Νέες πληροφορίες για τα boeing 737 και τους χειρισμούς της εταιρείας φέρνει στο φως δημοσίευμα του bloomberg το οποίο υποστηρίζει ότι εν τέλει το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την ανάθεση των εργασιών στο λογισμικό όχι σε μηχανικούς της boeing αλλά στην ινδική εταιρεία HCL και σε μη έμπειρους εργαζόμενους που είχαν εξωτερική σχέση εργασίας με την boeing.
Όπως επισημαίνεται “η εταιρεία βασίστηκε σε προσωρινά εργαζόμενους μηχανικούς χωρίς εμπειρία που έπαιρναν 9 δολάρια την ώρα για να αναπτύξει και να τεστάρει το λογισμικό των αεροσκαφών της.”
Κατά τον Peter Lemme, που σχεδίασε τους ελέγχους του αυτόματου πιλότου για το 767 και τώρα είναι σύμβουλος, “προφανώς η εταιρεία ποτέ δεν τέσταρε το λογισμικό. Κι αυτό είναι αποτυχία, καθώς πολλοί άνθρωποι θα έπρεπε να το σκεφτούν και να ρωτήσουν για αυτό – όχι μόνο ένας”.
Η Bοeing επίσης δήλωσε ότι πολύ καθυστερημένα ανακάλυψε ότι μία προειδοποιητική λυχνία που θα μπορούσε να είχε δείξει στους πιλότους το πρόβλημα, δεν είχε εγκατασταθεί σωστά στην οθόνη. Σε σχετική αναφορά της η boeing εξηγώντας το Μαίο στις ελεγκτικές αρχές γιατί δεν τις ενημέρωσε για αυτό, απάντησε ότι οι μηχανικοί της είχαν καταστήσει σαφές ότι δεν υπήρχε θέμα ασφάλειας.