Η εξωστρέφεια στην επικοινωνία, η εστίαση στην τεχνολογία και την εκπαίδευση μέσα από καινοτόμα πρoγράμματα όπως το Maverick, η προσέλκυση νέων επαγγελματιών, ο επανασχεδιασμός της πλατφόρμας «Cheetah», η ουσιαστική ανάπτυξη του αποκλειστικού δικτύου στο πλαίσιο της πολυκαναλικής στρατηγικής της Groupama, είναι καίρια σημεία της πολιτικής της εταιρείας στα οποία θα στηρίξει την ανάπτυξή της το 2025. Μιλώντας στο am o Βαγγέλης Οικονομόπουλος, Εμπορικός Διευθυντής της Groupama Ασφαλιστική, αναλύει την προσέγγιση και την κουλτούρα της εταιρείας στο πεδίο της τη διεύρυνσης των εργασιών της αλλά και στη σχέση της με τους συνεργάτες και τους ασφαλισμένους της.
Συνέντευξη στον Νίκο Μωράκη (Περιοδικό “am”, Μάρτιος 2025)
Σε τι εστιάζεται η εμπορική στρατηγική της Groupama Ασφαλιστικής για το 2025;
Η εμπορική μας στρατηγική για το 2025 στηρίζεται σε μια σταθερή και ξεκάθαρη κατεύθυνση: να παραμείνουμε η Νο1 επιλογή στην προτίμηση των πελατών και των συνεργατών μας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της πολυκαναλικής και πολυπροϊοντικής προσέγγισης που διατηρούμε, και που αξιοποιεί στο μέγιστο τη δυναμική της αγοράς, προσφέροντας πραγματική λύση σε κάθε ασφαλιστική ανάγκη.
Βασικός μας στόχος είναι να κάνουμε την ασφάλιση απλή, και η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο εχέγγυο αυτής της στρατηγικής, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας τόσο των συνεργατών όσο και των πελατών μας. Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε στην αναβάθμιση του «Cheetah», ενός εργαλείου που έχει ήδη μεταμορφώσει τον τρόπο που δουλεύουν οι συνεργάτες μας.
Από την πρώτη του έκδοση, το «Cheetah» είχε ως βασικό σκοπό τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εμπειρίας πελάτη και συνεργάτη, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη για έντυπα και φυσική γραφειοκρατία. Η πλήρης συγχρονισμένη λειτουργία της εφαρμογής myCheetah με την πλατφόρμα Cheetah δημιούργησε ένα ενιαίο, ευέλικτο on-line περιβάλλον εργασίας για τους συνεργάτες μας.
Φέτος προχωράμε στον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας, ενσωματώνοντας νέες λειτουργίες που θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα και την εμπειρία χρήσης της. Το νέο Cheetah θα αξιοποιεί στο μέγιστο όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, δίνοντας στα χέρια των συνεργατών μας τη δυνατότητα να διεκπεραιώσουν οποιαδήποτε ασφαλιστική διαδικασία ταχύτατα και αποτελεσματικά. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκουμε το νέο μας portal να είναι τουλάχιστον κατά 25% πιο γρήγορο στην εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα θα μειώσει κατά 50% το χρόνο υλοποίησης αλλαγών ή προσθήκης νέων προϊόντων/υπηρεσιών.
Το όραμα μας είναι, να δημιουργήσουμε το πιο καινοτόμο, απλό και γρήγορο εργαλείο πωλήσεων στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.
Βασική μας επιδίωξη είναι επίσης η ουσιαστική διεύρυνση του δικτύου αποκλειστικής συνεργασίας, του Δικτύου μας. Η διαρκής ενσωμάτωση νέων συνεργατών στο αποκλειστικό μας δίκτυο αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη βιωσιμότητα του. Πιστεύω πολύ στην προστιθέμενη αξία που δημιουργεί το Agency της Groupama Ασφαλιστικής σε όλη την ασφαλιστική αλυσίδα, και ο στόχος μας όχι μόνο για το 2025 αλλά και για τα επόμενα χρόνια είναι να δημιουργούμε συνεχώς νέους ασφαλιστικούς πράκτορες και νέες ομάδες με τις αρχές και τις αξίες που πρεσβεύει η Groupama.
