Συνεχίζοντας το αφιέρωμα με τίτλο «Επαρχία Αγάπη μου – Νομός Δράμας» σας παρουσιάζουμε την εικόνα που σχηματίσαμε για τον ανταγωνισμό που έχει δημιουργηθεί στο Νομό κυρίως λόγο του bancassurance και των direct Πωλήσεων.
Ξεκινάμε με το Bancassurance
Εδώ υπάρχει πρόβλημα. Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές έχουν ζητήσει από τις εταιρείες τους να διακόψουν συνεργασίες με συγκεκριμένες τράπεζες – κυρίως την Τράπεζα Πειραιώς – μόνο και μόνο για να μην μπαίνει ο πελάτης τους στα υποκαταστήματά τους. Σύμφωνα με δηλώσεις των ίδιων «πάει ο πελάτης τους στην τράπεζα να πληρώσει τα ασφάλιστρά του… και στον γκισέ τον “τσιμπάνε” και του προτείνουν να ανανεώσει σε εκείνους με χαμηλότερα ασφάλιστρα».
Ο Ανταγωνισμός είναι μεγάλος, δηλώνουν, με τις τράπεζες να «ψαρεύουν» κάθε πελάτη που εισέρχεται στα υποκαταστήματά τους.
Το πρόβλημα διογκώνεται ακόμα περισσότερο καθώς, όπως προκύπτει από συζητήσεις που έχουν οι Ασφαλιστές με τους τραπεζικούς υπαλλήλους (γνωρίζονται μεταξύ τους), οι ίδιοι δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις ή την εμπειρία για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες δημιουργώντας λανθασμένες εντυπώσεις.
Εντυπώσεις που στο τέλος της ημέρας εξελίσσονται σε κακή εμπειρία του Ασφαλισμένου προς το σύνολο της Ασφαλιστικής Αγοράς.
«Μακάρι ο τραπεζικός υπάλληλος να είχε την όρεξη και τη διάθεση να λειτουργήσει σαν σωστός Ασφαλιστικός Σύμβουλος. Η δουλειά του όμως είναι άλλη και μπαίνοντας σε αυτόν το χώρο το μόνο που καταφέρνει είναι να κάνει κακό στο επάγγελμα. Μιλώντας μαζί τους μας λένε ότι τους πιέζουν κάθε μήνα να έχουν συγκεκριμένες πωλήσεις. Μια κατάσταση που θα επιφέρει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα καθώς και ο ένας δεν κάνει σωστά τη δουλειά του και ο πελάτης δεν εξυπηρετείται σωστά», δήλωσε στον Νίκο Μωράκη ο Επιθεωρητής πωλήσεων της Contract Insurance & Financial Services Νικόλαος Καλπακίδης.
Direct Πωλήσεις
Αντιθέτως στις direct πωλήσεις μέσω διαδικτύου τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. «Σαν μόδα ήρθε και έφυγε» μας περιέγραψαν οι Ασφαλιστές την τάση να ασφαλίζει ο κόσμος τα αυτοκίνητά του online.
«Παρασύρθηκαν από τις χαμηλές τιμές… από την άνεση με την οποία μπορούσαν να τα ασφαλίσουν από τον καναπέ του σπιτιού τους και έπεσαν στην παγίδα», μας δήλωσε ένας Ασφαλιστής που ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
«Είναι μέχρι να χρειαστούν κάποια βοήθεια και να χάσουν την μπάλα με τα call centers και τις Online αιτήσεις» συνέχισε, ολοκληρώνοντας «στην πλειονότητά τους γυρνάνε πίσω σε εμάς που ξέρουν ότι ειδικά στη μικρή κοινωνία της Δράμας θα ανταποκριθούμε και θα τους βοηθήσουμε σε ό,τι μας ζητήσουν».
Με τη σειρά του ο Παναγιώτης Καλογιαντσίδης, υπεύθυνος του ασφαλιστικού γραφείου με αποκλειστική συνεργασία την Υδρόγειο Ασφαλιστική μας δήλωσε:
«Την τελευταία τριετία ο κύκλος των ασφαλιστικών υπηρεσιών έχει μειωθεί κατά 40%. Οι αιτίες τις μείωσης είναι η μείωση του τιμολογίου, η μείωση του ασφαλισμένου στόλου οχημάτων, οι μειώσεις των προμηθειών στους ασφαλιστές και τέλος η επιλογή κάποιων εταιρειών να αρχίσουν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων. Δίκτυα πωλήσεων όπως το bancassurance, οι direct πωλήσεις, τα κουπόνια σε supermarket και εφημερίδες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί ο ανταγωνισμός δημιουργώντας ένα δίλημμα στον Ασφαλισμένο. Θέλει να έχει μια ασφάλεια, ένα συμβόλαιο στο χέρι ή θέλει να έχει και ένα πρόσωπο το οποίο θα τον υποστηρίζει σε οτιδήποτε συμβεί αναλαμβάνοντας και διεκπεραιώνοντας τις υποθέσεις του πάντα σε προσωπικό επίπεδο;».
Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας στο νομό Δράμας τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2016 με τη συνέντευξη από την υπεύθυνη του γραφείου της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στην πόλη κ. Ιωάννα Παντζαρτζίδου.