησης, είτε έναν αναγκαστικό συμβιβασμό του ασφαλισμένου που μεταφράζεται ασφαλώς σε χαμηλή ικανοποίηση και μη μακροχρόνια διατήρηση του συμβολαίου του. Η φιλοσοφία του Be Happy είναι ότι ο ασφαλισμένος γίνεται ενεργό μέλος της διαδικασίας πώλησης, καθώς σχεδιάζει από κοινού με τον ασφαλιστικό του σύμβουλο το προϊόν και μέσα από τη διαδικασία αυτή ανακαλύπτει τις ανάγκες του και επιλέγει την βέλτιστη για αυτόν λύση μέσα από πολλές προτεινόμενες εναλλακτικές προτάσεις. Φιλοδοξία της International Life μέσα από το Be Happy είναι να έχει την ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες κάθε δυνητικού πελάτη της μέσα σε ένα και μόνο ραντεβού.
Πιο αναλυτικά; Πώς δουλεύει το Be Happy και τι προσφέρει;
Όπως ανέφερα και πριν, το Be Happy είναι ένα σύγχρονο και πρωτοποριακό προϊόν το οποίο προσφέρει 80 διαφορετικούς συνδυασμούς κάλυψης υγείας. Ο ασφαλισμένος μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το επιθυμητό συνολικό κεφάλαιο κάλυψης (300.000, €500.000 €700.000 ή €1.000.000), το εκπιπτόμενο ποσό νοσηλείας στην Ελλάδα (€500, €1.500 €3.000, €5.000 ή ακόμη και καθόλου εκπιπτόμενο), καθώς και τη θέση νοσηλείας του (Lux, μονόκλινο, δίκλινο, τρίκλινο) και να διαμορφώσει σύμφωνα με τα παραπάνω το ασφάλιστρό του.
Το Be Happy παρέχει όλες τις καλύψεις ενός σύγχρονου προγράμματος υγείας και μάλιστα σημαντικά ενισχυμένες σε σχέση με αντίστοιχα προγράμματα του κλάδου. Συγκεκριμένα, στα συμβεβλημένα νοσοκομεία εντός Ελλάδος, που είναι πλέον όλα τα μεγάλα και γνωστά, παρέχεται 100% κάλυψη των εξόδων νοσηλείας, ενώ στα μη συμβεβλημένα νοσοκομεία το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 80%. Παράλληλα, υπάρχει η πρόνοια ώστε στα δημόσια νοσοκομεία το εκπιπτόμενο ποσό να μειώνεται κατά το ήμισυ, ενώ στην περίπτωση επιθυμίας του ασθενή ή ανάγκης να πάει στο εξωτερικό, το ποσοστό κάλυψης (χωρίς εκπιπτόμενο στο ύψος κεφαλαίου που έχει επιλέξει) ανέρχεται σε 80% εκτός Η.Π.Α και Καναδά, όπου εκεί το αντίστοιχο ποσοστό είναι 70%.
Το πρόγραμμα παρέχει επίσης κάλυψη εντατικής, έξοδα ασθενοφόρου, αμοιβή χειρούργου και αναισθησιολόγου, αποκλειστική νοσοκόμα, χειρουργικές επεμβάσεις χωρίς νοσηλεία, χημειοθεραπείες και ακτινοθεραπείες χωρίς νοσηλεία, μικροεπεμβάσεις χωρίς νοσηλεία, έξοδα ειδικών διαγνωστικών εξετάσεων σε συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα, ετήσιο Check-up σε συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα, χειρουργικό επίδομα, επίδομα τοκετού, επείγουσα αερομεταφορά στην Ελλάδα ή αντιμετώπιση επείγοντος σε χώρες της Ε.Ε.
