Στόχευση που βασίζεται σε ποιοτική και γεωγραφική επέκταση, νέα στελέχη και καινοτόμα project στη φιλοσοφία του new agency η Ionios συνεχίζει να διαγράφει θετική πορεία και το 2021.
Συνέντευξη του Μάρκου Ροντογιάννη, στον δημοσιογράφο Νίκο Μωράκη
Η Εταιρεία το χρόνο που πέρασε σημείωσε παραγωγή που έφτασε τα €2 εκατ., έχοντας παγιώσει τη λειτουργία της στο πλαίσιο ενός οργανισμού με πρότυπα, διαδικασίες και κανόνες. Όπως επισημαίνει ο κ. Μάρκος Ροντογιάννης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ionios New Agency, «είμαστε ανεξάρτητοι Ασφαλιστικοί Πράκτορες, δεν έχουμε δεσμεύσεις, δεν έχουμε Συμβατικές υποχρεώσεις, δεν κινούμαστε περιορισμένα και το σημαντικότερο όλων είναι ότι το Χ/Φ, είναι περιουσιακό στοιχείο για τον κάθε Συνεργάτη, οπότε προσπαθούμε να το διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο. Είναι βασική Αρχή του Οργανισμού».
Πώς εξελίχθηκαν τα μεγέθη του 2020 σε σχέση με την αρχική σας στόχευση; Σε τι βαθμό η πανδημία επηρέασε τις εργασίες σας;
H πανδημική κρίση, μας βοήθησε πάρα πολύ να ατσαλωθούμε και να προετοιμαστούμε σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση και παράλληλα, μας επέβαλε να αλλάξουμε συνήθειες. Η προσπάθεια που έγινε και η προετοιμασία έφερε εν τέλει αποτέλεσμα, παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες που επικράτησαν, λόγω Covid.
Να πούμε όμως, ότι η όλη προσπάθεια, με το new agency, ξεκίνησε επίσημα από τον Ιανουάριο του 2018 που αλλάξαμε γενικότερα την κουλτούρα της Εταιρείας.
Παρά την αρνητική συγκυρία, ο Οργανισμός συνέχισε την ανοδική του πορεία και όλη η Ομάδα των Managers και των Συνεργατών, έφερε το αποτέλεσμα για το 2020. Αγγίξαμε τα 2 εκατ. Παραγωγής, εκ των οποίων το 1.119.000 ήταν Ατομικά Συμβόλαια και τα 823.000 Ομαδικά Συμβόλαια.
Ο όγκος της δουλειάς που είχαμε να διαχειριστούμε ήταν αναμφίβολα πολύ μεγάλος. Σημαντικό ρόλο στα οικονομικά μας αποτελέσματα έπαιξε η καινοτομία στις υπηρεσίες μας αλλά κι η διαφοροποίησή μας στην αγορά. Για αυτό δεν είναι τυχαίο που οι εργασίες μας δεν είναι μόνο στην Αθήνα που έχει 5.000.000 πληθυσμό, αλλά και στην περιφέρεια που τα πράγματα είναι «σκληρά», σε άγονο έδαφος και η Ασφαλιστική Συνείδηση είναι ακαλλιέργητη, λόγω της νοοτροπίας και των συνθηκών.
Σε ποιο πεδίο διαφοροποιείστε στην ασφαλιστική αγορά;
Όλη μας η δραστηριοποίηση εντάσσεται σε αυτό που ονομάζουμε «Νέα Κουλτούρα». Για εμάς ο τελικός σχεδιασμός του Οργανισμού, είναι ο Τελικός Συνεργάτης. Από τα Προϊόντα που θα προωθηθούν από το TARGET GROUP που απευθύνονται στην καθημερινότητά του, στην ψυχολογία του αλλά και γενικότερα, προσπαθούμε να κάνουμε ευκολότερο το έργο του, έτσι ώστε αυτό που κάνει, να το ερωτευτεί. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσει να μείνει στο χώρο και να προοδεύσει, όπως και να περάσει και τα ανάλογα Rotation που οφείλει σαν επαγγελματίας, καθώς επίσης και τις βασικές αρχές του Επιχειρείν, από τη στιγμή που μπαίνει στο στίβο μάχης της ελεύθερης αγοράς.
