Σύμφωνα με έρευνα της Aon Hewitt, στην οποία συμμετείχαν 75 εταιρείες από ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών κλάδων, παρότι ο ρυθμός των απολύσεων έχει κάπως μειωθεί σε σχέση με το 2010, το πάγωμα μισθών και οι περικοπές στα μπόνους συνεχίζονται ακάθεκτες. Αυτό όμως εκτός από κέρδος, έχει και κόστος για τις εταιρείες. Γιατί, όπως ήταν φυσικό, το πάγωμα μισθών και μπόνους, παγώνει και την όρεξη των εργαζομένων για δουλειά, τους ρίχνει το ηθικό και μειώνει την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη που αισθάνονται έναντι στην εταιρεία τους, δεδομένα που αποτελούν θεμέλιο της παραγωγικότητας.
Είναι σημαντικό, πως το 40% του δείγματος αναφέρει μειωμένη δέσμευση/εμπιστοσύνη των εργαζομένων του, ενώ το 33% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα εκδηλώνει ανησυχία απώλειας ταλαντούχων εργαζομένων, αμέσως μόλις η αγορά ανακάμψει.
Η απόδοση εξακολουθεί να είναι το μεγάλο ζητούμενο και οι επιχειρήσεις αναδεικνύουν την ανάγκη για επαναπροσδιορισμό των πρακτικών τους στα συστήματα διαχείρισης της απόδοσης, προκειμένου να εφαρμόζουν πιο δίκαια και αντικειμενικά κριτήρια αναφορικά με τις προαγωγές εργαζομένων, την πολιτική αποχωρήσεων αλλά και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού.
Η επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη ηγεσίας διατηρήθηκε στις επιλογές του 50% των εταιρειών του δείγματος για το 2010, ενώ η μία στις τρεις επιχειρήσεις σκοπεύει να επενδύσει στον σαφή προγραμματισμό ευκαιριών καριέρας και το 2011.
Η επικοινωνία τέλος δείχνει να απασχολεί την πλεινότητα των εταιρειών, οι οποίες εφαρμόζουν εσωτερικά μοντέλα ενημέρωσης γύρω από τα οικονομικά αποτελέσματα, την αξία των παροχών, αλλά και τις προοπτικές τους στο μακροπρόθεσμο μέλλον.