Η εξαγορά της AXA επιβεβαιώνει το στρατηγικό πλάνο της Generali σε επίπεδο ομίλου και εταιρείας αλλά και τις ευκαιρίες δυναμικής ανάπτυξης που προσφέρει η ελληνική ασφαλιστική αγορά, με στόχο ο Όμιλος να αποτελέσει πρώτη επιλογή στην ευρωπαϊκή αγορά, αναφέρει σε συνέντευξή του στο «am», ο Διευθύνων Σύμβουλος της Generali Ελλάς, Παναγιώτης Δημητρίου.
συνέντευξη στον Πλάτωνα Τσούλο
Τι αλλάζει στη στρατηγική της Generali μετά την εξαγορά της ΑΧΑ;
Η εξέλιξη της εξαγοράς δεν αποτελεί ανατροπή αλλά επιβεβαίωση του προσεκτικά μελετημένου και άψογα εκτελεσμένου στρατηγικού πλάνου που είχαμε ανακοινώσει τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και τοπικά. Συγκεκριμένα, μέσω του στρατηγικού μας μανιφέστου «Generali 2021: Αξιοποίηση δυνάμεων για ταχύτερη ανάπτυξη», είχαμε τοποθετηθεί ως προς την πολιτική μας για αναζήτηση και αξιοποίηση ευκαιριών σε αγορές που παρουσιάζουν προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης, με στόχο την ενδυνάμωση της θέσης μας, ώστε να αποτελούμε την #1 επιλογή στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το πλάνο αυτό δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί με θετικότερη έκβαση για την ελληνική αγορά. Μετά από μία δεκαετή πορεία σταθερής και επιτυχημένης λειτουργίας, κατά την οποία διπλασιάσαμε το μερίδιο αγοράς μας και αυξήσαμε την παραγωγή μας περίπου κατά 300%, μεγαλώνουμε και εδραιώνουμε τη θέση μας στη χώρα με την εξαγορά μίας από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες, μέλος πολυεθνικού ομίλου.
Η κίνηση αυτή επιταχύνει την υλοποίηση των στρατηγικών μας στόχων που μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν τη συνέχιση του ψηφιακού μας μετασχηματισμού. Επιπλέον, με το βλέμμα μας σταθερά στον καταναλωτή, κάνουμε σημαντικά βήματα στο να βελτιώσουμε την εμπειρία του και να αυξήσουμε την ικανοποίησή του. Ανατρέπουμε τις παραδοσιακές αντιλήψεις περί ασφάλισης, που συνδέονται αποκλειστικά με την ανάληψη κινδύνων. Δημιουργούμε νέα σημεία επαφής στο customer journey των πελατών μας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την ασφάλισή τους από την πρώτη μέρα αγοράς.
Στον αντίποδα της αξιοποίησης της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης του λειτουργικού μας μοντέλου βρίσκεται η ανάπτυξη των ανθρωποκεντρικών δικτύων πωλήσεων, τα οποία θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε με ψηφιακά εργαλεία. Εν ολίγοις, μεγαλώνουμε, ενδυναμώνουμε, καινοτομούμε με στόχο να συνεχίσουμε να πρωταγωνιστούμε, φέρνοντας την αλλαγή στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Μία αλλαγή, που οι πρόσφατες εξελίξεις της πανδημίας αλλά και η οικονομική πορεία της χώρας αποδεικνύουν ότι η αγορά, οι επαγγελματίες και οι καταναλωτές έχουν ανάγκη πιο πολύ από ποτέ.
Ποια πολιτική θα ακολουθήσετε στον τομέα του bancassurance, μέσω της Alpha Bank;
Είχα τοποθετηθεί και παλιότερα δημοσίως, σε ερώτηση για το κατά πόσο ήταν πιθανή η διεύρυνση των καναλιών πωλήσεών μας, λέγοντας ότι δεν αποκλείουμε τη συνεργασία μέσω bancassurance, αρκεί αυτή να τηρεί συγκεκριμένα αξιολογικά κριτήρια και να παρέχει ουσιαστικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Λοιπόν, αυτή η συγκυρία προέκυψε συνάπτοντας συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες στην Ελλάδα.
Η συνεργασία με την Alpha Bank είναι ευθυγραμμισμένη με το στόχο μας για μεγαλύτερη ανάπτυξη σε κλάδους που μας ενδιαφέρουν και που θα συμφωνήσουμε από κοινού, μέσω modular προϊόντων αξιοποιώντας το κανάλι διανομής bancassurance. Ακόμη, ας μην ξεχνάμε ότι ο όμιλος Generali διαθέτει bancassurance δίκτυα σε αρκετές χώρες όπου δραστηριοποιείται, με μεγάλη επιτυχία κι αυτό μας δίνει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα σε επίπεδο τεχνογνωσίας.
Συνεχίζουμε με τον ίδιο σεβασμό και τον προσεκτικό σχεδιασμό με τον οποίο έχουμε λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας στο πλευρό μας ένα ακόμη ισχυρό σύμμαχο και δυνατότητες για σημαντική μεγέθυνση του μεριδίου αγοράς μας. Μεγέθυνση την οποία θα επιτύχουμε όχι μόνο με ποσοτικά αλλά και με ποιοτικά κριτήρια.