Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ μας στην Ασφαλιστική Αγορά του Νομού Κέρκυρας – στο πλαίσιο της στήλης “Ασφαλιστικό Οδοιπορικό” – επισκεφτήκαμε τον κ. Γιώργο Νικομάνη στο Ασφαλιστικό Γραφείο GNI Insurance στην Κέρκυρα και μιλήσαμε μαζί του για την πορεία του και την εικόνα που έχει για την τοπική αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΜΑΝΗΣ
Από πότε δραστηριοποιήστε στον κλάδο; Ποια είναι η διαδρομή σας;
Η γνωριμία μου με τον κλάδο έγινε το 1998 όταν ξεκίνησα να εργάζομαι ως part time ασφαλιστής, παράλληλα με άλλη μου εργασιακή δραστηριότητα στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Ωστόσο χρόνο με τον χρόνο το ενδιαφέρον μου για την ασφαλιστική αγορά υπερίσχυσε κάθε άλλου και τελικά το 2004 το επάγγελμα του ασφαλιστή έγινε το κύριο και μόνο μου επάγγελμα.
Με την Υδρόγειο πότε ξεκινήσατε συνεργασία; Ποια είναι η άποψή σας για την Εταιρεία;
Η συνεργασία μου με την Υδρόγειο Ασφαλιστική μετρά ήδη 11 χρόνια. Πρόκειται για μια εταιρεία που προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες της και ένα ιδιαίτερα πρόθυμο και φιλικό περιβάλλον για τους συνεργάτες της. Με ευθύνη, με ταχεία εξυπηρέτηση, με ποιότητα και on time διαδικασίες αποζημιώσεων, έχει καταφέρει μέσα στα χρόνια να κερδίσει τόσο τους πελάτες όσο και εμάς. Θεωρώ όμως, ότι η κάθε εταιρεία είναι οι άνθρωποί της και αυτό είναι που έχει κερδίσει και εμένα, οι άνθρωποί της.
Για τον «πόλεμο» τιμών στον κλάδο Οχημάτων τι άποψη έχετε; Σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία που επιβαρύνεται ο Ασφαλιστής πιστεύετε ότι οδηγείται εκτός επαγγέλματος;
Σε μια ελεύθερη και ανταγωνιστική αγορά, σίγουρα θα γινόταν και ο πόλεμος τιμών. Δεν έχω δει κανενός άλλου προϊόν να μειώνεται η τιμή του τόσο πολύ. Όμως κάποια στιγμή θα έρθει και σε αυτό μια λογική τιμών διότι πρέπει να είναι και ανάλογες του ύψους ζημιών, κάτι αναπόφευκτο για οποιαδήποτε εταιρεία. Οι όροι βιωσιμότητας έχουν αναδιαμορφωθεί και στον ασφαλιστικό κλάδο υπάρχουν όντως δυσκολίες. Υπάρχουν όμως και νέες ευκαιρίες, σε κλάδους πέραν του κλάδου οχημάτων που δίνουν προοπτικές προόδου και σε συνδυασμό με ασφαλιστές που διαθέτουν τα εφόδια και φέρουν την ευθύνη του επαγγέλματος τους, δημιουργούν ένα τοπίο με όχι τόσο αβέβαιο μέλλον.
Τι μεθόδους χρησιμοποιείτε για να ενισχύσετε την εικόνα της Εταιρείας σας στην τοπική αγορά της Κέρκυρας; Πιστεύετε ότι αποδίδουν;
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας. Ωστόσο και εμείς, κατά διαστήματα, ακολουθούμε το ρεύμα της εποχής και εκμεταλλευόμαστε τις όποιες μεθόδους προώθησης των υπηρεσιών μας, καταχωρώντας διαφημίσεις τόσο σε τοπικά sites με μεγάλη επισκεψιμότητα όσο και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων απειλούν τη βιωσιμότητά σας;
Όλα είναι θέμα επιλογής. Υπάρχουν οι καταναλωτές που επιλέγουν με κριτήριο την τιμή, υπάρχουν όμως και πολλοί που επιλέγουν με κριτήριο την ασφάλεια, την υπευθυνότητα και την σιγουριά. Ένα μερίδιο αγοράς έχει κερδηθεί από τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων αλλά πάντα υπάρχουν οι πελάτες που αναγνωρίζουν τις υπηρεσίες του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή τους και προτιμούν τελικά τη συνέπεια τιμής και υπηρεσιών.
Ποια είναι η άποψή σας για τους μαύρους κωδικούς; Είναι αποτέλεσμα της υψηλής φορολογίας στον ελεύθερο επαγγελματία ασφαλιστή ή αποτέλεσμα της «κακής» εποπτείας που υπάρχει στην αγορά;
Είναι ένα πρόβλημα που υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Αυτό που βλέπω είναι ότι μειώνεται σημαντικά, διότι πλέον η εξειδίκευση μετράει, και όλο και πιο συχνά οι πελάτες αποφασίζουν να απευθυνθούν σε επαγγελματίες ασφαλιστές για να καλύψουν τις ανάγκες τους, ακόμα και τις υποχρεωτικές. Δεν νομίζω ότι αυτό το ζήτημα θα μας απασχολεί για πολύ ακόμα – και λόγω της φορολογίας και, το σοβαρότερο όλων, λόγω των ευθυνών που προκύπτουν.