Με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στα βασικότερα αεροδρόμια της χώρας, ο Ιούλιος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +9,1% ή περίπου +276.000 αφίξεις στο σύνολο της χώρας.
Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, ο Ιούλιος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +1,6% ή περίπου +30.000 αφίξεις σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2015.
Κατά τον μήνα Ιούλιο 2016, η Κρήτη, το Ιόνιο και οι Κυκλάδες υποστήριξαν δυναμικά το σύνολο των διεθνών αεροπορικών αφίξεων της χώρας με +12,8%, +13,3% και +8,7% αντίστοιχα, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη εμφάνισαν θετικό πρόσημο +10% και +11,4% αντίστοιχα, ενώ η Κως, η Σάμος και η Μυτιλήνη κινούνται με αρνητικό πρόσημο -13%, -16,3% και -62% αντίστοιχα. Όσον αφορά στις οδικές αφίξεις, κατά τον μήνα Ιούλιο 2016, το τριεθνές σημείο εισόδου, η Αλβανία, η Βουλγαρία και η Τουρκία σημείωσαν αύξηση +26,8%, +3,8%, +3,7% και +46,2% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, η ΠΓΔΜ κατέγραψε μείωση – 7,2%.
Σε επίπεδο επταμήνου, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις έκλεισαν με θετικό πρόσημο +6,4% ή περίπου +556.000 αφίξεις, στο σύνολο της χώρας. Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, το πρώτο επτάμηνο του 2016 έκλεισε με πτώση -4,8% ή περίπου -307.000 αφίξεις σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2015.
Επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι η τουριστική περίοδος που διανύουμε παραμένει ρευστή. Η ισχυροποίηση του ρεύματος “last minute”, δημιουργεί προϋποθέσεις επίτευξης του στόχου που έχει θέσει ο ΣΕΤΕ από την αρχή του χρόνου για αύξηση των αφίξεων +6%, όμως στη παρούσα φάση φαίνεται εξαιρετικά δύσκολη η επίτευξη του στόχου αντίστοιχης αύξησης των εσόδων. Παράλληλα, είναι αναγκαίο να επαναλάβουμε ότι η ανωτέρω αναφερόμενη αύξηση δεν θα αντικατοπτρίζει την εικόνα σε όλους τους προορισμούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο εσόδων για το κράτος, την απασχόληση και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.
Αναφορικά με την τουριστική επιχειρηματικότητα, είναι βέβαιο ότι με την ισχύουσα υπερφορολόγηση, η όποια άνοδος σε επίπεδο αφίξεων, δεν θα έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα των επιχειρήσεων, τα οποία ενδέχεται να παρουσιάσουν αρνητική εικόνα.