Με αφορμή την ολοκλήρωση της ετήσιας 48ης Γενικής Συνέλευσης του Συμβουλίου των Γραφείων (Council of Bureaux) που πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουνίου 2014 στο Μινσκ της Λευκορωσίας, επισημαίνουμε, για ενημέρωσή σας, τις Αποφάσεις οι οποίες παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
I. Εκλογή νέας Διοικούσας Επιτροπής και Τεχνικών Επιτροπών του Συμβουλίου των Γραφείων (Report No 1 – Αποφάσεις Νο 1 -Νο 7 )
Στη νέα Διοικούσα Επιτροπή του Συμβουλίου των Γραφείων, για την τριετία 2014-2017, εισέρχεται το Γραφείο της Κύπρου, το οποίο έτσι διαδέχεται το Ελληνικό Γραφείο, μετά την ολοκλήρωση δύο συνεχών θητειών συνολικής διάρκειας 6 ετών. Το Ελληνικό Γραφείο εκπροσώπησε όλα τα Γραφεία της Ν/Α Ευρώπης στη Διοικούσα Επιτροπή (Management Committee) από το 2008-2014.
Το Ελληνικό Γραφείο κατά την προσεχή τριετία εξελέγη και θα συμμετέχει στη σύνθεση της Specific Rules Committee που πραγματεύεται θέματα σχετικά με το Τμήμα ΙΙΙ της Ενοποιημένης Συμφωνίας.
II. Απόφαση εξουσιοδότησης για θέση σε καθεστώς επιτήρησης του Γραφείου των Σκοπίων (Report No 3 – Απόφαση Νο 3)
H Γενική Συνέλευση εξουσιοδότησε τη Διοικούσα Επιτροπή (Management Committee) του Συμβουλίου των Γραφείων να θέσει εντός του 2014 σε “monitoring” (καθεστώς επιτήρησης) το Γραφείο των Σκοπίων, σε οιαδήποτε στιγμή που κατά την κρίση της η λειτουργία του ως άνω Γραφείου δεν εγγυάται την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους σύμφωνα με τους κανόνες του Συστήματος ή/και να λάβει κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο.
Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά τη μεγάλη αύξηση που σημείωσε ο αριθμός των Guarantee Calls κατά του Γραφείου των Σκοπίων.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση παρόμοια εξουσιοδοτική απόφαση της Γ. Σ. του έτους 2013 ετέθη τον Οκτώβριο του 2013 σε καθεστώς επιτήρησης το Γραφείο της Αλβανίας.
ΙΙΙ. Νέοι Κανόνες Μεσολάβησης και Διαιτησίας για την επίλυση διαφορών του Συστήματος της Διεθνούς Ασφάλισης (Report No 4 – Απόφαση Νο 1)
Με την ως άνω απόφαση εγκρίθηκε η επικαιροποιημένη έκδοση των Κανόνων Διαιτησίας για επίλυση διαφορών μεταξύ των Γραφείων του Συστήματος Πρασίνων Καρτών με σκοπό να καταστεί η διαιτητική διαδικασία σαφέστερη και περισσότερο αποτελεσματική.
Μεταξύ των σημαντικότερων βελτιώσεων αξίζει να αναφερθεί η δυνατότητα παρέμβασης που δίδεται σε ασφαλιστές ή/και ανταποκριτές στη διαδικασία Μεσολάβησης ή/και Διαιτησίας καθώς και το γεγονός ότι η διαιτητική απόφαση θα έχει οριστικό και δεσμευτικό χαρακτήρα για τα μέρη τα οποία δεν μπορούν στη συνέχεια να προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Υπάρχει, τέλος, η πρόβλεψη για δημοσίευση των διαιτητικών αποφάσεων (τηρουμένης της ανωνυμίας των εμπλεκόμενων μερών) στην ιστοσελίδα του Συμβουλίου των Γραφείων, ώστε να δημιουργηθεί μία τράπεζα νομολογιακής πληροφόρησης.
Οι τροποποιημένοι κανόνες Διαιτησίας θα εφαρμόζονται σε κάθε διαιτητική διαδικασία που ξεκινά από την 1η Ιουλίου 2014 και ύστερα, ανεξάρτητα από το χρόνο του ατυχήματος στο οποίο αφορά η υπό διαιτησία διαφορά.
Τέλος, υπογραμμίστηκε, για ακόμη μια φορά από το Συμβούλιο των Γραφείων ότι η προσφυγή στη Διαμεσολάβηση και τη Διαιτησία πρέπει να αποτελεί την έσχατη λύση στην επίλυση διαφορών μεταξύ Γραφείων οι οποίες πρέπει να επιλύονται φιλικά.
ΙV. Σχέδιο Δράσης κατά της Απάτης (Report No 7 – Απόφαση Νο 1) & Οδηγός Εκτίμησης Κινδύνου Απάτης (Ενδεικτικές περιπτώσεις)
Η Γενική Συνέλευση ομόφωνα αποφάσισε να υποστηρίξει το Σχέδιο Δράσης κατά της Απάτης που παρουσίασε η αρμόδια ομάδα εργασίας του Συμβουλίου, τα κύρια σημεία του οποίου έχουν ως εξής:
1.1. Να ενθαρρυνθούν τα Γραφεία Πρασίνων Καρτών ώστε να εφαρμόσουν πολιτική κατά της Απάτης, να αναπτύξουν οδηγίες εσωτερικής και εξωτερικής διαχείρισης και ναευαισθητοποιήσουν και να ενημερώσουν τους εμπλεκόμενους φορείς παροχής υπηρεσιών.
1.2. Να εξεταστεί πως μπορεί η πληροφόρηση αποκάλυψης απάτης να γνωστοποιείται στα πρόσωπα που εμπλέκονται στο διακανονισμό ζημιών και ειδικότερα στους ανταποκριτές.
1.3. Να βελτιωθεί η ροή πληροφοριών και η ανταλλαγή γνώσης περί απάτης με διάφορα μέσα, όπως:
α. με τη διοργάνωση συναντήσεων ανταποκριτών σε εθνικό επίπεδο
β. με τη σύναψη διεθνών συμφωνιών ώστε να καταστεί δυνατή η ανταλλαγή διασυνοριακής πληροφόρησης για τους εμπλεκόμενους σε περιπτώσεις απάτης
γ. με τη διοργάνωση σεμιναρίου του Συμβουλίου των Γραφείων για την απάτη
δ. με τη συγκέντρωση στατιστικών στοιχείων με κοινή δομή σε επίπεδο Συμβουλίου των Γραφείων
1.4. Να ενταχθεί ο Οδηγός Εκτίμησης Κινδύνου Απάτης (Fraud Risk Assessment Form – FRAFF) στον διακανονισμό ζημιών (επισυνάπτεται)
1.5. Να εξεταστεί ο τρόπος εφαρμογής μιας κεντρικής βάσης δεδομένων αποδεδειγμένων περιπτώσεων απάτης (“Hot-List”)
Το Γραφείο Διεθνούς παραμένει πάντοτε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε σχετική διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία.
Για να διαβάσετε τον οδηγό εκτίμησης κινδύνου απάτης στα Ελληνικά πατήστε εδώ
Για να διαβάσετε τον οδηγό εκτίμησης κινδύνου απάτης στα Αγγλικά πατήστε εδώ
Για να διαβάσετε τον