Λύση στο ζήτημα που έχει ανακύψει με την κατάθεση των πιστοποιητικών στα Επαγγελματικό Επιμελητήρια για τις ανανεώσεις των αδειών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών επιχειρεί να δώσει η διοίκηση του ΕΕΑ και ειδικότερα ο πρόεδρος Γ. Χατζηθεοδοσίου και ο ΓΓ, Δημήτρης Γαβαλάκης.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Το πρόβλημα έχει προκύψει με την κατάθεση του πιστοποιητικού «περί μη πτώχευσης» και και ενός δεύτερου πιστοποιητικού με το οποίο οι διαμεσολαβητές τίθενται σε «δικαστική αντίληψη» (τη νομική κατάσταση, στην οποία κηρύσσεται φυσικό πρόσωπο, έτσι ώστε εφεξής να έχει περιορισμένη δικαιοπρακτική ικανότητα, με την έννοια ότι για την κατάρτιση ορισμένων δικαιοπραξιών θα χρειάζεται την προηγούμενη συναίνεση του διοριζόμενου αντιλήπτορα του).
Με δεδομένο ότι ο νόμος έχει αλλάξει οι διαμεσολαβητές οφείλουν πλέον να υποβάλλουν ηλεκτρονικά στα πρωτοδικεία τα σχετικά έγγραφα ώστε να λάβουν μετά από μερικές μέρες τις πιστοποιήσεις.
Ωστόσο λόγω Covid-19 η όλη διαδικασία φαίνεται ότι διαρκεί μεγαλύτερο από το αναμενόμενο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα μερίδα των διαμεσολαβούντων να κινδυνεύει να χάσει την προθεσμία που προβλέπεται στις ανανεώσεις αδειών .
Το ΕΕΑ έχει ζητήσει ένεκα των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με την πανδημία να επανέλθει το παλαιότερο καθεστώς που προέβλεπε την κατάθεση στα Επιμελητήρια υπεύθυνων δηλώσεων από τους διαμεσολαβητές και εν συνεχεία τα πρωτοδικεία σε συνεργασία με τα επιμελητήρια να διενεργήσουν δειγματοληπτικούς ελέγχους.
Σημειώνεται ότι οι ανανεώσεις αδειών θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021 και στο διάστημα που μεσολαβεί περίπου 15.000-18.000 διαμεσολαβητές καλούνται να εκτελέσουν μετ’ εμποδίων τη σχετική διαδικασία.
Διαμεσολάβηση: Ενημέρωση από το ΕΕΑ για τις εγγραφές και τις ανανεώσεις αδειών