Αναφορικά με το ελεύθερο δίκτυο συνεργατών μας, είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για τα αποτελέσματα που έχουμε καταφέρει μαζί τα τελευταία χρόνια, καθώς έχουμε κατορθώσει να αναπτυχθούμε μέσα από πολλούς συνεργάτες και σε πολλά προϊόντα, γεγονός που μας δίνει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για τη συνέχιση της ίδιας στρατηγικής και για τη φετινή χρονιά.
Το 2025, πιστεύω, θα είναι μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την Groupama Ασφαλιστική, όπου η πολυκαναλική στρατηγική μας, η τεχνολογική καινοτομία και η πελατοκεντρική φιλοσοφία θα εξακολουθήσουν να αποτελούν τον πυρήνα της επιτυχίας μας.

Πώς προσεγγίζετε τη νέα γενιά; Θεωρείτε ότι η ασφαλιστική αγορά μπορεί να “μιλήσει” τη γλώσσα των νέων;
Η ασφαλιστική αγορά αποτελούσε για πολλά χρόνια έναν συντηρητικό και παρωχημένο κλάδο συνδεόμενη με στερεότυπα και κλισέ μίας άλλης εποχής. Αυτό όμως φαίνεται να αλλάζει. Βρισκόμαστε στο μεταίχμιο ενός σημαντικού μετασχηματισμού της αγοράς μας.
Η ψηφιοποίηση, η απλοποίηση προϊόντων και διαδικασιών, ο συνδυασμός της ασφάλισης με καταναλωτικά αγαθά και η εταιρική υπευθυνότητα μας φέρνουν πιο κοντά στον πελάτη και αλλάζουν την ταυτότητα του κλάδου μας από απρόσωπο και συντηρητικό κλάδο σε σύγχρονο με δυναμική εξέλιξη. Αυτό δημιουργεί και την ανάγκη να προσελκύσουμε νέους ανθρώπους στον χώρο με δεξιότητες που ξεπερνούν έναν απλό τίτλο σπουδών και θα μπορέσουν να στηρίξουν αυτή την αλλαγή.
Το πιο σημαντικό είναι ότι για να εμπλακούν περισσότεροι νέοι άνθρωποι χρειάζεται να αλλάξουμε εμείς οι ασφαλιστικές εταιρείες και όχι να περιμένουμε να προσαρμοστούν οι νέοι άνθρωποι σε εμάς. Επομένως θα πρέπει μέσα στις ομάδες μας να καλλιεργήσουμε μία κουλτούρα που θα αγκαλιάζει την αλλαγή, την εξέλιξη και την ανάπτυξη των ανθρώπων.
Στην Groupama Ασφαλιστική έχουμε εντοπίσει την ανάγκη αυτή και για τον λόγο αυτό σχεδιάσαμε το Maverick ένα πρόγραμμα εντατικής εκπαίδευσης και συνεχούς αξιολόγησης που δίνει τη δυνατότητα σε νέους διαμεσολαβητές να μεταβούν στη βαθμίδα του unit manager με την παροχή και κατάλληλων υποστηρικτικών εργαλείων για τη δημιουργία της δικής τους νέας ομάδας. Ήδη το πρόγραμμα το 2024 ανέδειξε 11 prospect unit managers.
Επιπρόσθετα, επιλέγουμε να χτίσουμε μια διαφορετική σχέση με το κοινό, βασισμένη σε θετικά μηνύματα και όχι με επικοινωνία που αποσκοπεί αποκλειστικά στην πώληση. Θέλουμε να σπάσουμε το δόγμα που θέλει την ασφάλιση ως ένα «αναγκαίο κακό» και να παρουσιάσουμε αυτό που πραγματικά είναι: Ένας σύμμαχος ζωής, που προσφέρει σιγουριά και υποστήριξη. Ένα παράδειγμα αυτής της προσέγγισης είναι και οι 20.000 outbound κλήσεις που πραγματοποιούμε ετησίως, όχι για να πουλήσουμε προϊόντα, αλλά για να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά με τους πελάτες μας, να αφουγκραστούμε τις ανάγκες τους και να τους παρέχουμε χρήσιμες πληροφορίες.
