Η συντακτική ομάδα του Ασφαλιστικού Marketing ζήτησε από τον Νίκο Σοφρωνά, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης & Νέων Δικτύου Ομίλου INTERAMERICAN, να μας μιλήσει για την εξεύρεση και διατήρηση ασφαλιστικών συμβούλων, τις απαιτήσεις της Εταιρείας αλλά και το ρόλο των social media. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που δημοσιεύεται στο Ασφαλιστικό Marketing Απριλίου 2015.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην εξεύρεση, προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων;
Κατ’ αρχάς, δεν θεωρούμε πως αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στην εξεύρεση, στην προσέλκυση και στη διατήρηση ταλέντων. Η ασφαλιστική αγορά, γενικότερα, και η Εταιρεία μας, ειδικότερα, ακολουθούν πολιτική «ανοικτής πόρτας» στη στελέχωση των φυσικών ή ανθρώπινων δικτύων πωλήσεών τους. Συνεπώς, επιτυγχάνεται σημαντική ροή νέων συνεργατών, στοιχείο που επιτρέπει, εάν ακολουθούνται φερέγγυα συστήματα αξιολόγησης και επιλογής, τον εντοπισμό και την αξιοποίηση ταλέντων. Προς αυτήν, ακριβώς, την κατεύθυνση, επιδρούν τα tests ψυχομετρικής και αντικειμενικής καταλληλότητας των νέων ανθρώπων, εν σχέσει προς τις απαιτήσεις του εργασιακού αντικειμένου, που επιλέγεται από κοινού, μεταξύ αυτών και της Εταιρείας μας. Τα εν λόγω tests, αλλά και η αξιολογική εμπειρία όσων στελεχών μας καλούνται να εντοπίσουν και να επιλέξουν ταλέντα, επιτρέπουν τη συμβατότητα ή το «ταίριασμα» νέων ανθρώπων και θέσεων εργασίας, προς στελέχωση. Συνακολούθως, αυτό το «ταίριασμα» μεταξύ νέων ανθρώπων και θέσεων εργασίας, αποτελεί τη βάση της βιωσιμότητας ή διατήρησής τους στο έμψυχο δυναμικό (πωλήσεων) της Εταιρείας μας. Ρηξικέλευθα συστήματα ανταμοιβής παραγωγικότητας, εκπαίδευση, επιμόρφωση και εκσυγχρονισμός τεχνογνωσίας, διάγνωση φιλοδοξιών και ανάπτυξη σταδιοδρομίας αποτελούν, στη συνέχεια, άλλους ισχυρούς πυλώνες διατήρησης των ταλέντων και αξιοποίησης της δυναμικής τους στον Οργανισμό. Σε τελική ανάλυση, πιστεύουμε ότι το talent management απαιτεί, μαζί, «ψυχή» και συστήματα. Αυτοί οι αλληλοσυμπληρωματικοί παράγοντες, όταν συνυπάρχουν στους Οργανισμούς, πολλαπλασιάζουν τα αποτελέσματά τους και, εν προκειμένω, διαμορφώνουν ικανές συνθήκες αποτελεσματικού εντοπισμού, επιλογής, ανάδειξης και ανάπτυξης ισχυρών ταλέντων που, με τη σειρά τους, προσθέτουν αξία στους οργανισμούς και τους ξεχωρίζουν, αφού δημιουργούν καινοτομίες, νέες προσεγγίσεις, νεωτερισμούς και, επομένως, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που ζητά η Εταιρεία σας και γενικά η Ασφαλιστική Αγορά από τον υποψήφιο σήμερα;
