Αντιμέτωποι με αξιώσεις ύψους εκατομμυρίων δολαρίων είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβατίων “Ener Given” καθώς και οι ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται, σύμφωνα με το Reuters.
της Βίκυς Γερασίμου
Το πλοίο 400 μέτρων και 224.000 τόνων που την Τρίτη λόγω ισχυρών ανέμων οδηγήθηκε διαγώνια στη διώρυγα με αποτέλεσμα να κλείσει από άκρη σε άκρη τη διέλευση και να προκαλέσει “έμφραγμα” στο διεθνές εμπόριο είναι ασφαλισμένο στο UK P&I Club.
Το ζήτημα που προκύπτει με τις καθυστερήσεις τόσο στο ίδιο το πλοίο αλλά και στα υπόλοιπα είναι οι αξιώσεις από τους charters προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία και κατ΄ επέκταση οι αξιώσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας από την εταιρεία διαχείρησης της διώρυγας του Σουέζ όσον αφορά τη διασφάλιση της ομαλής πλεύσης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian στη διώρυγα παραμένουν εγκλωβισμένα σε πλοία εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισ. δολαρίων και στις δύο πλευρές, ενώ επτά πλοία τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα.
Η εταιρεία GAC, που δραστηριοποιείται στο πεδίο των θαλάσσιων υπηρεσιών και εδρεύει στο Ντουμπάι, δήλωσε ότι οι αρχές εξακολουθούν να εργάζονται για να απελευθερώσουν το πλοίο.
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου, η ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen KK, και οι ασφαλιστικές θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αξιώσεις για απώλεια εσόδων από την SCA και από άλλα πλοία, αναφέρουν στο reuters πηγές από την ασφαλιστική και διαμεσολαβητική αγορά. Όπως εξηγούν συνήθως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αυτού του μεγέθους, είναι ασφαλισμένα για ζημιές κύτους και μηχανημάτων ύψους 100-140 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι ασφαλισμένο στην ιαπωνική αγορά. Το κόστος της απομάκρυνσης του πλοίου θα επωμιστεί επίσης η ασφαλιστική εταιρεία.
«Είναι δυνητικά η μεγαλύτερη καταστροφή πλοίων εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο χωρίς να χτυπάει ένα πλοίο», δήλωσε ειδικός νομικός στο δίκαιο της θάλασσας, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί. Από τη διώρυγα του Σουέζ περνά το 12% του παγκόσμιου όγκου εμπορίου και το 30% σε χωρητικότητα των φορτηγών πλοίων του παγκοσμίου όγκου των παγκόσμιων. Οι προσπάθειες για την μετακίνηση του πλοίου μπορεί να πάρουν και μία εβδομάδα. Μέχρι στιγμής πάντως ότι επιχείρηση έχει γίνει απέτυχε. Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον μέχρι την Τετάρτη 240 πλοία περίμεναν στην ουρά για να περάσουν τη διώρυγα.