Τέλος, η εξωστρέφεια και η ενεργή επικοινωνία μέσα από όλα τα σύγχρονα digital κανάλια επικοινωνίας αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής μας. Δεν αρκεί να έχουμε καλές υπηρεσίες· πρέπει να τις επικοινωνούμε με τρόπο σύγχρονο, ελκυστικό και ουσιαστικό, ώστε να δείξουμε ότι η ασφάλιση δεν είναι απλώς μια υποχρέωση, αλλά μια επιλογή που προσφέρει αξία στην καθημερινότητά μας.
Σε τι πρέπει να επενδύσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και οι ίδιοι οι διαμεσολαβητές στην Ελλάδα; Πως δηλαδή μπορούν να βελτιστοποιηθούν οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα δίκτυα προώθησης των ασφαλιστικών προϊόντων;
Η ασφαλιστική αγορά, κατά την άποψή μου, πρέπει να επενδύσει σε δύο βασικούς άξονες: την εκπαίδευση και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Η τεχνολογία δεν πρέπει να θεωρείται απειλή, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο που ενισχύει τόσο την ποιότητα όσο και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μας. Από την αυτοματοποίηση των διαδικασιών μέχρι την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση πελατών, η σωστή χρήση της μπορεί να μεταμορφώσει την εμπειρία ασφάλισης, κάνοντάς την πιο άμεση, απλή και προσιτή.
Παράλληλα, η εκπαίδευση των συνεργατών μας δεν μπορεί να περιορίζεται αποκλειστικά στη γνώση των προϊόντων. Στη Groupama Ασφαλιστική, επενδύουμε σε μια ολιστική προσέγγιση εκπαίδευσης. Οι εκπαιδεύσεις μας ξεπερνούν τα στενά προϊοντικά όρια, τις υπηρεσίες και τα εργαλεία και εστιάζουν παράλληλα σε τεχνικές πωλήσεων και άλλες δεξιότητες επικοινωνίας (soft skills) που ενδυναμώνουν συνεχώς την ποιότητα του δικτύου μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πραγματοποιούμε πάνω από 200 σεμινάρια τον χρόνο, εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά αφορούν δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συναισθηματική νοημοσύνη και η διαχείριση πελατειακών σχέσεων.
Ο συνδυασμός τεχνολογίας και εκπαίδευσης, κατά την προσωπική μου άποψη, δημιουργεί ένα πιο δυνατό και σύγχρονο ασφαλιστικό οικοσύστημα, ικανό να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες του αύριο.

Σε ποιους ασφαλιστικούς τομείς επενδύει η εταιρεία; Που αναμένετε ανάπτυξη;
Στην Groupama Ασφαλιστική, επενδύουμε αρχικά στο μεγαλύτερο asset μας που είναι οι άνθρωποί μας: η καρδιά της εταιρείας και η μεγαλύτερη δύναμή μας. Εστιάζουμε στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη και την εξέλιξή τους, ώστε να παρέχουν κορυφαία εξυπηρέτηση και να ανταποκρίνονται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των ασφαλισμένων μας.
Η τεχνολογία αποτελεί επίσης βασικό πυλώνα της ανάπτυξής μας, με τη δημιουργία νέων AI-driven διαδικασιών που θα βελτιώσουν την εμπειρία των ασφαλισμένων και την ταχύτητα εξυπηρέτησης. Ενώ, παράλληλα, δημιουργούμε το νέο Cheetah, ένα εργαλείο που θα είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα χέρια των συνεργατών μας. Σε ό,τι αφορά την προϊοντική μας γκάμα, προσαρμόζουμε και αναβαθμίζουμε τα υφιστάμενα προγράμματά μας σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η νέα γκάμα ισοβίων συμβολαίων υγείας, οι ευέλικτες επιλογές εκπιπτόμενου ποσού στα ισόβια συμβόλαια υγείας και οι διευρυμένες καλύψεις στην Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτου. Επενδύουμε όμως και στον σχεδιασμό νέων προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήσαμε ένα πρωτοποριακό ασφαλιστικό οικοσύστημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που προσφέρει ολοκληρωμένη προστασία (Περιουσία, Αστική Ευθύνη, Ομαδική Ασφάλιση) με απλό και γρήγορο τρόπο και πολύ σύντομα θα είναι στη διάθεση του δικτύου μας. Με αυτές τις επενδύσεις, διαμορφώνουμε μια νέα γενιά ασφαλιστικών υπηρεσιών, που συνδυάζουν καινοτομία, ευελιξία και ουσιαστική κάλυψη, πάντα με τους ανθρώπους μας στο επίκεντρο.
