Ο κ. Βασίλης Κέκκης, Εμπορικός Διευθυντής της ICI Μεσίτες Ασφαλίσεων και με μεγάλη εμπειρία στο χώρο της διαμεσολάβησης, μας λέει την άποψή του για το μέλλον της Διαμεσολάβησης, τη διείσδυση του Διαδικτύου και την απευθείας πώληση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, όποιος ξεχνάει την ιστορία είναι υποχρεωμένος να την επαναλάβει. “Σεβασμός στον πελάτη, στην Ασφαλιστική εταιρεία που συνεργάζομαι, στο κατάστημα – πρακτορείο – μεσιτική. Κάνοντας μια ιστορική διαδρομή, τι βλέπουμε; Οι Ασφαλιστικές Εταιρείες έγιναν μεγάλες από τους Διαμεσολαβούντες και μόνο. Με τρέξιμο – πολύ τρέξιμο, δεν τολμούσαμε να κοιτάξουμε ταμπέλα άλλης εταιρείας, ήταν βαρύ αμάρτημα. Υπήρχε συνεννόηση, αμοιβαία εμπιστοσύνη και σεβασμός.
Καινούργιο κοσκινάκι μου και πού να σε κρεμάσω! Δεν είναι ηθικό, από όποια πλευρά και αν προέρχεται. Η αγορά, μας έχει όλους ανάγκη. Σας παρακαλώ, μην καταστρέψουμε ό,τι χτίζαμε πενήντα (50) χρόνια τώρα. Το χειρότερο για εμάς τους διαμεσολαβούντες είναι να περιμένουμε. Το ζητούμενο, πάντα είναι η ανησυχία, η διάθεση για γνώση, για κίνηση. Η γνώση είναι ικανή να ανανεώσει την αντίληψη, ότι υπάρχει μέλλον”.
Η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου φτιάχτηκε για να περνάμε από τη μια μεριά στην άλλη γρήγορα και όχι να καθόμαστε και να καμαρώνουμε τη γέφυρα. Το διαδίκτυο ήρθε στη ζωή μας για να το αξιοποιήσουμε όλοι, να επικοινωνούμε καλύτερα και γρηγορότερα με τους πελάτες μας, να καταλαβαίνουν πόσο απαραίτητοι τους είμαστε και πόσο δίκαιη είναι η αμοιβή που παίρνουμε. Να τους στέλνουμε εμείς ηλεκτρονικά τα συμβόλαια, να τα πληρώνουν μέσω e-banking και να εκτυπώνουν τα συμβόλαιά τους. Αυτό που μπορούμε να προσφέρουμε εμείς στους πελάτες με την παρουσία μας, δεν μπορεί να το κάνει καμία εταιρεία, με όσα λεφτά και αν σκορπίσει. Πάμε στους πελάτες μας, καταλαβαίνουν πόσο απαραίτητοι τους είμαστε ή πιστεύουν ότι πάμε εκεί για να ψάξουμε τις τσέπες τους; Μέλλον υπάρχει, πειθαρχία και προσωπική εξέλιξη όμως υπάρχει;
Εάν κατανοήσουμε ότι με ενέργειες ξεπερνιούνται ευκολότερα οι δυσκολίες, ας αποφασίσουμε να κουβεντιάσουμε, και μόνο αυτό είναι παρηγοριά. Ακόμα και σήμερα, δεν παύει να μας εκπλήσσει με την επιρροή που ασκεί στον κόσμο της ασφαλιστικής αγοράς και τις ρήξεις που επιφέρει (ασφαλιστής που θέλει να γίνει πράκτορας, εάν γίνει τι γίνεται με το χαρτοφυλάκιο κ.λπ.). Καλούμαστε να γίνουμε ρεαλιστές. Πέρα από οποιονδήποτε ορισμό ο ρεαλισμός στη δουλειά μας για τα σχέδια μας και το μέλλον μας, είναι απαραίτητος γιατί η δουλειά μας είναι μια μεγάλη περιπέτεια. Στην εποχή μας η κατανόηση της πορείας μας (καριέρα) σημαίνει πρακτικά ότι καλούμαστε να επανασχεδιάσουμε τη ζωή μας, τη σχέση μας με τη διανομή προϊόντων πρόσβασης στον πελάτη (οι εταιρείες αποφασίζουν τη διανομή, μέσω διαδικτύου), με τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε και τα συστήματα σκέψεως, με τα οποία επικοινωνούμε και δρούμε.
