Στη σύλληψη του Πλοιάρχου και του Α’ Μηχανικού του Δ/Ξ – Π/Φ “ΛΑΣΣΑΙΑ” Ν.Π. 11860 προέβησαν, απογευματινές ώρες χθες, στελέχη του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με τη συνδρομή στελεχών του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας για παράβαση του “Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα”.
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Δ’ ΤΕΣ (Τελωνείο Επίβλεψης Συγκροτημάτων) Πειραιά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.
Το εν λόγω πλοίο διενεργούσε απάντληση πετρελαιοειδών μιγμάτων από το ναυάγιο του “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” Ν.Π. 11763. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε πριν λίγο το Αγία Ζώνη αναφέρει:
Είχαμε κατ’επανάληψη ενημερώσει τις Αρχές ότι το Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ είχε πιστοποιητικό αξιοπλοίας έως την 19/9/2017 και ζητήσαμε να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε αντλήσει από το ναυάγιο στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ έως την ανωτέρω ημερομηνία.
Για λόγους άγνωστους σε εμάς, αυτό δεν έγινε, με συνέπεια το ανωτέρω πλοίο να βρίσκεται από χθες το βράδυ έμφορτο, στα ανοιχτά και ανασφάλιστο, λόγω της αναξιοπλοίας του, με ο,τι κινδύνους μπορεία αυτό να ελλοχεύει.
Εχουμε καταθέσει προτάσεις για την εκφόρτωση του ανωτέρω φορτίου, χωρίς να διακινδυνεύεται η δημόσια υγεία και το περιβάλλον, αλλά πέφτουν στο κενό. Για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης, δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο θέατρο του παραλόγου που ζούμε, προστέθηκαν από εχθές το βράδυ και άλλα παράλογα. Συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ με κατηγορίες που έως αυτήν την ώρα που γράφεται η παρούσα ανακοίνωση, αγνοούμε.
Από πληροφορίες και μόνο, και με κάθε επιφύλαξη, μαθαίνουμε ότι οι κατηγορίες θα αφορούν παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας.
Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα αναρωτηθεί, πώς είναι δυνατόν το πλοίο που έφτασε στον χώρο του ναυαγίου για να βοηθήσει στην άντληση του πετρελαίου, δηλαδή να βοηθήσει να περιοριστεί η ρύπανση όσο το δυνατό δυνατό γρηγορότερα, να εμπλακεί σε λαθρεμπόριο την ώρα της άντλησης; Σημειωτέρον ότι η διαδικασία της άντλησης/φόρτωσης του πετρελαίου από το ναυάγιο και το μικρό ταξίδι του ΛΑΣΣΑΙΑ, διάρκειας μίας ώρας, από το ναυάγιο έως την εγκατάσταση των ΕΛΠΕ, έγινε με την παρουσία και επίβλεψη του Λιμενικού Σώματος. Δεν είδαν τίποτα;
Προκύπτει εκ των ανωτέρω ότι οι ειδήμονες που έφτιαξαν σενάρια περί λαθρεμπορίας και τα διοχέτευσαν στον Τύπο τις προηγούμενες ημέρες, αφενός μεν γνώριζαν πολύ καλά τους τρόπους που διεξάγεται το λαθρεμπόριο, διότι ήταν πολύ αναλυτικοί και γλαφυροί στην περιγραφή τους, αφετέρου δε, είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν την εταιρεία μας και τον εκπρόσωπο αυτής Θεόδωρο Κουντούρη να παραβαίνει κατ’εξακολούθηση τις διατάξεις του τελωνειακού κώδικα.
Το τραγικό είναι ότι φαίνεται πως οι Αρχές λαμβάνουν υπ’όψην τους τα σενάρια και όχι τα έγγραφα, και μάλιστα δημόσια, από τα οποία προκύπτει επακριβώς ποσο φορτίο φορτώθηκε, με ποιες διαδικασίες, πού θα παραδιδόταν κλπ
Σιωπούμε αρκετές μέρες τώρα, προκειμένου να αφήσουμε όλους όσους εργάζονται για την διελεύκανση αυτής της υπόθεσης να πράξουν το έργο τους αβίαστα και δίχως την παραμικρή επιρροή από εμάς. Επειδή όμως όπως φαίνεται, όλοι βιάζονται να μας λιθοβολήσουν, δεν μπορούμε να σιωπούμε άλλο. Θα πράξουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου να διασφαλίσουμε πρώτον ότι η αλήθεια θα έρθει στο φως και ότι όποιος ευθύνεται για την υπόθεση αυτή και τις προεκτάσεις της θα λογοδοτήσει ενώπιον της Δικαιοσύνης”.