Παραδοσιακά ο Αύγουστος είναι μήνας διακοπών. Οι ρυθμοί της καθημερινότητας μειώνονται, οι επιχειρήσεις υπολειτουργούν, τα γραφεία μένουν με προσωπικό ασφαλείας και η επικοινωνία γίνεται κυρίως μέσω κινητών τηλεφώνων.
του Νίκου Μωράκη
Όπως όλοι οι επαγγελματίες έτσι και ο Ασφαλιστής προγραμματίζει τις διακοπές του και αφιερώνει από μερικές μέρες μέχρι μερικές βδομάδες στον εαυτό του. Πολύ Σημαντικό!
Τι γίνεται όμως με τον κίνδυνο που ελλοχεύει και το ενδεχόμενο να συμβεί οποιοδήποτε απρόοπτο συμβάν, που θα τον επαναφέρει «επί ποδός πολέμου»;
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι θερινοί μήνες, πέρα από μία περίοδο ξεκούρασης και διασκέδασης, είναι και μία περίοδος όπου ο βαθμός επικινδυνότητας στους δρόμους και τα ατυχήματα αυξάνονται και ιδιαίτερα στα νησιά. Η κατανάλωση αλκοόλ σε συνδυασμό με την οδήγηση, η απερίσκεπτη οδηγική συμπεριφορά και η συχνή κίνηση πάνω σε δύο ή τέσσερις τροχούς είναι παράγοντες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε περισσότερα τροχαία ατυχήματα και καθιστούν απαραίτητη τη συμβολή του επαγγελματία ασφαλιστή, που πρέπει όπου και να βρίσκεται να ανταποκριθεί στο ρόλο του και να δείξει τον επαγγελματισμό του.
‘Έναν επαγγελματισμό που “παίζεται στα σημεία” καθώς όπως λέει το ρητό “η λεπτομέρεια είναι αυτή που κάνει τη διαφορά”. Μια λεπτομέρεια που πως όλοι πολύ καλά γνωρίζουμε βασίζεται στο πόσο προσβάσιμος είναι ο ασφαλιστής την ώρα που ο ασφαλισμένος τον έχει ανάγκη.
Τότε είναι που δημιουργεί την προστιθέμενη αξία που αναζητά ο πελάτης.
Ο Ασφαλιστής οφείλει να έχει ανοιχτό το κινητό του και – όσο δύσκολο και αν ακούγεται – να είναι ανά πάσα ώρα και στιγμή διαθέσιμος, ακόμα … και στην παραλία. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο το ατύχημα να τον βρει …φορώντας το μαγιό του ή χαλαρώνοντας στο μπαλκόνι του εξοχικού του και να τον προσγειώσει ανώμαλα στην καθημερινότητα. Η βοήθειά του όμως θα είναι καθοριστική στον άνθρωπο που βιώνει ένα σημαντικό πρόβλημα και τον χρειάζεται για να αντιμετωπίσει όσο γίνεται πιο ανώδυνα μία δύσκολη περίσταση.
Αναμφίβολα ο ρόλος του ασφαλιστή δεν είναι εύκολος, καθώς είναι σύνηθες η καθημερινότητα να ανατρέπει τα σχέδια του και ενώ βρίσκεται διακοπές να χρειάζεται να παρέμβει για να βοηθήσει ένα πελάτη που στην επιχείρησή του ξέσπασε πυρκαγιά ή που είχε ένα τροχαίο και κάποιος πρέπει να συμβουλεύσει την οικογένεια για όλες τις απαραίτητες διαδικασίες.
Σίγουρα έρχεται η στιγμή που πρέπει να συγκεράσει δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους και να θέσει σε δεύτερη μοίρα τον εαυτό του ή ακόμα και την οικογένεια του. Και αυτό πρέπει να κάνει – αν θέλει να λέγεται επαγγελματίας, να γεφυρώσει τη δική του πραγματικότητα με την πραγματικότητα του πελάτη.
Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να υποστηρίξει ότι:
“Ο Ασφαλιστής και το συμβόλαιο δίνουν λύσεις όταν όλοι οι άλλοι στέκονται ανήμποροι να βοηθήσουν.”
Αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος που καλείται να επιτελέσει.
Ένα άυλο στην ουσία προϊόν που ο ασφαλισμένος πληρώνει χωρίς να μπορεί να το εξαργυρώσει μέχρι να το χρειαστεί. Μια υπηρεσία που βασίζεται κυρίως στην εμπιστοσύνη του ασφαλισμένου προς τον ασφαλιστή και την ασφαλιστική εταιρεία καθώς και στην άμεση ανταπόκριση και των δύο σε περίπτωση που ο λήπτης της ασφάλειας τους χρειαστεί.
Μια ευθύνη που τον βάζει στην διαδικασία να είναι “stand by” ακόμα και μετά από μια ιδιαίτερα απαιτητική χρονιά. Μια χρονιά γεμάτη άγχος, ανασφάλεια και δυσβάστακτους φόρους που απειλούν ακόμα και το μέλλον του στο επάγγελμα.
Αυτό που μπορούμε να σας ευχηθούμε εμείς είναι υγεία σε εσάς και τους ασφαλισμένους σας, όσο το δυνατόν λιγότερες εκπλήξεις στα επαγγελματικά σας και ένα καλό υπόλοιπο καλοκαιριού για να γεμίσουν οι μπαταρίες που θα μας χρειαστούν από τη νέα επαγγελματική χρονιά που ξεκινά από τον Σεπτέμβρη.
Και να θυμάστε! Ο Αύγουστος είναι ο αγαπημένος μήνας των Ασφαλιστικών εταιρειών για σημαντικές ανακοινώσεις.