Στην επένδυση στον τομέα της εκπαίδευσης και την ανθρωποκεντρική κουλτούρα της Εθνικής Ασφαλιστικής αναφέρεται ο Αντώνης Χρηστίδης, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι η Εθνική στηρίζει τους νεοεισερχόμενους επαγγελματίες και προσανατολίζεται στην ποιητική ανάπτυξη χωρίς η αύξηση της παραγωγικότητας να αποτελεί αυτοσκοπό.
συνέντευξη του Αντώνη Χρηστίδη, Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων & Marketing της Εθνικής Ασφαλιστικής στον Νίκο Μωράκη (Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing, Νοέμβριος 2023)
Ο κ. Χρηστίδης μιλά επίσης για:
– τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και τα οφέλη που απορρέουν προς όλες τις πλευρές
– την ισόρροπη εξέλιξη των δικτύων της εταιρείας
– το αξιακό σύστημα που αποτελεί την κινητήριο δύναμη της Εθνικής Ασφαλιστικής
Έχοντας συμπληρώσει περισσότερο από έναν χρόνο στη θέση του Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων & Marketing της μεγαλύτερης και ιστορικότερης Ασφαλιστικής εταιρείας της χώρας τι άποψη έχετε διαμορφώσει για τη δυναμική της και τα περιθώρια ανάπτυξής της;
Έχουμε εξαιρετικές ευκαιρίες μπροστά μας. Στην Εθνική Ασφαλιστική έχουμε «χτίσει» μια ιδιαίτερη σχέση τόσο με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας αλλά και με την Ελληνική κοινωνία συνολικά. Η σχέση αυτή είναι αμφίδρομη και έχει διαμορφωθεί σε ακλόνητες βάσεις. Το παραπάνω αποτελεί, φυσικά, το επιστέγασμα της μακράς πορείας της εταιρίας στην ασφαλιστική αγορά της χώρας μας, με την Εθνική Ασφαλιστική να βρίσκεται στο πλευρό πολιτών και επιχειρήσεων για περισσότερο από 132 χρόνια, επιβραβεύοντας τους στις επιτυχίες και στηρίζοντάς τους στις δύσκολες στιγμές.
Πλέον, εργαζόμαστε εντατικά με σκοπό να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να υπερβούμε τις πολυπλοκότητες για να μπορέσουμε να προσφέρουμε απλές και εύκολες λύσεις που απευθύνονται σε όλους, διατηρώντας την ίδια συνέπεια και αξιοπιστία που διαχρονικά χαρακτηρίζει το έργο μας. Σε αυτό το πλαίσιο, νομίζω μπορούμε να ισχυριστούμε ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή κατά την οποία ως εταιρία ενσωματώνουμε εξαιρετικές προοπτικές με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.
Τα κίνητρα και η στοχοθεσία που βάλατε στους συνεργάτες σας τον τελευταίο χρόνο ή εξάμηνο, έχουν αποδώσει καρπούς; Έχει αυξηθεί η συνολική νέα παραγωγή της εταιρείας και αν ναι σε ποιους κλάδους;
Η αύξηση της παραγωγής δεν είναι αυτοσκοπός αλλά το αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας, η οποία έχει ως σκοπό το να εργαζόμαστε όλοι μαζί αποδοτικότερα. Συνεπώς, για εμάς, η ειλικρινής προσπάθεια που καταβάλλουμε, προτού θεσπίσουμε κίνητρα και στοχοθεσίες, είναι να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε επαγγελματικά με τους συνεργάτες μας. Για να το επιτύχουμε αυτό, επιδιώκουμε ενεργά μεταξύ άλλον τη συχνότερη και ουσιαστικότερη επικοινωνία μαζί τους, την παροχή ποιοτικής πληροφόρησης, την προσφορά προγραμμάτων εκπαίδευσης κ.ά. Πάνω από όλα όμως, θέλω οι συνεργάτες μας να νοιώθουν ότι τους σεβόμαστε και ότι μαζί μπορούμε να πετύχουμε ότι ονειρευόμαστε.
