του Γιώργου Παπασαράντου, Chief Transformation Officer, Generali Hellas (Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing Ιούνιος 2023, Ενότητα “Faces”)
Το βασικό πεδίο αρμοδιοτήτων και ευθυνών ενός Chief Transformation Officer… είναι η υποστήριξη της στρατηγικής ενός οργανισμού με σκοπό την απρόσκοπτη υλοποίησή της. Αυτό σημαίνει ότι έχοντας κατανοήσει τη φιλοσοφία και τους επιχειρηματικούς στόχους της Εταιρείας, ερχόμαστε μέσα από την εφαρμογή ενός στοχευμένου και ολιστικού πλάνου ενεργειών να διασφαλίσουμε το ζητούμενο αποτέλεσμα. Προκειμένου να καταλήξουμε στο προς υλοποίηση πλάνο περνάμε από το στάδιο του portfolio management όπου μαζί με το Executive Committee αξιολογούμε και συμφωνούμε τα επόμενα βήματα τα οποία δρομολογούνται και υποστηρίζονται από το PMO.
Κατά την προηγούμενη διετία η εταιρεία μας πέρασε μέσα από έναν ειδικό μετασχηματισμό ο οποίος απαιτήθηκε από την εξαγορά που πραγματοποιήθηκε το 2020. Μιλάμε ουσιαστικά για ένα integration που θα διασφάλιζε ότι την επόμενη ημέρα ο οργανισμός θα ήταν λειτουργικός αξιοποιώντας τα νέα στοιχεία που προστέθηκαν στην δυναμική του.
Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης η ασφαλιστική αγορά μεταβαίνει…. σε ένα μοντέλο πιο σύγχρονο, πιο ευέλικτο και πιο διαφανές. Ασφαλώς, οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες και έχουν αλλάξει όλες τις πτυχές της ζωής μας: από τον τρόπο που εργαζόμαστε, που κάνουμε τις αγορές μας, που επικοινωνούμε, που ενημερωνόμαστε. Το ασφαλιστικό περιβάλλον προχώρησε σε ψηφιακές αλλαγές ακολουθώντας το τραπεζικό που προηγήθηκε δυναμικά, κυρίως κάτω από την πίεση των υγειονομικών απαγορεύσεων της πανδημίας. Οι πολίτες που ήταν ήδη εκπαιδευμένοι από τις ψηφιακές ευκολίες των τραπεζών ήταν έτοιμοι για μία τέτοια μετάβαση. Ταυτόχρονα, η ψηφιοποίηση που επιβάλλει -όχι μόνο ο ανταγωνισμός αλλά- η εφαρμογή των ESG κριτηρίων και η μετάβαση στο IFRS 17 καθιστούν την αναβάθμιση αυτή μονόδρομο.
Ωστόσο, φαίνεται να διακινείται μια λανθασμένη αντίληψη για το κατά πόσο η τεχνολογία απειλεί τις θέσεις εργασίας ειδικά στον τομέα της ασφάλισης. Εκτιμώ ότι η τεχνολογία συνδέεται με το επιχειρηματικό κομμάτι μιας εταιρείας και όχι το επιχειρησιακό. Αυτό σημαίνει ότι η επένδυση στην τεχνολογία δίνει σπουδαίες δυνατότητες ανάπτυξης τόσο στον ίδιο τον οργανισμό όσο και στους ανθρώπους του. Η Generali είναι ένας οργανισμός που αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα της σχέσης μεταξύ διαμεσολαβητή και ασφαλισμένου. Πιστεύουμε, λοιπόν ότι η παροχή εργαλείων αιχμής προς τους συνεργάτες μας σε συνδυασμό με την προσωπική εξυπηρέτηση αποτελούν το κλειδί για την ασφαλιστική εξυπηρέτηση του μέλλοντος.
Για την Generali, η καινοτομία… αποτελεί κομμάτι του dna της. Είναι μέρος του τρόπου με τον οποίο λειτουργούμε καθημερινά όπως αυτός αποτυπώνεται στο τετράπτυχο: Ownership, Simplification, Human Touch, Innovation. Καινοτόμα είναι η φιλοσοφία των ασφαλιστικών μας προγραμμάτων που λειτουργούν ως οικοσυστήματα καλύψεων βάσει των προσωπικών αναγκών των ασφαλισμένων. Στις υπηρεσίες των προγραμμάτων αυτών ενσωματώνονται σύγχρονες πλατφόρμες που δίνουν στους ασφαλισμένους τη δυνατότητα να παρακολουθούν το σύνολο της σχέσης τους με την Generali από όπου και αν βρίσκονται, καθώς και να έχουν πρόσβαση σε όλες τις παροχές που είναι διαθέσιμες βάσει του προγράμματός τους (MyGenerali). Τα προγράμματα υγείας της Generali αξιοποιούν την τεχνολογία με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ασφαλισμένων (My e-Gym, My Health IQ) και προσφέρουν πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίας μέσω τηλεματικής (My e-Doctor). Στην τηλεματική βασίζεται και η υπηρεσία MyDrive που προσφέρεται με τα συμβόλαια αυτοκινήτου, ενώ δεκάδες αυτοματισμοί έχουν ήδη ενσωματωθεί στη λειτουργία της Εταιρείας με σκοπό την αμεσότερη και αποτελεσματικότερη στήριξη των αναγκών των ασφαλισμένων μας.
Η Generali θα συνεχίσει να επενδύει δυναμικά στις νέες τεχνολογίες και τις καινοτόμες εφαρμογές καθώς στοχεύουμε στο να κάνουμε την ασφάλιση πιο απλή και προσβάσιμη από ποτέ λειτουργώντας ως σύμμαχοι και συνεργάτες των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται.