Στην ανάπτυξή του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με ιδιαίτερη έμφαση στις γενικές ασφαλίσεις και στον τομέα της υγείας στοχεύει ο όμιλος Interamerican τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον Γ. Καντώρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Interamerican στρατηγικός στόχος παραμένει η ευρεία αξιοποίηση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης και ήδη κατευθύνονται σημαντικά κεφάλαια σε ψηφιακές λύσεις και τηλεϊατρικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα στον τομέα της υγείας είναι σε εξέλιξη η αναβάθμιση των μονάδων υγείας. Σε σχέση με τις νομοθετικές εξελίξεις που αφορούν στην ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών επισημαίνει ότι πρόκειται για θετική εξέλιξη που συνάδει με την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της οικονομίας.
συνέντευξη του Γιάννη Καντώρου, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Interamerican, στον Νίκο Μωράκη (Ασφαλιστικό Marketing, Τεύχος Γενάρης 2025)
- Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στον κλάδο υγείας; Σκέφτεστε να εκμεταλλευτείτε περαιτέρω τις υποδομές που έχετε στην πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια περίθαλψη;
Στα μελλοντικά μας σχέδια για τον κλάδο υγείας, παραμένουμε προσηλωμένοι στη στρατηγική μας για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου, αξιοποιώντας τις ιδιόκτητες υποδομές μας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη.
Παράλληλα, προχωρούμε σε σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας, με έμφαση στην τηλεϊατρική και τις ψηφιακές λύσεις που διευκολύνουν την πρόσβαση και την εμπειρία των ασφαλισμένων μας. Ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα μας είναι το rebranding των MEDIFIRST, το οποίο αναδεικνύει τη νέα, αναβαθμισμένη ταυτότητα των σύγχρονων μονάδων υγείας μας, θέτοντας στο επίκεντρο την καινοτομία και την ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας.
Μέσα από την υιοθέτηση μιας ενιαίας, ανανεωμένης ταυτότητας που ενώνει την Αθηναϊκή Mediclinic και τα Medifirst υπό την ομπρέλα MEDIFIRST, εισάγουμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο και ανθρωποκεντρικό μοντέλο παροχής υπηρεσιών υγείας.
Με αυτόν τον τρόπο, φιλοδοξούμε να ενισχύσουμε τη θέση μας στον κλάδο και να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών μας, παρέχοντας ολοκληρωμένες και άμεσα προσβάσιμες λύσεις υγείας.
![](https://www.insurancedaily.gr/wp-content/uploads/2025/02/kantoros6660-820x1024.jpg)
- Πρόσφατα συμμετείχατε σε δύο πάνελ με τον Υπουργό Υγείας & έναν ιδιοκτήτη ιδιωτικού νοσηλευτικού ομίλου μεταξύ άλλων. Υπήρξε κάποια συζήτηση, συμπέρασμα σχετικά με τις αυξήσεις στα νοσήλια και την πηγή του προβλήματος;
Ένα σημαντικό συμπέρασμα ήταν η ανάγκη ενίσχυσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Μέσα από τη διαχείριση περισσότερων περιστατικών σε αυτό το επίπεδο, μπορούμε να περιορίσουμε την ανάγκη για δευτεροβάθμια περίθαλψη, μειώνοντας έτσι τα συνολικά κόστη. Παράλληλα, τονίστηκε η σημασία των σύγχρονων θεραπευτικών μεθόδων, οι οποίες προσφέρουν λύσεις με λιγότερο χρόνο νοσηλείας και περισσότερη ευελιξία για τους ασθενείς.
Η κατεύθυνση προς μια πιο αποδοτική και βιώσιμη προσέγγιση στις υπηρεσίες υγείας είναι απαραίτητη και η συζήτηση ανέδειξε την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.
- Πως αξιολογείτε τα πρόσφατα μέτρα (κίνητρα ασφάλισης & υποχρεωτικότητα) που ανακοίνωσε & εφαρμόζει σταδιακά η κυβέρνηση;
Τα πρόσφατα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, όπως τα κίνητρα ασφάλισης και η υποχρεωτικότητα για ακίνητα αξίας άνω των 500.000 ευρώ, είναι θετικές και απαραίτητες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ασφάλισης στην Ελλάδα.
Η αύξηση της έκπτωσης του ΕΝΦΙΑ για τις ασφαλισμένες κατοικίες από 10% σε 20% είναι ένα σημαντικό βήμα για να ενθαρρυνθούν οι πολίτες να επενδύσουν στην ασφάλιση, προκειμένου να προστατεύσουν τις περιουσίες τους από τις συνέπειες των φυσικών καταστροφών. Αυτό ενισχύει την ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών, αναδεικνύοντας ότι η ασφάλιση δεν είναι απλώς μια υποχρέωση, αλλά και ένα ουσιαστικό μέσο προστασίας του μέλλοντός τους.