Η ανταπόκριση που έχουμε λάβει από τους συνεργάτες μας είναι ιδιαιτέρως θετική, γεγονός που αποτυπώνεται και στους ρυθμούς παραγωγής, οι οποίοι βρίσκονται σε αισθητά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, θεωρώ πως βρισκόμαστε σε μια φάση κατά την οποία η Εθνική Ασφαλιστική διατηρεί μια εξαιρετική δυναμική, επιτυγχάνοντας υψηλά νούμερα ανάπτυξης, με διψήφιο πρόσημο, σε όλους τους κλάδους.
Τα κίνητρα και η στοχοθεσία που βάλατε στους συνεργάτες σας τον τελευταίο χρόνο ή εξάμηνο, έχουν αποδώσει καρπούς; Έχει αυξηθεί η συνολική νέα παραγωγή της εταιρείας και αν ναι σε ποιους κλάδους;
Η αύξηση της παραγωγής δεν είναι αυτοσκοπός αλλά το αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας, η οποία έχει ως σκοπό το να εργαζόμαστε όλοι μαζί αποδοτικότερα. Συνεπώς, για εμάς, η ειλικρινής προσπάθεια που καταβάλλουμε, προτού θεσπίσουμε κίνητρα και στοχοθεσίες, είναι να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε επαγγελματικά με τους συνεργάτες μας. Για να το επιτύχουμε αυτό, επιδιώκουμε ενεργά μεταξύ άλλον τη συχνότερη και ουσιαστικότερη επικοινωνία μαζί τους, την παροχή ποιοτικής πληροφόρησης, την προσφορά προγραμμάτων εκπαίδευσης κ.ά. Πάνω από όλα όμως, θέλω οι συνεργάτες μας να νοιώθουν ότι τους σεβόμαστε και ότι μαζί μπορούμε να πετύχουμε ότι ονειρευόμαστε.
Η ανταπόκριση που έχουμε λάβει από τους συνεργάτες μας είναι ιδιαιτέρως θετική, γεγονός που αποτυπώνεται και στους ρυθμούς παραγωγής, οι οποίοι βρίσκονται σε αισθητά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, θεωρώ πως βρισκόμαστε σε μια φάση κατά την οποία η Εθνική Ασφαλιστική διατηρεί μια εξαιρετική δυναμική, επιτυγχάνοντας υψηλά νούμερα ανάπτυξης, με διψήφιο πρόσημο, σε όλους τους κλάδους.
Σχετικά με τα δίκτυα διανομής, ποιες είναι οι προθέσεις σας στο bancassurance, στο ανεξάρτητο δίκτυο συνεργατών και στις direct πωλήσεις; Έχετε σκοπό να επενδύσετε ισομερώς σε όλα τα δίκτυα ή το agency παραμένει το βασικό σας κανάλι;
Όλα τα δίκτυα διανομής των υπηρεσιών μας αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν κρίσιμους, σημαντικότατους άξονες για την ομαλή και επιτυχημένη λειτουργία μας. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε συνεργάτης που εξυπηρετεί ανάγκες ασφαλισμένων μας είναι απαραίτητος, για να μπορεί η Εθνική να ανταποκρίνεται στο βασικό της στόχο:
Να βοηθάμε τους ανθρώπους να ζουν καλύτερα, προσφέροντάς τους λύσεις για να προστατεύσουν ό,τι είναι πιο σημαντικό για εκείνους.
Η επένδυση μας σε κάθε επιμέρους δίκτυο, λοιπόν, είναι δεδομένη, με το εταιρικό μας δίκτυο να βρίσκετε πάντα στο επίκεντρο της στρατηγικής μας.
