Με στόχευση την ενότητα των μεσιτών, τη διεύρυνση της δυναμικής και του ρόλου τους στην ιδιωτική ασφάλιση ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων τα τελευταία 2,5 χρόνια έχει επιτελέσει έργο μέσα από το οποίο κατάφερε να εξορθολογίσει και να ενδυναμώσει τα οικονομικά του συνδέσμου, να ανασχεδιάσει και να εκσυγχρονίσει τα μέσα επικοινωνίας με το κοινό και να διευρύνει τις σχέσεις συνεργασίας με την πολιτεία.
Με την στρατηγική και τη ίδια σύνθεση, μετά τις αρχιαιρεσίες της 19ης Οκτωβρίου, συνεχίζει και σήμερα, επενδύοντας στις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου.
Το ΔΣ έχει την εξής σύνθεση: Πρόεδρος κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής, Αντιπρόεδρος ο κ. Κωστής Αλφιέρης, Γενικός Γραμματέας ο κ. Γιώργος Ζαφειρίου, Ταμίας η κ. Βασιλική Δράκου και τακτικά μέλη η κ. Αλίκη Βιτάλη, ο κ. Απόστολος Ζηκούλης και ο κ. Τάσος Χατζηθεοδοσίου- εστιάζει στις ίδιες αξίες και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου.
Σχολιάζοντας σχετικά ο κ. Μ. Τζωρτζωρής ανέφερε ότι «οι Μεσίτες Ασφαλίσεων με την πάροδο του χρόνου ενδυναμώνονται, διευρύνουν τη δυναμική τους, ενισχύουν τη θέση τους στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση και περνούν το μήνυμα στην αγορά ότι, κατά τη σύναψη κάθε ασφαλιστικής σύμβασης, εκπροσωπούν -ως επαγγελματίες- αποκλειστικά τον ασφαλισμένο, έχοντας μοναδικό στόχο την εξασφάλιση των συμφερόντων του, μέσω της καλύτερης δυνατής ασφάλισής του». Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΜΑ τόνισε πως «οι Μεσίτες Ασφαλίσεων επιδιώκουν τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ποιοτικότερου περιβάλλοντος για τον άνθρωπο, την κοινωνία και την οικονομία».
Ο απολογισμός του μέχρι τώρα έργου
Τον απολογισμό για τα πεπραγμένα 2,5 ετών έκανε το ΔΣ του συνδέσμου τονίζοντας ότι, με γνώμονα την ενότητα και την αναβάθμιση του ρόλου των Μεσιτών Ασφαλίσεων, άρχισε η υλοποίηση ενός σχεδίου δράσης που ονομάστηκε “Branding SEMA & Rebranding Brokers”, το οποίο βασίστηκε σε τέσσερις κύριους άξονες:
- Την ενίσχυση της δικτύωσης του Συνδέσμου με τους συνδεόμενους φορείς.
- Την αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων του φορέα.
- Την αναβάθμιση των υποδομών καθώς και τη σαφή αποτύπωση των αρχών και θέσεων που πρεσβεύει το «Branding ΣΕΜΑ».
- Τη σύνδεση των Μεσιτών Ασφαλίσεων με την επιχειρηματική κοινότητα, αλλά και την κατανόηση των πλεονεκτημάτων από τη μεταξύ τους συνεργασία.
Ο κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής σημείωσε ότι το ΔΣ του ΣΕΜΑ πραγματοποίησε 77 συναντήσεις με θεσμικούς φορείς, 43 δράσεις με σκοπό την ανάδειξη της αξίας και του ρόλου του Μεσίτη Ασφαλίσεων, 8 έργα υποδομών, 5 εκδηλώσεις για την ενδυνάμωση των σχέσεων του Μεσίτη με την ασφαλιστική αγορά, ενώ εξέδωσε και 157 ενημερωτικά δελτία και δελτία τύπου.
Τόνισε, τέλος, ότι «οι μεσίτες ασφαλίσεων αποτελούν τους πλέον καταξιωμένους Συμβούλους στην παροχή υπηρεσιών Διαχείρισης Κινδύνων, με τον ΣΕΜΑ να μεγαλώνει, να ενδυναμώνει και να κερδίζει την εκτίμηση και το σεβασμό όλων» για να προσθέσει ότι «σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί η ιδέα ότι οι Μεσίτες Ασφαλίσεων έχουν τη μοναδικότητα να εκπροσωπούν «αποκλειστικά» τον ασφαλισμένο και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ποιοτικότερου περιβάλλοντος για τον άνθρωπο, την κοινωνία και την οικονομία».
