Αντιμέτωπη με αγωγή από 10.000 καταναλωτές βρίσκεται η EasyJet Plc μετά από την παραβίαση δεδομένων που αποκαλύφθηκε τον περασμένο μήνα, από την οποία ενδεχομένως να διέρρευσαν προσωπικά δεδομένα 9 εκατομμυρίων επιβατών.
Ο αριθμός των ατόμων που έχουν προχωρήσει στη μήνυση από τότε που κατατέθηκε τον περασμένο μήνα, δίνεται από τη δικηγορική εταιρεία PGMBM. Τα θύματα δικαιούνται όπως αναφέρεται στο bloomberg αποζημίωση έως και 2.000 λίρες (2.500 $), πράγμα που σημαίνει ότι η υπόθεση θα μπορούσε να κοστίσει στην αεροπορική εταιρεία έως και 18 δισεκατομμύρια λίρες.
Η EasyJet δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα ταξιδιωτικά δεδομένα περίπου 9 εκατομμυρίων πελατών βρέθηκαν στα χέρια hacker. Προσπελάστηκαν επίσης τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας περίπου 2.200 ατόμων.
Πρόκειται για μια μνημειώδη παραβίαση δεδομένων και μια φοβερή αποτυχία ασφάλειας που έχει σοβαρό αντίκτυπο στους πελάτες της EasyJet », δήλωσε ο Tom Goodhead, διαχειριστής της PGMBM. “Πρόκειται για προσωπικές πληροφορίες τις οποίες εμπιστευόμαστε στις εταιρείες και οι πελάτες πρέπει να περιμένουν ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία του απορρήτου τους.”
Η αγωγή έρχεται σε ένα πλαίσιο δύσκολων οικονομικών περιόδων για όλες τις αεροπορικές εταιρείες λόγω κορωνοϊού. Νωρίτερα αυτό το μήνα η EasyJet – μαζί με την British Airways και τη Ryanair Holdings Plc – αμφισβήτησαν τους κανόνες του Ηνωμένου Βασιλείου που αναγκάζουν τους διεθνείς ταξιδιώτες σε καραντίνα για 14 ημέρες μετά την άφιξή τους στη χώρα.
«Γνωρίζουμε ότι μια δικηγορική εταιρεία έχει καταθέσει αξίωση εναντίον της EasyJet στο High Court και ότι άλλες εταιρείες διαφημίζουν τις υπηρεσίες τους για να κάνουν το ίδιο», ανέφερε η εταιρεία σε ηλεκτρονική της δήλωση. “Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο και μόνο και μόνο επειδή αυτές οι εταιρείες διαφημίζουν το έργο τους δεν σημαίνει ότι έχουν ισχυρά επιχειρήματα.”