Η ψηφιοποίηση εταιρειών στον χρηματοπιστωτικό τομέα είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία. Ποια είναι τα σχέδια σας σε αυτόν τον τομέα; Πόσο «digital» θέλετε να γίνετε;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μια από τις μεγάλες προκλήσεις του ασφαλιστικού κλάδου και, φυσικά, το ίδιο ισχύει και την Εθνική Ασφαλιστική. Πρόκειται για ένα από τα βασικότερα θέματα που μας απασχολούν γιατί, μεταξύ άλλων, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών θα μας δώσει τη δυνατότητα να παρέχουμε:
- Ταχύτερη εξυπηρέτηση στους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας
- Ποιοτικότερες και πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες
- Μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της Εταιρίας
Από την αρχή του έτους, έχουμε αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες, με πλήθος έργων να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Σύντομα, κάποια από αυτά, θα έρθουν σε παραγωγή οπότε και θα είμαστε σε θέση να μοιραστούμε περισσότερα τόσο με τους πελάτες μας όσο και με τους συνεργάτες μας
Κατά τη γνώμη σας ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ΕΘΝΙΚΗΣ και πως σκοπεύετε να τα εκμεταλλευτείτε;
Η Εθνική Ασφαλιστική κατέχει εδώ και δεκαετίες ηγετική θέση στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά. Με ιστορία 132 ετών έχει καταστήσει το όνομά της συνώνυμο με την πραγματική εξασφάλιση και την απόλυτη φερεγγυότητα, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, βελτιώνοντας, παράλληλα, τις υποδομές της ώστε να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες στον Έλληνα καταναλωτή.
Στους κόλπους της Εθνικής Ασφαλιστικής περιλαμβάνονται άνθρωποι που συνδυάζουν την εξαιρετική τεχνογνωσία με ένα ισχυρό αξιακό σύστημα, που αποτελεί ρόλο οδηγού για τον τρόπο με τον οποίο επιχειρούμε και εξυπηρετούμε τους πελάτες μας. Πάνω από όλα όμως, αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι εκείνη η μοναδική αίσθηση ότι ανήκουμε σε μια οντότητα ιστορική, με υπεραιωνόβια παρουσία στα επιχειρηματικά δρώμενα της χώρας, την οποία, όλοι μαζί, έχουμε την ευθύνη να εξελίξουμε.
Ξεκάθαρα λοιπόν, το πλεονέκτημα της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι οι άνθρωποι της και οι αξίες που πρεσβεύουμε. Στο επίκεντρο του αξιακού μας συστήματος βρίσκεται πρώτα ο Άνθρωπος, από εκεί ξεκινάμε και εκεί καταλήγουμε πάντα. Παράλληλα, θέλουμε να πρωτοπορούμε, είμαστε ανήσυχοι, με πνεύμα που αναζητά διαρκώς νέες απαντήσεις στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Γνωρίζουμε καλά από που ερχόμαστε και που πηγαίνουμε. Έχουμε βρεθεί δίπλα στον άνθρωπο και έχουμε στηρίξει τους Έλληνες σε κάθε τους προσπάθεια. Και συνεχίζουμε να το κάνουμε, με ακεραιότητα και αξιοπιστία. Αυτοί είναι πολύτιμοι θησαυροί στο DNA μας.
Η συνεργασία, η ανοιχτή επικοινωνία, η παθιασμένη συμμετοχή, η διαφορετικότητα και στις απόψεις αλλά και στα ταλέντα, όλα αυτά μαζί, αποτελούν κρίσιμη ύλη από την οποία έχουμε δημιουργηθεί.
