Για την ακύρωση της ασφαλιστικής κάλυψης του κινδύνου πολέμου σε αεροσκάφη έχουν ειδοποιήσει εταιρείες που καλύπτουν αεροπορικές επιχειρήσεις με έδρα στο Ισραήλ και τον Λίβανο λόγω της σύγκρουσης στην περιοχή. Ορισμένες ακυρώσεις, σύμφωνα με το Reuters, έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ, ανέφεραν τρεις πηγές του κλάδου με άμεση γνώση του θέματος.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες με έδρα την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την αγορά των Lloyd’s του Λονδίνου μπορούν να εκδώσουν ειδοποίηση 7 ημερών σε περίπτωση που θέλουν να ακυρώσουν ή να κάνουν αλλαγές.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες για τον ισραηλινό αερομεταφορέα El Al Airlines, Israir και Arkia, έχουν δηλώσει προηγουμένως ότι μπορούν να εκδώσουν τέτοιες ειδοποιήσεις λόγω του πολέμου μεταξύ του Ισραήλ και της παλαιστινιακής οργάνωσης Χαμάς. Οι ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει τώρα τις ειδοποιήσεις, δήλωσαν δύο πηγές στο Reuters, χωρίς να κατονομάσουν τις αεροπορικές εταιρείες. «Η πρόθεση των ασφαλιστών με καλύψεις πολέμου να συνεχίσουν να καλύπτουν αυτούς τους κινδύνους χωρίς πρόσθετη ανταμοιβή διαφέρει και ορισμένοι προσπαθούν τώρα να αποσύρουν την κάλυψη», δήλωσε ο Bruce Carman, επικεφαλής underwriting της Hive Underwriters.
Η κοινοβουλευτική επιτροπή οικονομικών του Ισραήλ ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα ένα σχέδιο για την παροχή κρατικής εγγύησης 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κάλυψη ασφάλισης έναντι πολεμικών κινδύνων στις ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες.
Οι ισραηλινές αερομεταφορείς συνέχισαν να πετούν, ενώ οι περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν ακυρώσει πτήσεις προς το Τελ Αβίβ, επεκτείνοντας τις πτήσεις για να επαναφέρουν όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό και όσους κλήθηκαν να κάνουν κράτηση για το στρατό.
Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως υιοθετούν δύο τύπους πολιτικής – μια πολιτική «όλων των κινδύνων» που καλύπτει τόσο τις τακτικές ζημιές στο κύτος όσο και την ευθύνη των επιβατών και μια πολιτική «πολέμου» για την κάλυψη των απωλειών του αεροσκάφους που σχετίζονται με τον πόλεμο ή την τρομοκρατία.
«Ορισμένοι ασφαλιστές δεν επέτρεψαν ή δεν παρείχαν ασφάλιση για κινδύνους πολέμου και άλλους συναφείς κινδύνους για ορισμένους φορείς εκμετάλλευσης», δήλωσε στο Reuters ο Garrett Hanrahan, Global Aviation Leader της Marsh.
«Αυτοί οι αερομεταφορείς δεν είχαν επιχειρησιακή εμπειρία πετώντας στο Ισραήλ και όχι υπό συνθήκες όπου υπάρχει σύγκρουση», πρόσθεσε.
Μια άλλη από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των ασφαλιστών είναι για αεροσκάφη που έχουν κολλήσει στο έδαφος σε ζώνες συγκρούσεων. Η Middle East Airlines ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα κρατήσει 5 από τα 24 αεροπλάνα της στην Τουρκία, μετά από ανταλλαγές pyr;vn, πυραύλων και πυροβολικού μεταξύ του Ισραήλ και της Χεζμπολάχ.
«Οι ασφαλιστικές εταιρείες θέλουν τακτικές ενημερώσεις – κάθε αεροπορική εταιρεία έχει διαφορετικό προφίλ κινδύνου και επομένως διαφορετικές στρατηγικές μετριασμού του κινδύνου», δήλωσε εκπρόσωπος της ένωσης αγοραστών ασφαλιστικών υπηρεσιών, της αεροπορικής ομάδας Airmic.
Οι αεροπορικές εταιρείες δεν αντιμετωπίζουν ακόμη πρόσθετα ασφάλιστρα για τις προγραμματισμένες πτήσεις τους, ανέφεραν οι πηγές.
Ωστόσο, μπορεί να τους ζητηθεί να αφήσουν τα αεροσκάφη τους στο έδαφος στα αεροδρόμια του Τελ Αβίβ ή της Βηρυτού για όχι περισσότερο από τρεις ώρες, για παράδειγμα, ή να αποφύγουν τις στάσεις ανεφοδιασμού σε αυτά τα αεροδρόμια, πρόσθεσαν δύο πηγές. “Εάν για οποιονδήποτε λόγο καθυστερήσουν (αεροσκάφη), πρέπει να επικοινωνούν με ασφαλιστές”, είπε ο Hanrahan. Οι ειδικές πτήσεις για την απομάκρυνση ανθρώπων από το Ισραήλ θα απαιτούσαν μια «ουσιαστική αλλαγή» στην πολιτική μιας αεροπορικής εταιρείας και οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόσθετο ασφάλιστρο μεταξύ 0,05% και 0,1% της αξίας του αεροσκάφους για αυτές τις πτήσεις, είπε μια πηγή. Μπορεί να υπάρχουν έως και 20 ασφαλιστές σε ένα συμβόλαιο και μπορεί να είναι δύσκολο να συμφωνήσουν όλοι για την κάλυψη μιας πτήσης, ανέφεραν πηγές.
Η Norwegian Air ακύρωσε μια προγραμματισμένη πτήση εκκένωσης την περασμένη εβδομάδα λόγω έλλειψης ασφάλισης για να πετάξει μέσω Τελ Αβίβ, αλλά αργότερα προγραμμάτισε μια νέα πτήση από το Εϊλάτ στο νότιο Ισραήλ.