Τι σημαίνει πλέον οργανωμένη παρουσίαση για κάθε προϊόν (ανάλογα τον πελάτη); Τι σημαίνει αποδοχή του διαδικτύου προς όφελος της παραγωγικής μας ανάπτυξης και διατήρησης του πελατολογίου σε όλους τους κινδύνους; Πώς θα παραμείνουμε απαραίτητοι για κάθε πελάτη και θα διαγράψουμε τη λέξη ενδιάμεσος.
Αυτό είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο και κινδυνεύω να παρεξηγηθώ από τις εταιρείες ή να φανώ λαϊκιστής από τους συναδέλφους. Έχω όμως τη διάθεση να το αναλύσω σε μια επόμενη ευκαιρία. Πέρα από τη σταθερή και ενεργή αντίσταση που μπορεί να προβάλει, ο ρεαλισμός σήμερα μπορεί να αναδείξει με πάθος και ενθουσιασμό άλλες ιδέες, άλλες φωνές και άλλη στάση ζωής, νέες δυνατότητες με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ”, τεύχος 16, Ιανουάριος 2013. Γίνετε συνδρομητές στο asfalistikomarketing.gr, διαβάστε ολόκληρο το άρθρο και αποκτείστε πρόσβαση σε όλα τα άρθρα, όλων των τευχών. Περισσότερες πληροφορίες: 210 9578130-2
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
Βετεράνοι σαν τον Βασίλη τον Κέκκη επισημαίνουν λακωνικά την καρδιά του προβλήματος.
Εννοείται πως κανένας από τους διαμεσολαβούντες δεν έχει να φοβηθεί κάτι εφόσον προσαρμόζεται, αξιοποιεί κάθε νέα τεχνολογία & βεβαίως συνεχίζει ισόβια να περπατά, να βρίσκεται & να ανασαίνει στο σπίτι, στην επιχείρηση & γενικότερα εκεί που είναι ο πελάτης του.
Θα ηττηθεί & στο τέλος θα χάσει όποιος επιλέξει να πουλάει από το γραφείο του ιντερνετικά κλπ. & γενικότερα αν δεν πατάει ο ίδιος στο πεζοδρόμιο.
Ετσι ακριβως ειναι οπως τα λεει ο φιλτατος κος Β.Κ. Αν δεν ειμασταν εμεις οι διαμεσολαβουντες η ασφαλιστικη αγορα θα βρισκοταν στα επιπεδα του 1980 με ο,τι σημαινει αυτο.
Αλλα οχι μονο αυτο, δεν θα υπηρχαν καν οι χιλιαδες θεσεις των υπαλληλων που εργαζονται στα γραφεια των ασφαλιστικων.
Αυτο ομως το καταλαβαμε προσφατα, μετα τις απατες αλλα και τις αλλαγες στην ασφαλιστικη αγορα, μεχρι πριν 3 χρονια σχιζαμε τα ιματια μας για την ….ακεραιοτητα και φερεγγυοτητα των ασφαλιστικων εταιριων που αντιπροσωπευαμε αφηνοντας στο ελεος τους εκεινους που μας εμπιστευτηκαν την ασφαλιση τους.
Συγχαρητήρια στον κ. Κέκκη!
Ζητήματα που αφορούν τους περισσότερους από εμάς, στον κλάδο μας και απόψεις με ιδιαίτερη βαρύτητα μιας και ο κ. Κέκκης είναι τόσα χρόνια με τεράστια εμπειρία στο χώρο.
Είναι πολυ σημαντικό που υπάρχει Κάποιος που αναγνωρίζει και την αξία των διαμεσολαβούντων στην αγορά!
Συγχαρητήρια και σας ευχαριστούμε πολυ Κύριε Κέκκη .