Δεν θα ήταν ωραίο αν ακόμη περισσότερες διαφορές έβρισκαν λύση χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, άγχος και κουραστική γραφειοκρατία; Αυτό ακριβώς κάνει η μεσολάβηση. Όπως αναφέρει η ARAG, πρόκειται για μια ιδιαίτερα γρήγορη και εύκολη μορφή επίλυσης διαφορών που προσφέρει η ασφάλιση Νομικής Προστασίας ARAG στη Γερμανία και έχει σκοπό όχι μόνο την εξοικονόμηση χρόνου, αλλά και τη διάσωση των νεύρων μας! Πάνω από 10.000 υποθέσεις λύθηκαν εξώδικα το 2012 με αφορμή μάλιστα τη θέσπιση σχετικού νομικού πλαισίου στη Γερμανία τον περασμένο Ιούλιο, που επιτρέπει την μεσολάβηση για την επίλυση διαφορών.
Η καινοτομία αυτή δίνει πλέον την ευκαιρία σε πολίτες να επιλύουν τις καθημερινές τους διαφορές ή αντιπαραθέσεις χωρίς αναγκαστικά την παρέμβαση δικηγόρου, αλλά με την παρέμβαση ενός «μεσολαβητή». Η ARAG, η εξειδικευμένη Ασφαλιστική Εταιρεία Νομικής Προστασίας, σημειώνει, ότι είναι η πρώτη Εταιρεία στην Ασφαλιστική Αγορά που ασχολείται σοβαρά με το θέμα αυτό από το 2008 και αποτέλεσε κυρίαρχο χορηγό του πρώτου διεθνούς Συνεδρίου που διεξήχθη τον περασμένο Νοέμβριο στο Ludwigsburg της Γερμανίας με πάνω από 1.000 συμμετέχοντες.
Υποστηρίζοντας τη σπουδαιότητα του θεσμικού αυτού πλαισίου, η ARAG έχει εξειδικεύσει επιλεκτικά το προσωπικό της με Προγράμματα επιμόρφωσης και πιστοποίησης ενός έτους για την παροχή υψηλότερης ποιότητας υπηρεσιών στον τομέα της Μεσολάβησης. Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι είναι σε θέση να επιλύσουν σύντομα, απλά και προπάντων εξώδικα υποθέσεις των ασφαλισμένων. Σαφέστατα, η πρώτη επιλογή των ασφαλισμένων της ARAG Νομικής Προστασίας είναι να επικοινωνήσουν με την Εταιρεία, εξηγώντας το προβληματισμό τους και ζητώντας συμβουλές και τρόπους αντιμετώπισης. Ελάχιστοι είναι αυτοί που επιθυμούν οπωσδήποτε την παρέμβαση δικηγόρου, άσκηση αγωγής κατά τρίτου, κ.λπ.
Αυτό που αναζητά ο ασφαλισμένος προσθέτει η Εταιρεία, είναι η γρήγορη μεσολάβηση ενός εξειδικευμένου ατόμου, σε θέματα που δεν μπορεί ο ίδιος να επιλύσει. Και εδώ ακριβώς επεμβαίνουν οι «μεσολαβητές» της ARAG, αρχικά ακούγοντας προσεκτικά τον προβληματισμό του ασφαλισμένου, έπειτα συζητώντας για τις επιθυμίες του, συμβουλεύοντάς τον για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί και τέλος μεσολαβώντας οι ίδιοι για την επίτευξη του επιθυμητού στόχου. Το ποσοστό επιτυχίας, εξαρτώμενο βέβαια και από τη φύση της υπόθεσης, είναι αξιοσέβαστο. Το πρόβλημα επιλύεται μόνιμα στις δύο από τις τρεις υποθέσεις και οι ασφαλισμένοι εκπλήσσονται για το πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η μεσολάβηση. Ωστόσο η ARAG τονίζει πως η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών αφορά τόσο τους υπαλλήλους της όσο και τους εξωτερικούς της συνεργάτες.
Με το νόμο 3898/2010 ενσωματώθηκε στην έννομη τάξη της Ελλάδας η οδηγία 2008/52/ΕΚ «για ορισμένα θέματα διαμεσολάβησης στις αστικές και εμπορικές υποθέσεις». Είναι μία νέα διαδικασία που θα εισάγει νέα πράγματα ως εναλλακτική διαδικασία επίλυσης διαφορών. Για περισσότερες παρατηρήσεις θα περιμένουμε την εφαρμογή της στην πράξη.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ARAG Ελλάδος παρουσιάζει από το παρελθόν υψηλό ποσοστό εξώδικου διακανονισμού υποθέσεων. Αυτό σημαίνει πως σχεδόν το 55% των υποθέσεών, λύνονται εξωδίκως και χωρίς την παρέμβαση δικηγόρου. Με σεβασμό στις επιθυμίες των ασφαλισμένων, και ακολουθώντας τις βασικές αρχές της Εταιρείας, οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι του κλάδου ζημιών έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τους προβληματισμούς των ασφαλισμένων, αναζητώντας με σαφήνεια και αξιοπιστία επίλυση στο πρόβλημά τους. Βεβαίως, σε πολλές από τις υποθέσεις η μέθοδος της δικαστικής οδού είναι αναπόφευκτη. Σε αυτές τις περιπτώσεις εξηγεί η ARAG, το μεγάλο δίκτυο συνεργαζόμενων δικηγόρων σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό υποστηρίζει πλήρως την Εταιρία και τις ανάγκες των ασφαλισμένων της.