Λονδίνο 1688. Σε ένα καφενείο της Tower Street γίνονται τα πρώτα βήματα της ασφαλιστικής βιομηχανίας, η οποία έως και σήμερα συνεχώς μεταβάλλεται και εξελίσσεται επηρεάζοντας τόσο τον ίδιο τον κλάδο όσο και την ασφαλιστική συνείδηση των πελατών.
του Κωνσταντίνου Καρούση, CEO, INSURANCE BROKER, THE BUSINESS INSURANCE (ΤΒΙ)
Συνδετικός κρίκος αυτής της σχέσης ήταν είναι και θα είναι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής. Είναι εκείνος ο οποίος συζητάει με τον πελάτη, αναλύει και κατανοεί τις ανάγκες του , νιώθει τους προβληματισμούς του και επιχειρηματολογεί με επαγγελματική εντιμότητα για το όφελος του. Ταυτόχρονα όμως θα είναι και αδύναμος, εάν μείνει παρατηρητής των εξελίξεων, σε ένα περιβάλλον που διαρκώς μεταλλάσσεται από τις αυξημένες απαιτήσεις και την εμφάνιση νέων μορφών απειλών και κίνδυνων. Σε αυτό το περιβάλλον παράλληλα πληθαίνουν οι online ασφαλίσεις με γρήγορη κι ανέπαφη εξυπηρέτηση μέσα από πλατφόρμες πλειάδων εταιρικών προϊόντων και εταιρειών με την σύμφωνη γνώμη όλων.
Από την άλλη πλευρά της όχθης ο διαμεσολαβητής συνεχίζει πεισματικά να τυπώνει αιτήσεις και να τριγυρνά στο δρόμο μέχρι αργά το βράδυ για να πάρει την πολυπόθητη υπογραφή. Social media, videocalls, ηλεκτρονικά αρχεία, ηλεκτρονική υπογραφή είναι άγνωστοι όροι για τους περισσοτέρους ενώ η τεχνητή νοημοσύνη φαντάζει να είναι ένα νέο μεγάλο και αδηφάγο τέρας έτοιμο να τον καταπιεί. Απάντηση σε αυτήν την “απειλή” εκτός από την ιδία την τεχνολογία είναι ο ίδιος ο διαμεσολαβητής και η απόφαση που έχει να πάρει για να κάνει την δική του μετάβαση. Μια μετάβαση που θα τον φέρει αντιμέτωπο πρώτα με τον ίδιο του τον εαυτό. Έχει μάλιστα να αντιμετωπίσει αρκετά θέματα που θα τον βγάλουν από το comfort zone του είτε επιχειρώντας να δραστηριοποιηθεί σε άλλους κλάδους και προϊόντα εκτός από το ‘αυτοκίνητο’ είτε να εκπαιδευτεί για αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια και να κάνει το προσωπικό του upskilling & reskilling.
Ο μετασχηματισμός αυτός ,φυσικός και ψηφιακός, θα αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες κάνοντας ευκολότερη κι ευχάριστη τη διαδικασία ασφάλισης τόσο για τον ίδιο όσο και για τους πελάτες του. Θα μπορεί πια να προσφέρει προσωποποιημένη ψηφιακή εμπειρία δημιουργώντας ικανοποίηση και πίστη στο νέο διαμορφούμενο περιβάλλον.
Τα νέα αυτά ‘έξυπνα’ εργαλεία είναι τα μέσα με τα οποία ο διαμεσολαβητής θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην αγορά που απευθύνεται. Η προσωπικότητα του κάθε ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ,πράκτορα όπως πια προσφωνείται ,θα είναι εκείνη η οποία θα παραμείνει ακέραιη και ανθεκτική μπροστά στις όποιες προκλήσεις στο μέλλον. Άλλωστε άνθρωποι και μηχανές συνεργάζονται εδώ και αιώνες για το καλό της ανθρωπότητας με έμφυτη την ανάγκη της εξέλιξης και της επιτυχίας προς κάθε κατεύθυνση.
Ακριβώς το ίδιο οφείλουμε να κάνουμε και τώρα για το καλό του επαγγέλματος και της ιδίας της ασφαλιστικής αγοράς.
Κ. Καρούσης: Η TBI δημιουργήθηκε για να παρέχει ένα ασφαλές & βιώσιμο περιβάλλον ασφάλισης