Όλα στη ζωή μας έχουν δύο όψεις και τα πάντα εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει κανείς να τα χρησιμοποιήσει.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας πολλές ήταν οι φωνές που υποστήριξαν ότι οι μηχανές θα οδηγήσουν σε απολύσεις έμψυχου δυναμικού σε παραγωγικές μονάδες και αυτό έγινε.
Σήμερα τα ρομπότ και το λογισμικό που σχεδιάζεται γίνεται ακόμα πιο εξειδικευμένο και μπαίνει στον τομέα των υπηρεσιών, αντικαθιστώντας ανθρώπους ακόμα και στον τομέα των ασφαλιστικών πωλήσεων.
Πρόσφατα η Fukoku Mutual Life Insurance στην Ιαπωνία ανακοίνωσε ότι απέλυσε 34 έμμισθους ανθρώπους τους οποίους αντικατέστησε με μηχάνημα της IBM. Το IBM’s AI – Watson Explorer κόστισε 1,7 εκατ. δολάρια στην Εταιρεία και η ετήσια συντήρησή του θα οδηγήσει σε κόστος 128.000 δολαρίων.
Ωστόσο η Εταιρεία υπολογίζει ότι κάθε χρόνο θα περιορίζει τα λειτουργικά της έσοδα κατά 1,1 εκατ. δολάρια. Το σύστημα αποθηκεύει, σκανάρει και αρχειοθετεί αρχεία νοσοκομείων και αξιώσεις και καθορίζει τα ποσά των αποζημιώσεων.
Κάποιες αμερικάνικές εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη αυτό το σύστημα στο κομμάτι της εξυπηρέτησης πελατών, καθώς ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του λογισμικού είναι ότι αναγνωρίζει από τη φωνή του κάθε πελάτη εάν είναι αγχωμένος ή όχι.