Πώς ακριβώς λειτουργούν τα πράγματα στην ελεύθερη αγορά;
Εμείς, είμαστε ανεξάρτητοι Ασφαλιστικοί Πράκτορες, δεν έχουμε δεσμεύσεις, δεν έχουμε Συμβατικές υποχρεώσεις, δεν κινούμαστε περιορισμένα και το σημαντικότερο όλων είναι ότι το Χ/Φ, είναι περιουσιακό στοιχείο για τον κάθε Συνεργάτη, οπότε προσπαθούμε να το διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο. Είναι βασική Αρχή του Οργανισμού.
Όλα τα παραπάνω, βοηθούν τον Συνεργάτη να κάνει με μεγαλύτερο επαγγελματισμό τη δουλειά του, ανάλυση Αναγκών και σωστή εργασία σε επίπεδο Value for Money, αλλά και σε επίπεδο χαρακτηριστικών προϊόντων.
Έχουν περάσει τρία χρόνια μετά την Αίγλη Ζαππείου Φεβρουάριος 2018 IONIOS NewAgency. Πού βρίσκεται σήμερα αυτό το εγχείρημα;
Η αλήθεια είναι ότι αυτός που πρωτοπορεί, δέχεται και τις μεγαλύτερες «σφαλιάρες» από όλους και «στρώνει» το έδαφος και για τους άλλους. Ήταν η μοναδική επιλογή για την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση, μετά το Κλασικό Agency. Αυτός ο συγκερασμός Κλασικού Agency και Ελεύθερων Δικτύων, είναι πραγματικά ένα σύστημα που μπορεί ο Συνεργάτης να αισθανθεί ελεύθερος, διαβασμένος και που με τη σωστή καθοδήγηση θα εξυπηρετήσει σωστά τον πελάτη του. Νομίζω, ότι αγγίζει το Αμερικανικό Agency. Σημασία έχει ότι δημιουργήσαμε έναν Οργανισμό με πρότυπα, με διαδικασίες και κανόνες και η αλήθεια είναι, ότι παράγεται ΕΡΓΟ και μάλιστα με γερές βάσεις.
Σε τι διαφέρει το New agency;
Η αλήθεια είναι αγαπητέ, κ. Μωράκη, ότι η εξέλιξη στον κόσμο, δημιουργείται από παθιασμένους, περίεργους και τρελούς. Ένα στοίχημα είναι για εμάς το να κάνουμε κάτι το διαφορετικό. Πάθος, είναι κυρίως αυτό που μας διακρίνει, Ήθος και Έρωτας. Να σας πω την αλήθεια… Δεν φτάνει να το αγαπάς αυτό που κάνεις, πρέπει να είσαι και ερωτευμένος, να αγωνιάς και όλο αυτό να φαίνεται. Σύμφωνα με όλα το παραπάνω η εξέλιξη, είναι το αποτέλεσμα της έντονης προσπάθειας. Όλο το σύστημα εργάζεται για να μεταλαμπαδεύσει τη γνώση και να δημιουργήσει τις απαιτούμενες συνθήκες, υγιούς ανάπτυξης και εξέλιξης.
Κάθε φορά που επικοινωνούμε, κάπου ταξιδεύετε. Είναι σημαντικό μέρος της δουλειάς σας;
Πρέπει να σου αρέσουν τα ταξίδια για να μπορείς να τα κάνεις και να τα υλοποιείς. Πρέπει να βρισκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής , να συμπαραστεκόμαστε στις απογοητεύσεις, στις αποτυχίες, στις επιτυχίες, στα δύσκολα, αλλά και στα εύκολα.
Αυτοί οι άνθρωποι, πρέπει να αισθάνονται καλά, ασφαλείς, ότι εντάσσονται σε έναν Οργανισμό Ομπρέλα, που θα είναι δίπλα τους και ειδικά στην Επαρχία, που οι συνθήκες είναι αφιλόξενες. Πρέπει, να μοιράζεσαι πράγματα – έτσι έχει δημιουργηθεί αυτό το Οικοδόμημα – προχωράμε βάσει αυτού και συντασσόμαστε. Κάνουμε ένα υπέροχο ταξίδι, που ο προορισμός εδώ δεν έχει τόση αξία, όσο το να περνάμε όμορφα σε ωραίο περιβάλλον, αλλά και σε συνθήκες εργασίας, που να επιτρέπουν την εξέλιξη.
Το ταξίδι λοιπόν όπως προανέφερα, πρέπει να σου αρέσει για να το πραγματοποιήσεις. Θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν ήμουν φοιτητής στο Πανεπιστήμιο, ότι δεν υπήρχε πρωτεύουσα της Ευρώπης που να μην την επισκεφτώ. Έτσι, έφτασα μέχρι τώρα, να έχω επισκεφθεί 143 προορισμούς ανά τον κόσμο.