Στην Εθνική Ασφαλιστική επίσης θέλουμε να είμαστε απλοί. Για το λόγο αυτό στοχεύουμε στην ευελιξία και την απλότητα, σχεδιάζοντας λύσεις και διαδικασίες που να δουλεύουν για εμάς και όχι εμείς για αυτές. Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν, το σύνολο της λειτουργίας μας θέτει στο κέντρο του ενδιαφέροντος μας τον άνθρωπο. Όσο περισσότερο συνεργαζόμαστε, επικοινωνούμε με ειλικρίνεια και γινόμαστε δεκτικοί σε νέες ιδέες και προσεγγίσεις, θα εξελισσόμαστε, εκπληρώνοντας το βασικό μας σκοπό, δηλαδή, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, να βοηθάμε τους ανθρώπους να ζουν καλύτερα, προσφέροντάς τους λύσεις για να προστατεύσουν ό,τι είναι πιο σημαντικό για εκείνους
Σε ότι αφορά την εκπαίδευση των συνεργατών σας, ποια είναι τα σχέδια σας;
Προσωπικά, δίνω απόλυτη προτεραιότητα στον τομέα της εκπαίδευσης. Μάλιστα, μια από τις πρώτες οργανωτικές παρεμβάσεις που υλοποίησα αφορούσαν την αναβάθμιση του σχετικού τμήματος εντός της εταιρίας. Από κοινού με τον κ. Μπόγρη που ηγείται των συγκεκριμένων προσπαθειών, έχουμε σχεδιάσει φιλόδοξες πρωτοβουλίες για το μέλλον, με κάποιες από αυτές να υλοποιούνται ήδη.
Η νέα στρατηγική που έχουμε υιοθετήσει έχει τρείς πυλώνες: 1) προϊοντική εκπαίδευση με υψηλή συχνότητα και εύκολή προσβασιμότητα για όλους, 2) στρατηγική εκπαίδευση, όπου μέσα από σημαντικές επενδύσεις στην εκπαιδευτική εμπειρία στοχεύουμε στην δημιουργία ασφαλιστικών συμβούλων και συντονιστών υψηλής ποιότητας και 3) εξειδικευμένη εκπαίδευσή, π.χ. σε θέματα διαχείρισης social media ή άλλων τεχνικών γνώσεων.
Παράλληλα, ανοίγουμε τις πόρτες της Εθνικής Ασφαλιστικής σε νέους ανθρώπους που βλέπουν τον χώρο των ασφαλειών ως ένα χώρο στον οποίο θα μπορούσαν να απασχοληθούν επαγγελματικά μελλοντικά και τους μιλάμε με ειλικρίνεια για το τι μπορούν να περιμένουν και πως θα μπορούσαν, κάνοντας καριέρα στο κλάδο, να εκπληρώσουν τα όνειρά τους.
Είμαστε ακόμα στην αρχή, όμως δουλεύουμε με όρεξη εστιάζοντας σε νέες, πρωτοπόρες ιδέες για να σχεδιάσουμε μια συνολική εμπειρία εκπαίδευσης που θα δημιουργεί σωστούς ανθρώπους και εξαιρετικούς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, προσανατολισμένους στην ικανοποίηση αναγκών μιας κοινωνίας και αγοράς που αλλάζει με ταχείς ρυθμούς.
Τέλος, γιατί πιστεύετε ότι η ασφαλιστική συνείδηση του κόσμου στην Ελλάδα είναι τόσο χαμηλή και πως μπορεί αυτό να αλλάξει inthelongrun;
Θεωρώ πως το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό, σίγουρα όμως μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση της ασφαλιστικής συνείδησης του κόσμου έχει διαδραματίσει το γεγονός πως, στο παρελθόν, το κράτος και η οικογένεια κάλυπταν ένα μέρος της ανάγκης. Φυσικά, στην εποχή μας, η παροχή σχετικών υπηρεσιών από το κράτος γίνεται όλο και πιο δύσκολη, λόγω της περιπλοκότητας αλλά και της συχνότητας με την οποία εμφανίζονται οι κίνδυνοι.
Το παραπάνω, βέβαια, θεωρώ πως είναι και το κρίσιμο σημείο καμπής. Ήδη, δειλά δειλά, βλέπουμε κάποιες αλλαγές και είμαι αισιόδοξος ότι το μέλλον θα είναι όλο και καλύτερο. Η ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης μόνο καλά αποτελέσματα μπορεί να έχει για την κοινωνία μας. Αυτό είναι κάτι που αναφέρω συχνά και στους συνεργάτες μου. Είμαστε τυχεροί που δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον χώρο καθώς το αποτέλεσμα της ενασχόλησής μας, δηλαδή η παροχή υπηρεσιών ασφάλισης, έχει μόνο ευεργετικά αποτελέσματα για τον αποδέκτη.