Την Τρίτη 13/6/2016 και μετά από 3 χρόνια καθυστέρηση η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) ξεκίνησε την αποστολή προστίμων σε ανασφάλιστους οδηγούς καθώς – σύμφωνα με πληροφορίες – ολοκληρώθηκε η διασταύρωση των στοιχείων – κλειδί – για την ενέργεια αυτή.
του Νίκου Μωράκη
Στις 5 Μαΐου 2014 η πολιτεία ψήφισε το νόμο 4261 (ΦΕΚ Α 107 05/05/14), προχωρώντας σε αλλαγές όσον αφορά την ασφάλιση οχημάτων με πιο σημαντική την εμπρόθεσμη καταβολή ολόκληρου του ασφαλίστρου προκειμένου να ισχύει η ασφάλεια αλλά και η ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο του κέντρου πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου για την έναρξη και τη διάρκεια ισχύος κάθε νέας ή ανανεωμένης ασφαλιστικής σύμβασης. Μαζί με αυτές τις αλλαγές ο Νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προέβλεπε και αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους κατόχους.
Κυρώσεις που μέχρι πρόσφατα, 3 χρόνια μετά, δεν είχαν τεθεί σε ισχύ με τους ανασφάλιστους οδηγούς να παίζουν στην κυριολεξία “κρυφτό” με την τροχαία προκειμένου να αποφύγουν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Ένα κρυφτό στο οποίο συμμετείχαν σύμφωνα με τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου περισσότεροι από 1.000.000 ανασφάλιστοι οδηγοί επιβαρύνοντας οικονομικά και ηθικά περισσότερους από 5,5 εκατ. συνεπής πολίτες. Πολίτες οι οποίοι τόσα χρόνια πλήρωναν τις “ζημιές” από τα ανασφάλιστα οχήματα καθώς οι ασφαλιστικές εταιρείες τις απορροφούσαν μέσω των ασφαλίστρων που πλήρωναν οι πολίτες για τα οχήματά τους.
Αλλά και ηθικά καθώς εν έτη 2017 ήταν και είναι πραγματικά λυπηρό να συνειδητοποιείς ότι πολίτες αυτής της χώρας – μιας κατ’ άλλα Ευρωπαϊκής χώρας – προκειμένου να γλιτώσουν στην κυριολεξία μερικά εκατοντάδες ευρώ το 6μηνο να αποφεύγουν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους. Οχήματα που σύμφωνα με έρευνες μπορούν να αλλάξουν τις ζωές των ανθρώπων σε δευτερόλεπτα καθώς έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνα για τις ζωές των ανθρώπων ειδικά με την οδική συμπεριφορά που έχει ο Έλληνας.
Όπως είχε δήλωσε και ο Αναστάσιος Μαρκουίζος “Ιαβέρης” σε συνέντευξή του στο insurancedaily.gr:
“Τα στοιχεία λένε ότι το τροχαίο κακούργημα είναι biggest killer σε ηλικίες από 15-30 ετών, δηλαδή τα θύματα χάνουν ή καταστρέφουν τη ζωή τους πριν γεννήσουν, αυτό σημαίνει μείωση πληθυσμού. Το 2015 έκλεισε με 95.000 θανάτους και 65.000 μόνο γεννήσεις στην Ελλάδα. Αυτή η γενοκτονία είναι η τεράστια αιτία του ασφαλιστικού προβλήματος διαχρονικά στη χώρα”.
Γιατί όμως είναι σημαντικό κάποιος να ασφαλίζει το όχημά του; Γιατί έχει γίνει νόμος και πώς βοηθάει έναν άνθρωπο όταν τραυματίζεται ή πλήττεται οικονομικά από ένα τροχαίο;
Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχοντας τις υποδομές και τη νομική ευθύνη απορροφούν την ηθική & οικονομική ευθύνη του ασφαλισμένου οδηγού όταν προκαλεί ένα δυστήχημα με το όχημά του. Έτσι η ασφαλιστική εταιρεία εγγυάται στον ασφαλισμένο οδηγό ότι δεν θα αλλάξει η καθημερινότητά του αν προκαλέσει κάποιο ατύχημα – άθελά του – αναλαμβάνοντας να καλύψει τον παθόντα τόσο για την αποκατάσταση της ζημιάς που του προκλήθηκε στο όχημά του όσο και για την κάλυψη όλων των εξόδων σε περίπτωση που το τροχαίο προκαλέσει σωματικές βλάβες ακόμα και θάνατο.
Είναι ακριβή μια ασφάλιση αυτοκινήτου;
Μπορεί κανείς να κοστολογίσει την ανθρώπινη ζωή; Απαντάμε εμείς. Από τη στιγμή που ένας άνθρωπος πιάνει τιμόνι στα χέρια του έχει ευθύνες απέναντι στους λοιπούς πολίτες της χώρας. Στους πεζούς, στους υπόλοιπους οδηγούς, σε κάθε άνθρωπο στην κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται. Δεν είναι πολυτέλεια η ασφάλιση αυτοκινήτου, είναι επιτακτική και απαραίτητη! Είναι ένα δείγμα σεβασμού στους συμπολίτες του, μια αυτονόητη κίνηση προκειμένου η κοινωνία να λειτουργεί αρμονικά. Και στην τελική αν επιμένετε να σας ενδιαφέρει τόσο το κόστος σας ενημερώνουμε ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια με τον έντονο ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο κλάδο οι τιμές είναι πιο χαμηλά από ποτέ με το μέσω ασφάλιστρο για την αστική ευθύνη οχήματος να υπολογίζεται στα 250 ευρώ το χρόνο δηλαδή περίπου 20 ευρώ το μήνα.
Πάντως αν είστε ανασφάλιστος οδηγός και διαβάζετε αυτό το άρθρο να σας ενημερώσουμε ότι η περίοδος χάριτος τελείωσε καθώς προκειμένου να ασφαλίσετε το όχημά σας θα πρέπει πρώτα να πληρώσετε το πρόστιμο.