Σε ποια λογική αναπτύσσονται τα δίκτυά σας; Επενδύετε σε μεγαλύτερο βαθμό σε κάποιο από αυτά, διαβλέποντας μελλοντικά ότι θα έχει μεγαλύτερη απόδοση;
Τα τελευταία χρόνια, ο χώρος της διαμεσολάβησης μετασχηματίζεται ραγδαία, με τη δημιουργία μεγάλων σχημάτων να αποτελεί μια σαφή τάση που εκτιμώ ότι θα ενταθεί περαιτέρω στο μέλλον. Εμείς παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στη φιλοσοφία μας, επενδύουμε στις μακροχρόνιες συνεργασίες και χτίζουμε ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες μας. Πιστεύουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν έρχεται μέσα από ευκαιριακές κινήσεις, αλλά μέσα από τη σταθερότητα, την αλληλεγγύη και την αμοιβαία εξέλιξη δικτύου και εταιρείας.
Για το αποκλειστικό δίκτυο, όπως αναφέραμε δημιουργήσαμε το πρόγραμμα Maverick, μια καινοτόμο πρωτοβουλία που στοχεύει στην ανάδειξη των επόμενων managers του δικτύου μας μέσα από το εσωτερικό μας δυναμικό. Το Maverick δεν είναι απλώς ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης, αλλά ένας μηχανισμός εξέλιξης.

Πιστεύετε ότι η νομοθετική πρωτοβουλία για την υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών άνω του μισού εκατομμυρίου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση;
Η νομοθετική πρωτοβουλία για την υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση των επιχειρήσεων κινείται, κατά την άποψή μου, στη σωστή κατεύθυνση. Αναγνωρίζουμε την ανάγκη για την ενίσχυση της ασφαλιστικής προστασίας στον τομέα των επιχειρήσεων και πιστεύω ότι είναι σημαντικό να διερευνηθούν και άλλοι κλάδοι, όπως η αποταμίευση, προκειμένου να ενισχυθούν και εκεί τα κίνητρα για την ασφάλιση και να δημιουργηθούν πιο ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά πλαίσια προστασίας.
Η ασφαλιστική αγορά είναι έτοιμη να καλύψει αυτό το κενό προστασίας με μεγάλη αποτελεσματικότητα και ευελιξία. Ως Groupama Ασφαλιστική, επιδιώκουμε να διαδραματίσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις εξελίξεις, προσφέροντας λύσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιχειρήσεων και να συμβάλλουν στην ευρύτερη προστασία της οικονομίας.
Ωστόσο, πιστεύω ότι η υποχρεωτικότητα μπορεί να πιέσει τις τιμές της ασφάλισης, κάτι που δεν εξασφαλίζει πάντα τη σωστή και ολοκληρωμένη κάλυψη. Γι’ αυτό κατά την άποψή μου, τα κίνητρα για την ασφάλιση και όχι τόσο η υποχρεωτικότητα είναι το κύριο εργαλείο για τη δημιουργία ενός πιο υγιούς, ορθολογικού και βιώσιμου ασφαλιστικού πλαισίου. Όταν τα κίνητρα προσανατολίζονται προς την ενίσχυση της ασφαλιστικής κουλτούρας, τότε το ασφαλιστικό μας σύστημα θα γίνει πιο ισχυρό και αποτελεσματικό για όλους τους εμπλεκόμενους.