Για την αξία της Νομικής Προστασίας που ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί στη χώρα μας μίλησε ο Δημήτρης Τσεκούρας, Διευθύνων Σύμβουλος της ARAG στην ετήσια εκδήλωση της Εταιρείας που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου στο Hard Rock Cafe Athens.
Του Νίκου Μωράκη
Ο κ. Τσεκούρας αναφέρθηκε τόσο στην πτώση του κλάδου Νομικής Προστασίας που την τελευταία δεκαετία έχει πέσει από τα 50 εκατ. ευρώ συνολικής παραγωγής στα περίπου 37 εκατ. ευρώ σήμερα όσο και στην αναγκαιότητα ο κλάδος να ξεκολλήσει από την παραδοσιακή Νομική Προστασία στην ασφάλιση οχημάτων. Μια ασφάλιση που σήμερα μονοπωλεί το 90% του κλάδου – χωρίς να υπάρχουν σημάδια ανάπτυξης και προς τις λοιπές νομικές διαφορές όπως τα εργασιακά και τα μισθωτικά. Χαρακτηριστικά ο κ. Τσεκούρας δήλωσε:
«Έχουν ασπρίσει τα μαλλιά μου να λέω ότι τη Νομική Προστασία πρέπει να την βλέπουμε όλοι σα νομικές διαφορές. Όχι σαν μια extra κάλυψη στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Η Νομική Προστασία για να αποκτήσει το σεβασμό που χρειάζεται και ο κάθε ένας να αντιληφθεί το εύρος και το βάθος της υπηρεσίας πρέπει να το συνδέσει με αυτό που λέμε νομική διαφορά. Αν ρωτήσω έναν άνθρωπο το βράδυ στο δρόμο – πες μου μια νομική διαφορά που έχεις αντιμετωπίσει στη ζωή σου θα σου πει το τροχαίο ατύχημα – δε θα σου πει εργασιακά, δε θα πει μισθωτικά… Άρα με αυτή την προσέγγιση πρέπει να βλέπουμε το περιεχόμενο του κλάδου…».
Και είναι αλήθεια ότι από τις 26 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο Νομικής Προστασία μόνο δύο εξ αυτών – η ARAG και η DAS – ειδικεύονται και σε άλλους κινδύνους πέρα από αυτούς στον κλάδο οχημάτων.
Αλλάζοντας θέμα συζήτησης ο κ. Τσεκούρας αναφέρθηκε και στα περί τεχνολογίας στην Ασφαλιστική Αγορά. Για τη μεταβατική περίοδο την οποία διανύει συνολικά η αγορά και στα προβλήματα που δημιουργεί καθώς ακόμα δεν έχουμε προσγειωθεί στη νέα τάξη πραγμάτων. Μια νέα εποχή. Η εποχή του «αλλιώς». Αλλιώς αποφασίζουμε, αλλιώς επικοινωνούμε, αλλιώς πουλάμε, αλλιώς αγοράζουμε. Από την απτή πραγματικότητα πάμε στην εικονική πραγματικότητα. Εποχή της ψηφιοποίησης και του αυτοματισμού. Μια εποχή που δεν θα μπορούσε να επηρεάσει και την ARAG η οποία από το 2011 αλλάζει.
Πιο συγκεκριμένα:
- Το 2011 στην ιστοσελίδα της η Εταιρεία έχει αναρτήσει όλα τα προγράμματα ασφάλισης, και υπάρχει η αυτόματη online αίτηση.
- Το 2015 καθιέρωσε την με e-mail ενημέρωση για την έκδοση/ανανέωση των συμβολαίων και για τους τρόπους πληρωμής. Πιο συγκεκριμένα η Εταιρεία ενθαρρύνει, και προσπαθεί να καθιερώσει τον τρόπο πληρωμής με βάση τον ηλεκτρονικό κωδικό με κόστος που αναλαμβάνει η ίδια. Στις ζημιές, κάθε άνθρωπος που δηλώνει μια ζημιά στο τμήμα ενημερώνεται με ένα e-mail που του λέει ότι έχει ανοιχθεί προσωπικός φάκελος και ότι τον διαχειρίζεται συγκεκριμένος συνεργάτης.
- Το 2016 η Εταιρεία δημιούργησε το πόρταλ για τους συνεργάτες της όπου ο καθένας με τη χρήση ενός προσωπικού κωδικού, μπορεί να έχει πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιό του. Παραγωγή, προμήθειες, ανεξόφλητες εισπράξεις. Στους δικηγόρους με την πληρωμή των λογαριασμών τους, στην εξόφλησή τους παίρνουν από την Εταιρεία ένα e-mail που τους ενημερώνει ποια εξοφλήθηκαν.
- Το 2018 η ARAG καθιέρωσε την αποστολή e-mail σε όλους τους πελάτες της, που τους ενημερώνει για την εξόφλησή των ασφαλίστρων τους
- Και τέλος το 2019 η Εταιρεία σκοπεύει να μετατρέψει όλα τα αρχεία της όπως συμβόλαια, ανανεωτήρια, πρόσθετες πράξεις, τους όρους ασφάλισης, σε PDF και να τα ανεβάζει στο portal των συνεργατών.