Αυτό που προσπαθώ είναι να μυήσω τους Συνεργάτες, αλλά ακόμα και το ίδιο μου το παιδί, στο να ταξιδεύουν όσο το δυνατόν περισσότερο, διότι έχοντας ως δεδομένο ότι όλοι κάποια στιγμή θα φύγουμε από αυτήν τη ζωή, θα είναι ωφέλιμο στον απολογισμό που θα κάνουμε κάποια στιγμή, να αισθανθούμε γεμάτοι.
Ετοιμάζεστε για επενδύσεις; Να αναμένουμε ανακοινώσεις;
Είναι το σχέδιο που ανακοινώσαμε στην Αίγλη Ζαππείου και το ακολουθούμε κατά γράμμα.
Όντως, οι Επενδύσεις σε Κτηριακές εγκαταστάσεις σε Τεχνολογία, όσο και σε Ανθρώπινο Δυναμικό, είναι γεγονός. Το 2020, ολοκληρώσαμε την ανακαίνιση των Κεντρικών μας Γραφείων στο Μαρούσι, ανακαινίσαμε και το Ιδιόκτητο Γραφείο μας στην Μεσογείων στο Πεντάγωνο και «στήσαμε» και το Κατάστημα στην Συγγρού. Οργανώσαμε το BackOffice, στα Κεντρικά μας, στελεχώσαμε με εξειδικευμένους ανθρώπους, τα Γραφεία μας στην Θεσσαλονίκη και ταυτόχρονα, εξοπλιστήκαμε πλήρως και Τεχνολογικά.
Το 2021, ξεκινήσαμε το Κατάστημά μας στο Ηράκλειο Κρήτης, το Κατάστημα στην Καβάλα και μέχρι τέλος του έτους, θα δημιουργήσουμε Καταστήματα στην Λάρισα και στην Γλυφάδα. Μεταξύ άλλων, έχουμε οργανώσει και την IONIOS ACADEMY,που για εμάς, είναι βασικό μέλημα – πλεονέκτημα το να δημιουργήσουμε νέους επαγγελματίες, οι οποίοι είναι και το στοίχημα της συνέχισης και της επιβίωσης μας.
Πώς εξελίσσεται κ. Ροντογιάννη το Κλασικό Agency στην Ελλάδα;
Έχω αναφέρει πολλές φορές, ότι το λίκνο που γεννηθήκαμε εμείς και που στην ουσία είμαστε οι ίδιοι άνθρωποι που «τρέχουμε» τα BROKER’S Agency, είναι το Κλασικό Agency. Άλλες όμως εποχές τότε, άλλες ανάγκες και άλλα θέλω. Περίπου το 95% των ανθρώπων που δραστηριοποιούμαστε στα Ελεύθερα Δίκτυα, προερχόμαστε από το Agency.
Άρα λοιπόν για να μην είμαστε αιθεροβάμονες , καλό είναι να λέμε τα πράγματα σωστά, διότι ακόμα και σήμερα είναι το σύστημα, που δημιουργεί Νέους Επαγγελματίες στον χώρο. Οι Εταιρίες βέβαια, είχαν την ευκαιρία να κάνουν το ανάλογο Rotation, το οποίο δεν έγινε και που θα μπορούσαν να το εξελίξουν. Παρόλα αυτά νομίζω ότι το Κλασικό Agency είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουμε εμείς.
Η αλήθεια είναι, ότι παρατηρείται μία συρρίκνωση των Δικτύων Agency και ταυτόχρονα ένας κορεσμός, ο οποίος είναι ναι μεν φυσιολογικός, καθώς οι ανάγκες των ανθρώπων αλλάζουν και τα προϊόντα εξελίσσονται και προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, αλλά και οι άνθρωποι των Πωλήσεων διαφοροποιούν τα θέλω τους, για ασφαλέστερους δρόμου στο περιουσιακό στοιχείο, που λέγεται Χ/Φ. Πιστεύω, ότι δεν θα παραμείνει τα επόμενα χρόνια στην σημερινή του μορφή, αλλά θα γίνει το αντίστοιχο που υπάρχει στην Ευρώπη – το TIDE-ΔΙΚΤΥΟ – , με κάποια ίσως πιο εξαρτημένη σχέση.