Εκτός από τα παραπάνω, το Be Happy καινοτομεί με extra καλύψεις όπως κάλυψη επιπλοκών σε κακοήθειες που θα συμβούν μέσα στους χρόνους αναμονής μετά από 5 χρόνια συνεχούς ασφάλισης, κάλυψη ειδικών διαγνωστικών εξετάσεων έως € 1.000 (κολονοσκόπηση, αξονική στεφανιογραφία, PET-SCAN, γαστροσκόπηση, διάβαση εντέρου, μαγνητική τομογραφία, διαγνωστική απόξεση), προ και μετά νοσοκομειακά Έξοδα έως € 1.000 και κάλυψη ρινικού διαφράγματος μετά από 3 χρόνια συνεχούς ασφάλισης.
Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στην υπηρεσία Second Opinion, μια μοναδική υπηρεσία του προγράμματος που την προσφέρουν ελάχιστες εταιρείες στη Ελλάδα. Όπως υποδηλώνει και το όνομα της υπηρεσίας, η International Life προσφέρει στους ασφαλισμένους της τη δυνατότητα δεύτερης ιατρικής γνωμάτευσης σε περιπτώσεις σοβαρής ασθένειας, μέσα από ένα δίκτυο 19.500 ιατρών όλων των ειδικοτήτων της World Care, από τα διεθνούς φήμης νοσοκομεία Mayo Clinic, Children’s Hospital Boston, Duke University Health System, Partners Healthcare System, Massachusetts General Hospital, Brigham and Women’s Hospital, Dana- Farber / Partners Cancer Care, McLean Hospital, Spaulding Rehabilitation Hospital, Penn Medicine, UCLA Healthcare. Η δεύτερη γνωμάτευση δίνει στον ασθενή την επιβεβαίωση την οποία έχει ανάγκη για τη θεραπεία που του έχει προταθεί ή για τη επιβεβαίωση της αρχικής διάγνωσης. Ο γιατρός της World Care μεταφράζει όλες τις απαραίτητες εξετάσεις του ασθενή και μέσα σε επτά εργάσιμες μέρες έρχεται η δεύτερη γνωμάτευση.
Οι σχέσεις νοσηλευτικών κέντρων – ασφαλιστικών εταιρειών πώς έχουν; Τι τριβές παρατηρήσατε και τι σημεία βελτίωσης θα είχατε να προτείνετε;
Η πολυσυζητημένη σχέση ασφαλιστικών εταιριών και νοσοκομείων – κλινικών βρίσκεται ασφαλώς σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν. Τα νοσηλευτικά ιδρύματα, κυρίως λόγω των εξελίξεων στον ΕΟΠΥΥ, έχουν αντιληφθεί την αναγκαιότητα και την σπουδαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης ως μέσο προσέλκυσης πελατών / ασθενών τους, αλλά και ως μέσο ενίσχυσης της αξιοπιστίας τους, με αποτέλεσμα η συνεργασία μεταξύ των δύο συνεργαζόμενων μερών να έχει βελτιωθεί σημαντικά. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης ειδικά σε κάποια νοσοκομεία όσον αφορά τις διαδικασίες διαχείρισης ειδικών υλικών και φαρμάκων που οδηγούν σε μη απαραίτητη αύξηση κόστους για τις ασφαλιστικές εταιρίες. Εμείς στην International Life διαθέτουμε αρκετές δικλείδες για τον έλεγχο των νοσηλευτικών κέντρων τόσο εσωτερικά στο Τμήμα Αποζημιώσεων Υγείας, αλλά και εξωτερικά μέσω γνωστής ελεγκτικής εταιρείας. Πρέπει τα νοσοκομεία να αντιληφθούν, όσα δεν το έχουν ήδη κάνει, ότι η ομαλή λειτουργία των ασφαλιστικών εταιριών και η μη επιβάρυνσή τους με κόστη που δεν είναι απαραίτητα, είναι μόνο προς όφελος τους και αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για την διατήρηση μιας υγιούς, μακροχρόνιας και αμοιβαία επωφελούς σχέσης.