Το ChatGPT της openAI, είναι ένα bot με τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να συνομιλήσει, δημιουργεί άρθρα, δοκίμια ακόμα ποίηση και έχει ήδη κερδίσει τους χρήστες αλλά και τους επιχειρηματικούς ομίλους που θέλουν να αξιοποιήσουν το εν λόγω εργαλείο για να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Σαν τεχνολογία αναμφίβολα βρίσκει εφαρμογή σε πολλούς κλάδους, ωστόσο σε σχετικό άρθρο η συμβουλευτική εταιρεία celent αναφέρεται στο πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ασφαλιστική αγορά. Τι πεδία μπορεί να καλύψει και σε τι βαθμό μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο;
Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή στην ιστορία
Η εφαρμογή έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα επιτυχίας μόλις δύο μήνες μετά την κυκλοφορία της. Πρόσφατη μελέτη της UBS ισχυρίζεται ότι το chatbot έχει κερδίσει 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, καθιστώντας το την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή καταναλωτών στην ιστορία.
Τα δεδομένα από την εταιρεία ανάλυσης Similarweb δείχνουν ότι κατά μέσο όρο 13 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες χρησιμοποιούσαν καθημερινά το ChatGPT τον Ιανουάριο, διπλασιάζοντας τα επίπεδα από τον Δεκέμβριο. Αυτή η επιτυχία έχει εντυπωσιάσει ακόμη και ειδικούς του κλάδου, με τους αναλυτές της UBS να δηλώνουν: «Σε 20 χρόνια μετά τον χώρο του Διαδικτύου, δεν μπορούμε να θυμηθούμε ταχύτερη ανάπτυξη σε μια εφαρμογή διαδικτύου για καταναλωτές».
Η εφαρμογή στην ασφαλιστική αγορά
Το ChatGPT είναι ένα μοντέλο γλώσσας τεχνητής νοημοσύνης αιχμής που αναπτύχθηκε από την OpenAI. Δημιουργεί απαντήσεις κειμένου που είναι παρόμοιες με την ανθρώπινη γραφή. Είναι προεκπαιδευμένο σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων κειμένου για τη δημιουργία απαντήσεων κειμένου που είναι κοντά στην ανθρώπινη γλώσσα. Αυτό επιτρέπει στο ChatGPT να μάθει τα μοτίβα και τις δομές της ομιλίας, ώστε να μπορεί να δημιουργήσει κείμενο υψηλής ποιότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο ChatGPT βελτιστοποιείται με την πάροδο του χρόνου. Καθώς απορροφά περισσότερα δεδομένα και λαμβάνει σχόλια βελτιώνεται.
Πιστεύω ένθερμα ότι το ChatGPT μπορεί να είναι ένα τρομερό πλεονέκτημα για τους ασφαλιστές P&C, αναφέρει σε άρθρο του το celent. “Η επάρκειά του στην κατανόηση και τη δημιουργία γλώσσας που μοιάζει με άνθρωπο μπορεί να διευκολύνει πολλές περιπτώσεις χρήσης που μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες, να αυξήσουν την εμπειρία των πελατών και να μετριάσουν τους κινδύνους.
Πιθανώς η πιο σημαντική εφαρμογή του ChatGPT είναι η αυτοματοποίηση εξυπηρέτησης πελατών. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες του ChatGPT, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν chatbots που μπορούν να ανταποκριθούν σωστά σε κοινά ερωτήματα, όπως η παροχή πληροφοριών σχετικά με την κάλυψη του συμβολαίου και η διευκόλυνση της επεξεργασίας των απαιτήσεων. Αυτό όχι μόνο μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και πόρους τόσο για τον ασφαλιστή όσο και για τον αντισυμβαλλόμενο, αλλά επίσης αυξάνει σημαντικά την ευκολία και την αποτελεσματικότητα της εμπειρίας του πελάτη.
Μια άλλη κρίσιμη περίπτωση χρήσης του ChatGPT στον κόσμο της P&C είναι το underwriting. Η ικανότητα του ChatGPT να αναλύει τεράστιες ποσότητες δεδομένων και να κάνει προβλέψεις κινδύνου μπορεί να βοηθήσει τους ασφαλιστές να λαμβάνουν πιο ακριβείς και ενημερωμένες αποφάσεις. Αυτό μπορεί να καταλήξει σε πιο αποτελεσματικές και κερδοφόρες διαδικασίες underwriting για την ασφαλιστική εταιρεία.
Επιπλέον, το ChatGPT μπορεί να προσφέρει αξία στον εντοπισμό απάτης. Εκπαιδεύοντας το ChatGPT σε ιστορικά δεδομένα, οι ασφαλιστές μπορούν να εντοπίσουν μοτίβα απάτης σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντάς τους να διερευνήσουν ύποπτες αξιώσεις.
Μια πρόσθετη εφαρμογή του ChatGPT είναι η δημιουργία συμβολαίων. Το ChatGPT μπορεί να δημιουργήσει αυτόματα ασφαλιστήρια συμβόλαια με βάση τις συγκεκριμένες ανάγκες του αντισυμβαλλομένου, γεγονός που μπορεί να εξορθολογίσει τη διαδικασία και να μειώσει τα λάθη. Αυτό μπορεί επίσης να βελτιώσει την εμπειρία του αντισυμβαλλόμενου παρέχοντάς του ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο προσαρμοσμένο στις συγκεκριμένες απαιτήσεις του.
Τέλος, το ChatGPT μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως εικονικός προσαρμογέας αξιώσεων. Επικοινωνώντας με τους αντισυμβαλλόμενους και συλλέγοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διεκπεραίωση μιας αξίωσης, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στη διαδικασία αξιώσεων. Το αποτέλεσμα είναι ταχύτεροι χρόνοι διεκπεραίωσης αξιώσεων και πιο θετική εμπειρία για τον αντισυμβαλλόμενο.
Και προσθέτει ο Andrew Schwartz που υπογράφει το άρθρο: “Αν δεν το έχω ξεκαθαρίσει μέχρι τώρα, θα το πω: Είμαι μαγεμένος από τις δυνατότητες του ChatGPT. Οι δυνατότητες είναι ατελείωτες σε όλη την αλυσίδα αξίας, από την αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών, την παροχή βοήθειας στο underwriting, τον εντοπισμό απάτης, τη δημιουργία πολιτικών και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας αξιώσεων. (Και είμαι βέβαιος ότι έχω χάσει κάποιες άλλες περιπτώσεις πιθανών χρήσεων υψηλής αξίας που αργότερα θα γίνουν εμφανείς). Μια σημαντική ιστορική προσωπικότητα είπε κάποτε: «Υπάρχουν δεκαετίες όπου δεν συμβαίνει τίποτα, και υπάρχουν εβδομάδες όπου συμβαίνουν δεκαετίες». Σίγουρα αυτή η περίπτωση είναι σαν μια από αυτές τις εβδομάδες”.
Η τεχνολογία αναμφίβολα αλλάζει ραγδαία τη ζωή μας και τον τρόπο που συναλλασσόμαστε και εργαζόμαστε. Σίγουρα μπορεί να επιταχύνει διαδικασίες όπως αυτή της αποζημίωσης και να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία και ειδικά σε πιο συνθετες ασφαλίσεις.