Πώς βλέπετε τον Bancassurance στην Ελλάδα;
Θεωρώ, ότι οι Τράπεζες (οι συστημικές), θα μικρύνουν πάρα πολύ με καλύτερο σενάριο να έχει η κάθε Τράπεζα 100 Καταστήματα, οπότε θα λιγοστέψουν και τα σημεία Πώλησης.
Δεν είμαι αρνητικός με τις Εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο Bancassurance, διότι είναι προτιμότερο και ωφέλιμο να τις έχεις δίπλα σου, παρά απέναντί σου. Εξάλλου, να αναφέρουμε και τα θετικά, ότι καλλιεργούν και Ασφαλιστική Συνείδηση, διότι από το 10% περίπου των κατοικιών που είναι ασφαλισμένες στην Ελλάδα είναι, διότι το απαιτεί η Τράπεζα. Άρα λοιπόν, ανεξάρτητα με τον τρόπο που προσεγγίζουν τον πελάτη για τα Προϊόντα τους, καλό είναι να βλέπουμε και τα θετικά.
Οι Πλατφόρμες, πιστεύετε ότι θα επηρεάσουν την Τραπεζική Διαμεσολάβηση;
Εμάς προσωπικά όχι, διότι απευθυνόμαστε σε άλλα Target Group και σε άλλα Προϊόντα. Οι δικές μας υπηρεσίες θέλουν μια ψηφιακή προσέγγιση, αλλά νομίζω ότι θέλουν και φυσική παρουσία για να μπορέσουν να λειτουργήσουν.
Εξετάζουμε κάποιο μοντέλο μικτό, αλλά θεωρώ ότι η Αγορά δεν είναι έτοιμη και φυσικά δεν επιθυμούμε και εμείς να πράξουμε κάτι πρόχειρο. Πάντως το μερίδιο της Αγοράς μέσω Πλατφόρμας,Aggregator-Direct δεν αυξάνεται, ούτε επηρεάζει και το κοινό, ειδικά από την στιγμή που ο Ασφαλιστικός Πράκτορας, είναι παρών στις ανάγκες του πελάτη. Σαφώς, υπάρχει ένα ποσοστό που το επιλέγει, αλλά νομίζω, ότι ακόμα και αυτό, δεν είναι ίδια δουλειά με αυτό που κάνουμε εμείς.
Ο Π.Σ.Α.Σ έχει κραδασμούς κ. Ροντογιάννη;
Η αλήθεια είναι, ότι όταν μπήκα στον χώρο, μου έλεγαν ότι οι Διαμεσολαβητές είναι Έθνος ανάδελφων και προσπαθούσα να καταλάβω, κάτι το οποίο το κατάλαβα μετά με το πέρας των ετών.
Με λυπεί όλο αυτό που γίνεται και πραγματικά είναι πάρα πολύ άσχημο να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε στο να φτιάξουμε, ένα Σωματείο που να μας αντιπροσωπεύει και να μην είμαστε έρμαιο . Έχουμε όλοι ευθύνη διότι, είναι σοβαρό να μην έχεις φωνή, τόσο στις Εταιρίες, όσο και στην Πολιτεία.
Δεν έχουμε μια εκπροσώπηση, η οποία να μπορεί να επισκεφθεί τον Υπουργό και να του μεταφέρει ότι τα ασφάλιστρα, πρέπει να εκπίπτουν, όπως εκπίπτουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης καθώς να μεταφέρει και όλα τα προβλήματα που έχουμε σαν Κλάδος. Αυτά όμως, οι διαφορές μεταξύ των μελών κ.λ.π, πρέπει να μείνουν πίσω και να κοιτάξουμε μπροστά. Πρέπει όλοι, να δουλέψουμε στο να αποκτήσουμε φωνή και να δημιουργήσουμε συνθήκες οι οποίες θα βοηθήσουν την δουλειά μας να πάει μπροστά σε υγιές περιβάλλον και ανταγωνισμό. Είναι κρίμα, τέτοια εποικοδομητική και όμορφη δουλειά, να μην έχει το prestige, το κύρος και την αναγνωρισιμότητα που της αξίζει, τόσο από την κοινωνία, όσο και από την πολιτεία.
Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2021;
Συνηθίσαμε να πρωταγωνιστούμε και θα το κάνουμε. Δεν υπάρχουν περιθώρια για εφησυχασμούς.
Η ορμή δεν σταματάει, ειδικά τώρα που το τρένο είναι πάνω σε ράγες. Συνεχίζουμε με νέο αίμα, με νέες ιδέες και πρόσκτηση νέων Στελεχών, για να κατακτήσουμε νέες κορυφές.