Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το συνέδριο InfoCom Mobile World 2015, το οποίο φιλοξένησε περισσότερους από 1.500 επισκέπτες, οι οποίοι παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τους 48 ομιλητές σε 6 θεματικές ενότητες και 13 workshops.
Κατά την έναρξη του συνεδρίου, με αφορμή την αναχώρηση της ελληνικής αποστολής για το Mobile World Congress της Βαρκελώνης και αντικείμενο τη δυναμική εξωστρέφειας των Ελληνικών επιχειρήσεων ψηφιακής τεχνολογίας, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, τόνισε τον αναπτυξιακό ρόλο των ΤΠΕ και την προστιθέμενη αξία που μπορούν να παράγουν για τη χώρα.
Ο κ. Κωστής Παπαδημητρακόπουλος, Δ/νων Σύμβουλος της Globo ανέδειξε το γεγονός, ότι η διεθνής αγορά μπορεί και πρέπει να φιλοξενήσει δυναμικές εταιρίες οι οποίες θα βρουν ευήκοα ώτα για επενδύσεις, καθώς θα μπορούν πλέον να διεκδικήσουν μέρος από μία τεράστια πίτα εν δυνάμει πελατών, πολλαπλασιάζοντας την αξία τους, κάτι που με μεγάλη επιτυχία έχει πράξει η Globo.
Ο κ. Γιώργος Στεφανόπουλος, Γενικός Δ/ντής της Ένωσης Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας, αναφέρθηκε στην αποδεδειγμένη συμμετοχή των παρόχων κινητής στο ΑΕΠ της χώρας, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει τις επενδυτικές προοπτικές του κλάδου, οι οποίες μάλιστα έχουν ένα πολύ υψηλό συντελεστή απόδοσης προς το σύνολο της οικονομίας της χώρας.
Στην ενότητα «Mobilizing business», οι ομιλητές παρουσίασαν τις επιχειρηματικές εφαρμογές και πρακτικές που αναπτύσσουν, ώστε οι επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν να δίνουν τη δυνατότητα σε εργαζόμενους και συνεργάτες να παραμένουν σε πλήρη επαφή με το εταιρικό περιβάλλον λειτουργίας, είτε βρίσκονται εντός, είτε εκτός φυσικής σύνδεσης μ’ αυτήν.
Τμήμα της ενότητας, αποτέλεσε και ένα πολύ ενδιαφέρον roundtable, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι πιστωτικών ιδρυμάτων και εταιριών υλοποίησης m-payments. Οι συμμετέχοντες τοποθετήθηκαν σε ερωτήματα σχετικά με τα πλάνα εφαρμογής λύσεων πληρωμών μέσω κινητών συσκευών και τόνισαν την ανάγκη εξοικείωσης του κοινού με αυτές τις εφαρμογές, το ταχύτερο δυνατόν. Για το σκοπό αυτό τα πιστωτικά ιδρύματα έχοντας ολοκληρώσει τις πιλοτικές εφαρμογές, είναι έτοιμες πλέον να λανσάρουν υλοποιήσεις πλήρους κλίμακας, σε συνδυασμό με ανταποδοτικές προσφορές οι οποίες μπορούν να κινητοποιήσουν καταναλωτές και καταστήματα να υιοθετήσουν m-payment μοντέλα.
Στην επόμενη ενότητα «Need 4 Speed», αναλύθηκαν οι τεχνικές και οι δυνατότητες οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την ταχύτητα και την χωρητικότητα των δικτύων, ώστε οι συνδρομητές να μπορούν να απολαμβάνουν απρόσκοπτα προηγμένες υπηρεσίες, όπου και όποτε το επιθυμούν. Εξετάστηκαν οι διαθέσιμοι πόροι, οι τεχνικοί και οικονομικοί περιορισμοί και φυσικά οι δυνατότητα προσαρμογής του δικτύου σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ακολουθεί τη ζήτηση πόρων από τους καταναλωτές.
Στην ενότητα «m-factor changes the world!»παρουσιάστηκαν εφαρμογές που φέρνουν αλλαγές και βελτιώνουν την καθημερινή ζωή των πολιτών. Εφαρμογές για smarthome, security, digital publishing, εκπαίδευση και παιχνίδια, έδειξαν ότι η επανάσταση της καθημερινότητας έχει ήδη προσγειωθεί στα smartphones και τα tablets και αλληλεπιδρά με την πραγματική ζωή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν επίσης προσεγγίσεις που ανέδειξαν τις δυνατότητες monetization που ανοίγουν οι εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ σημαντικές ήταν οι τοποθετήσεις σχετικά με τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει μία επιχειρηματική προσπάθεια, ώστε να κάνει βήματα εξωστρέφειας και να συναντήσει το κοινό της έξω από τα σύνορα της χώρας. Ακολούθησε ένα πολύ ενδιαφέρον roundtable με συμμετέχοντες εκπροσώπους από το χώρο της λιανικής και της αλυσίδας διανομής, οι οποίοι κατέθεσαν την άποψή τους για τη δυναμική της κινητής σε επίπεδο λιανικής, την προστιθέμενη αξία που παράγει για το κανάλι διάθεσης, αλλά και τις καταναλωτικές τάσεις που διαμορφώνονται μέσα από τη συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία.
Στην παράλληλη ενότητα με αντικείμενο το «mobile marketing» παρουσιάστηκαν ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις οι οποίες ενισχύουν την αποτελεσματικότερη προσέλκυση καταναλωτών, μέσα από το κανάλι των έξυπνων φορητών συσκευών. Κύριοι άξονες για την στοχευμένη επικοινωνία με τους καταναλωτές, είναι η αλληλεπίδραση με τα κοινωνικά δίκτυα και η αναγνώριση της τοποθεσίας του χρήστη. Επίσης από τις τοποθετήσεις προέκυψε ότι από τα πιο αποτελεσματικά μέσα που οδηγούν στην αποδοχή του μηνύματος είναι τα ενημερωτικά SMS που οδηγούν σε promoιστοσελίδες ή applications, ενώ αναδείχθηκε και η αποτελεσματικότητα των προωθητικών ενεργειών ανάλογα με το καταναλωτικό προφίλ των χρηστών.
Τέλος, εξαιρετικά σημαντική αναδείχθηκε η ενότητα «m-health»,η οποία συγκέντρωσε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των συνέδρων. Παρουσιάστηκαν HealthApps, τα οποία μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην ενημέρωση, την παρακολούθηση, τη συμμόρφωση με τη φαρμακευτική αγωγή και την πρόληψη. Αναλύθηκε η έλευση των wearable τεχνολογιών και πόσο είναι αυτές αποδεκτές από ασθενείς και επαγγελματίες υγείας, ενώ κατατέθηκαν προτάσεις σχετικά με εφαρμογές νοσοκομειακής φροντίδας, κατ΄οίκον παρακολούθηση χρονίως πασχόντων, καθώς και η συμβολή των κινητών τεχνολογιών στη διεξαγωγή κλινικών μελετών για πληρέστερη και πιο αποτελεσματική παρακολούθηση των ασθενών.
Η ημερίδα έκλεισε με τα Mobile and Apps Awards, τα καταξιωμένα βραβεία της αγοράς όπου βραβεύθηκαν οι εφαρμογές και οι συσκευές που ξεχώρισαν, αλλά και οι εταιρείας για την καινοτομία και τις βέλτιστες πρακτικές.
Όλες οι πληροφορίες, οι παρουσιάσεις των ομιλητών καθώς και φωτογραφικό υλικό βρίσκονται στην ιστοσελίδα του συνεδρίου.