Ανεπαρκείς κρίνονται οι προβολείς στο 1/3 των νέων επιβατηγών μεσαίας κατηγορίας που μπαίνουν στην κυκλοφορία στους δρόμους των ΗΠΑ και μόνο το Toyota Prius v στην βελτιωμένη έκδοση, δείχνει να πλησιάζει στα υψηλά στάνταρντ που έχει θέσει το Ινστιτούτο για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητόδρομους, (Insurance Institute for Highway Safety).
Αυτό ανακοινώθηκε στα αποτελέσματα που προέκυψαν μετά από επισταμένο έλεγχο και κυκλοφόρησαν σήμερα, Τετάρτη 30/3.
Αν και τα αυτοκίνητα παίρνουν έγκριση από τους κρατικούς φορείς, η βελτίωση των προβολέων των αυτοκινήτων θα έφερνε βελτίωση στην ασφάλεια και μείωση στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, λέει η IIHS.
Το κράτος στην νομοθεσία του, δίνει περιθώρια όσον αφορά τα ελάχιστα και τα μέγιστα όρια του φωτισμού ενός αυτοκινήτου που κινείται στους δρόμους, ενώ τέτοιες αξιολογήσεις, σαν του IIHS, βοηθούν τους πελάτες αλλά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι μεν να απαιτούν, οι δε να δημιουργούν υψηλότερα στάνταρντς.
Στην πρώτη αξιολόγηση των προβολέων των οχημάτων ο Ασφαλιστικός φορές, δοκίμασε τα μεσαία φώτα, τόσο στο πως φωτίζουν τον δρόμο, όσο και αν θαμπώνουν τον διερχόμενο οδηγό, δημιουργώντας του αντανακλάσεις.
Από τα 31 μεσαίου κυβισμού μοντέλα, που δοκιμάστηκαν, τα 11 κέρδισαν μια χαμηλή, αλλά υποφερτή βαθμολογία, 9 πήραν την βάση και 10 οχήματα είχαν βαθμολογία πραγματικά για πέταμα.
Τα οχήματα που πήραν αποδεκτή βαθμολογία ήταν τα: Audi A3, Honda Accord και Nissan Maxima. Οχήματα που δεν βαθμολογήθηκαν καλά, ήταν τα: Kia Optima, Chevrolet Malibu και Volkswagen Passat.
Πολλά οχήματα, ακόμη και οχήματα που ανήκουν στην υψηλή λουξ κατηγορία είχαν χαμηλής βαθμολογίας φώτα, και πολλά άλλα οχήματα με πακέτα επιλογών, είχαν υψηλότερη. Για παράδειγμα το απλό Prius v, με φώτα τεχνολογίας halogen, πήρε χαμηλή βαθμολογία.
Tο βελτιωμένο Prius v, πήρε καλή βαθμολογία γιατί το όχημα είναι εξοπλισμένο με φώτα τεχνολογίας LED και επίσης χαμηλώνει τα μεγάλα φώτα του αυτομάτως μόλις αντιληφθεί άλλο διερχόμενο όχημα μπροστά.
Μερικοί προβολείς είναι ανεπαρκείς, λόγω περικοπών στην ποιότητα κατά την διάρκεια συναρμολόγησης στο εργοστάσιο. «Πολλά από τα προβλήματα των προβολέων θα μπορούσαν να λυθούν αν οι εταιρείες το έβαζαν στόχο », δήλωσε ο μηχανικός Ματθαίος Brumbelow της IIHS.
Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας ανέφερε σε δήλωση της, ότι ένα αναθεωρημένο νέο πρόγραμμα αξιολόγησης των οχημάτων πριν μπουν στην κυκλοφορία προβλέπει κίνητρα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να βελτιώσουν την απόδοση των προβολέων.