Η ασφαλιστική αγορά προέχει να επιταχύνει τον βηματισμό της προς τις νέες τεχνολογίες, τα νέα συστήματα και τις νέες μεθόδους εργασίας, έτσι ώστε να μην την υπερβούν οι απαιτήσεις, οι νέες συνήθειες και οι σύγχρονες τάσεις του καταναλωτή. Σκεφθείτε πως, πλέον, μεγάλο μέρος της επικοινωνίας μας εξελίσσεται σε ψηφιακές πλατφόρμες. Αγοράζουμε on internet, ενώ επικοινωνούμε on Facebook, on Twitter, on LinkedIn και on Instagram. Εκδίδουμε συμβόλαια online και από το κινητό μας τηλέφωνο, αναλαμβάνουμε κινδύνους online και από το κινητό μας τηλέφωνο ή το tablet μας, ενώ εκπαιδεύουμε, σε πραγματικό χρόνο, on web. Αυτά τα επιτεύγματα δεν πρέπει να περιορίζονται στο διοικητικό σύστημα των εταιρειών αλλά πρέπει να επεκτείνονται και να ωφελούν τα φυσικά ή ανθρώπινα δίκτυα πωλήσεων. Επομένως, θέλουμε νέους ανθρώπους με ικανότητες, με σύγχρονη τεχνογνωσία, με ευρείες παραστάσεις, ακαδημαϊκές και εμπειρικές, με όρεξη για δουλειά και με μεθοδικότητα, έτσι ώστε να μπορούν να προηγούνται των εξελίξεων και των απαιτήσεων του καταναλωτή ή, έστω, να προσαρμόζονται τάχιστα σε αυτές. Κατά κανόνα, πολλοί νέοι άνθρωποι διαθέτουν αυτά τα εφόδια και έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά. Έργο των εταιρειών είναι να διαμορφώνουν το κατάλληλο περιβάλλον ευδοκίμησης τέτοιων προσόντων.
Ποια είναι η στρατηγική στελέχωσης της Εταιρείας και πόσο επενδύετε σε αυτή;
Τα μεγάλα μεγέθη της Εταιρείας απαιτούν πολύ «καύσιμο» στη «μηχανή» της. Επομένως, η πρόκληση είναι να επιτυγχάνουμε πάντοτε μεγάλους αριθμούς και πολύ καλή ποιότητα νέων συνεργατών. Η στρατηγική στελέχωσης της Εταιρείας μας, έχει την αφετηρία της στην αναζήτηση ταλέντων, αλλά, πρωτίστως, στην προσέλκυση ικανού αριθμού νέων ανθρώπων, που διαθέτουν τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά, χαρίσματα και προσόντα. Επίσης, η στρατηγική μας επιδιώκει τη συγκρότηση ενός ευάριθμου και, μαζί, ποιοτικού δικτύου πωλήσεων, αντιπροσωπευτικού της διάρθρωσης της κοινωνίας μας. Θέλουμε να έχουμε παρουσία παντού, όπου έχουμε πελάτες ή παρατηρούμε συνθήκες διαμόρφωσης καλών αγορών δυνητικών πελατών. Θέλουμε οι συνεργάτες μας να μιλούν την ίδια γλώσσα με τους πελάτες τους, να είναι συμβουλευτικοί, σαφείς, κατανοητοί και ακριβείς. Θέλουμε να διαμορφώνουν σχέσεις ζωής μαζί τους. Η στρατηγική μας, επομένως, είναι πολυκεντρική, αλλά, κυρίως, κατατείνει στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας υπέρ της Εταιρείας και υπέρ των πελατών της.
Τι ρόλο παίζουν τα social media στις σημερινές συνθήκες εργασίας;
Ήδη έχουμε αναφέρει τον καταλυτικό τους ρόλο, όχι απλώς στις συνθήκες εργασίας, αλλά συνολικά στη ζωή μας. Στην πραγματικότητα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πολλαπλασιαστές ή επιταχυντές του καλού και του κακού. Πολλαπλασιάζουν το καλό άκουσμα και την καλή εμπειρία, ενώ επιταχύνουν την έλευση του καλού τους αποτελέσματος. Την ίδια στιγμή, όμως, πολλαπλασιάζουν το κακό άκουσμα και την κακή εμπειρία, ενώ επιταχύνουν την έλευση του κακού τους αποτελέσματος. Συνεπώς, η πρόκληση για τις εταιρείες είναι να ενσωματώνουν τη μέγιστη εφικτή ποιότητα στις λειτουργίες τους, έτσι ώστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αποτελούν καλούς αγωγούς μεταφοράς θετικών μηνυμάτων που, με τη σειρά τους, μεταφράζονται σε πολλαπλασιαστικό καλό αποτέλεσμα, φήμη, αξιοπιστία και μέγιστη αποδοχή για τις εταιρείες και την ασφαλιστική αγορά μας, συνολικά.