Ο κ. Κωστής Αλφιέρης αναφέρθηκε στην ενίσχυση των υποδομών με επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, στην περισσότερο στοχευμένη παρακολούθηση των οικονομικών, στον καθορισμό νέων μετρήσιμων στόχων δράσης καθώς και στη μεταφορά της έδρας του Συνδέσμου σε νέα, μεγαλύτερα, γραφεία με παράλληλη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Ο κ. Αλφιέρης σχολίασε επίσης τη συμμετοχή σύσσωμου του ΔΣ του φορέα στην εκδήλωση της ΕΑΕΕ στην Ύδρα, το 2019, προκειμένου, όπως είπε, να αναδειχθεί ο ρόλος του ΣΕΜΑ και η σημασία της ενότητας των μελών του.
Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Ζαφειρίου, στάθηκε στην κλαδική σύμβαση εργασίας που προτάθηκε προς υπογραφή από την ΟΑΣΕ τον Φεβρουάριο του 2019. Για το θέμα αυτό υπήρξαν διεξοδικές συζητήσεις και διαπραγματεύσεις μεταξύ των μερών, αλλά η διαδικασία διακόπηκε εξαιτίας της νομοθετικής διευθέτησης που προέκυψε εξαιτίας της ψήφισης του νέου εργατικού νόμου (ν.4635/2019) τον Οκτώβριο του 2019. Ο κ. Ζαφειρίου επεσήμανε ότι στο μεταξύ η προηγούμενη κλαδική σύμβαση εργασίας έχει ήδη λήξει. Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Ζαφειρίου αναφέρθηκε στην κατοχύρωση του εμπορικού σήματος «ΣΕΜΑ Insurance Brokers» με την προοπτική η χρήση της φράσης «Insurance Brokers» να γίνεται αποκλειστικά από τους Μεσίτες Ασφαλίσεων.
Ο κ. Τάσος Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στη δημιουργία του Broker’s Time Blog, στην αναβάθμιση του site και στον ανασχεδιασμό του τριμηνιαίου περιοδικού του Συνδέσμου, Broker’s Time, με νέα πλουσιότερη ύλη, μεγαλύτερο τιράζ, διευρυμένη διανομή (σε υπουργεία, φορείς και επιχειρήσεις) και το περιεχόμενο του να εστιάζει ανά τεύχος και σε έναν διαφορετικό κλάδο της αγοράς, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μερών. Στόχος των ενεργειών αυτών είναι, όπως σημείωσε, η ενίσχυση της εικόνας του Συνδέσμου και της επικοινωνιακής του πολιτικής και ειδικότερα η αναβάθμιση της αναγνωρισιμότητάς του, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη διείσδυση του Μεσίτη Ασφαλίσεων στην επιχειρηματική κοινότητα, να εξασφαλιστούν νέες πηγές εσόδων και να δοθεί ένα ακόμη «βήμα» εξωστρέφειας στα μέλη του φορέα.
Στον εξορθολογισμό και την ενδυνάμωση των οικονομικών του Συνδέσμου αναφέρθηκε η κ. Βασιλική Δράκου, τονίζοντας ότι παρά τις αντιξοότητες με τις οποίες ήλθε αντιμέτωπη η αγορά λόγω της πανδημικής κρίσης, ο ΣΕΜΑ κατάφερε να διαχειριστεί κάθε εμπόδιο διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα τα ταμειακά διαθέσιμα.
Ο κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής, εστίασε στη διεύρυνση των σχέσεων συνεργασίας του ΣΕΜΑ με την πολιτεία για τη διεκδίκηση θεσμικών αλλαγών στο επάγγελμα του Μεσίτη Ασφαλίσεων, στην τόνωση της σχέσης του φορέα με την πανεπιστημιακή κοινότητα, με τη σύναψη μνημονίου συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και τη δρομολόγηση ενός mba για τους μεσίτες ασφαλίσεων και στην αναβάθμιση της συνεργασίας του Συνδέσμου με την πολιτεία και την αγορά μέσα και από συναντήσεις υψηλού κύρους, με σκοπό την ανάδειξη της διαφορετικότητας και του κύρους των Μεσιτών Ασφαλίσεων.