Επιπλέον, η υποχρέωση ασφάλισης για ακίνητα αξίας άνω των 500.000 ευρώ, που θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Απρίλιο του 2025, είναι μια στρατηγική κίνηση για την ενίσχυση της συλλογικής ανθεκτικότητας της κοινωνίας απέναντι στις φυσικές καταστροφές. Στηρίζοντας αυτούς τους τομείς, η κυβέρνηση ενθαρρύνει τη δημιουργία μιας πιο ασφαλούς και αειφόρου κοινωνίας, μειώνοντας τις οικονομικές συνέπειες από τα καταστροφικά φαινόμενα και προστατεύοντας την οικονομία συνολικά.
- Σε ποια συμπεράσματα καταλήξατε από τη συμμετοχή σας στις αποζημιώσεις που προέκυψαν από την κακοκαιρία Daniel;
Η συμμετοχή μας στη διαδικασία αποζημιώσεων μετά την κακοκαιρία Daniel ανέδειξε την ανάγκη για άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών σε περιόδους κρίσης.
Από την πρώτη στιγμή, καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να σταθούμε δίπλα στους συνανθρώπους μας, προσφέροντας την υποστήριξή μας με ταχύτητα και αξιοπιστία. Κατανοούμε πόσο σημαντικό είναι να είμαστε παρόντες τη στιγμή που μας χρειάζονται και σε συνεργασία με την πολιτεία και εξειδικευμένους φορείς, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να πρωτοστατούμε στην αντιμετώπιση των συνεπειών των φυσικών καταστροφών.
Η Interamerican έλαβε πάνω από 2.000 αιτήσεις αποζημίωσης, με το συνολικό ποσό να προσεγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ – ένα πρωτοφανές μέγεθος στην πορεία μας.
Η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να ξεπερνά την απλή αποζημίωση. Είναι απαραίτητο να προσφέρονται προϊόντα που να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προκειμένου να ενισχυθεί η ανθεκτικότητά τους. Οι ευέλικτες καλύψεις, η ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, η άμεση αποζημίωση και οι τεχνολογικές λύσεις που υποστηρίζουν τη γρήγορη αποκατάσταση ζημιών μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη στήριξη αυτών των επιχειρήσεων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και διευκολύνοντας την ανάπτυξή τους σε αντίξοες συνθήκες.
- Υπάρχει μια έντονη κινητικότητα στις Συγχωνεύσεις & Εξαγορές στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση. Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον στα κανάλια Διανομής;
Πιστεύουμε ακράδαντα στη σημασία των φυσικών καναλιών διανομής, αλλά ο ρόλος τους προσαρμόζεται και εξελίσσεται, όπως συμβαίνει με όλους τους επαγγελματίες. Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι πλέον χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες με έξυπνο τρόπο, ελαχιστοποιώντας τα περιττά διαδικαστικά και αποφορτίζοντάς τους από γραφειοκρατικές διαδικασίες. Έτσι, τους δίνεται η δυνατότητα να επικεντρωθούν περισσότερο στους πελάτες τους, αναλύοντας τις ανάγκες τους και προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις.
Η τεχνολογία, και ιδιαίτερα η τεχνητή νοημοσύνη (AI), θα συνεχίσει να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην επαγγελματική εξυπηρέτηση, καθώς βοηθά στην ανάλυση δεδομένων και στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των πελατών, καθιστώντας την πιο άμεση, αποτελεσματική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους.
Τεχνολογία θα τον βοηθήσει – ανάλυση αναγκών πελατών
- Τέλος, τι στρατηγική θα ακολουθήσει ο όμιλος INTERAMERICAN την επόμενη τριετία
Στην επόμενη τριετία, ο όμιλος INTERAMERICAN θα συνεχίσει να εστιάζει στην ανάπτυξή του, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με ιδιαίτερη έμφαση στις γενικές ασφαλίσεις και στον τομέα της υγείας. Στρατηγικός στόχος παραμένει η ευρεία αξιοποίηση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης για την απλοποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας. Η επένδυση στην οδική εξυπηρέτηση παραμένει για εμάς στρατηγική προτεραιότητα, καθώς επιδιώκουμε να είμαστε η πρώτη δύναμη στην αγορά, προσφέροντας συνεχώς βελτιωμένες υπηρεσίες στους πελάτες μας.
Με αυτό το στρατηγικό πλαίσιο, η INTERAMERICAN παραμένει πιστή στην αποστολή της: να οδηγεί την ασφαλιστική αγορά με καινοτόμες λύσεις, υπευθυνότητα και ανθρωποκεντρική προσέγγιση, διαμορφώνοντας ένα καλύτερο μέλλον για όλους.
Το 2025 δεν είναι απλώς ένας χρονικός ορίζοντας. Είναι μια ευκαιρία για εμάς να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο μας, να καινοτομήσουμε και να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης κοινωνίας. Η ασφαλιστική αγορά μπορεί και πρέπει να αποτελέσει μοχλό προόδου και καινοτομίας για την οικονομία και την κοινωνία συνολικά.