Μεγαλώνουν τα νομικά προβλήματα της Boeing καθώς η εταιρεία έχει πλέον να αντιμετωπίσει αγωγή για εξαπάτηση των μετόχων και απόκρυψη στοιχείων που σχετίζονται με ελαττώματα στην ασφάλεια των 737 MAX.
Η εν λόγω αγωγή κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο στο Σικάγο ενώ η μετοχή της Boeing είχε κατρακυλησει κατ 34 δις΄δολάρια μέσα σε δύο εβδομάδες μετά από τη συντριβή του αεροπλάνου στην Αιθιοπία.
Σύμφωνα με την αγωγή, η Boeing “έβαλε την κερδοφορία και την ανάπτυξη πριν από την ασφάλεια και την ειλικρίνεια” και βιάστηκε να λανσάρει στην αγορά το 737 MAX για να ανταγωνιστεί την Airbus SE, αφήνοντας “προαιρετικά” χαρακτηριστικά σχεδιασμένα για να αποτρέψουν ατυχήματα όπως της Ethiopean Airlines και της Lion Air.
Ο Richard Seeks, ο επικεφαλής ενάγων, δήλωσε ότι οι “συμβιβασμοί” της Boeing άρχισαν να φαίνονται μετά τη συντριβή της Ethiopian Airlines στην οποία έχασαν τη ζωή τους 157 άνθρωποι, πέντε μήνες μετά τη συντριβή του Lion Air όπου σκοτώθηκαν 189 επιβάτες.
Ο Seeks δήλωσε ότι αγόρασε 300 μετοχές της Boeing στις αρχές Μαρτίου και τις πούλησε με ζημία τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Στην αγωγή επιδιώκει αποζημίωση για τους επενδυτές της Boeing από τις 8 Ιανουαρίου έως τις 21 Μαρτίου 2019.
Οι μέτοχοι συχνά καταθέτουν αγωγές που κατηγορούν τις εταιρείες για απάτες τίτλων για την απόκρυψη αρνητικών πληροφοριών που προκαλούν την πτώση της τιμής των μετοχών όταν αποκαλυφθούν.
Η Boeing που εδρεύει στο Σικάγο αντιμετωπίζει πολλές άλλες αγωγές για τη συντριβή των δύο αεροπλάνων από τις οικογένειες των θυμάτων. Η Boeing δήλωσε ότι οι παραγγελίες αεροσκαφών στο πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν σε 95 από 180 σε σχέση με το προηγούμενο έτος και μετά από την “καθήλωση” των αεροσκαφών δεν αγοράστηκε κανένα 737 MAX. Στις 5 Απριλίου, δήλωσε ότι σχεδίαζε να μειώσει την παραγωγή σε 42 αεροσκάφη από 52 και προχώρησε σε αναβάθμιση λογισμικού των 737 MAX για την πρόληψη περαιτέρω ατυχημάτων.
Πηγή: BusinessInsurance