Κοντά στο όριο του να καταστεί αυτοχρηματοδοτούμενο βρίσκεται το Επικουρικό Κεφάλαιο που αφορά στις Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Σύμφωνα με πληροφορίες του ID, η χρήση του 2022 έκλεισε με τον φορέα να έχει μειώσει τις συνολικές εκκρεμείς ζημιές του στα 140 εκατ. ευρώ από 190 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν.
Στο βαθμό που η μείωση των εκκρεμών ζημιών συνεχιστεί και φέτος, το Επικουρικό Κεφάλαιο θα βρεθεί με ανοιχτό υπόλοιπο κάτω των 100 εκατ. ευρώ και αυτό θα σημάνει ότι θα εισέλθει στη… ζώνη της αυτοχρηματοδότησης.
Πρακτικά ο φορέας θα μπορεί, τότε, να καλύπτει τις υποχρεώσεις του, βασιζόμενο αποκλειστικά στις εισφορές των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες σήμερα κινούνται στο επίπεδο των 50 με 60 εκατ. ευρώ ετησίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, προ πολλών ετών οι εκκρεμείς ζημιές του Επικουρικού Κεφαλαίου ξεπερνούσαν τα 700 ή και τα 800 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα τελευταία λίγα χρόνια ο φορέας εφαρμόζοντας ένα οργανωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των διογκωμένων υποχρεώσεών του κατάφερε να οδηγήσει στην οικονομική του εξυγίανση.
Βέβαια, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, η καλή πορεία του φορέα θα εξαρτηθεί και από τις γενικότερες εξελίξεις στον κλάδο και ειδικότερα από τη οικονομική «υγεία» των ασφαλιστικών εταιρειών και την αποφυγή νέων ανακλήσεων αδειών λειτουργίας. Εφόσον μια τέτοια εξέλιξη δεν υπάρξει το Επικουρικό Κεφάλαιο θα διατηρήσει υγιές το ταμείο του.
Ερωτώ….τι σημαίνει θα γίνει αυτοχρηματοδοτούμενο.Εως τώρα τι ήταν?από που καλύπτονταν οι αποζημιώσεις?Ανέκαθεν από τις εισφορές ασφαλισμένων/ασφαλιστικών εταιριών ,την διάθεση κινητών και ακινήτων των εταιριών που διέκοπταν τη λειτουργία τους τα πρόστιμα των ανασφάλιστων κλπ.Χρηματόδοτηση από το κράτος ή από τράπεζες δεν υπήρξε ποτέ. Δημιουργείτε λανθασμένες εντυπώσεις