Την περασμένη Τρίτη, 22 Ιουνίου 2021, η KPMG διοργάνωσε ψηφιακή εκδήλωση με θέμα την Ελληνική Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά και τίτλο «Connecting Insurance World».
Γράφει ο Νίκος Μωράκης
Αφορμή της εκδήλωσης ήταν η πρόσφατη ετήσια έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά με σκοπό να συζητηθεί το περιεχόμενό της τόσο από στελέχη της εταιρείας αλλά και από στελέχη της Ασφαλιστικής Αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα καλεσμένοι σε αυτή την ψηφιακή συζήτηση ήταν:
- η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Allianz Ελλάδος κ. Φιλίππα Μιχάλη,
- ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής Σταύρος Κωνσταντάς και
- ο Διευθύνων Σύμβουλος της ERGO Ασφαλιστικής, Νίκος Αντιμησάρης
με συντονιστή της κουβέντας να είναι ο Γενικός διευθυντής & Επικεφαλής Consulting της KPMG στην Ελλάδα, Νίκος Δημάκος.
Ο κ. Κωνσταντάς, σε ερώτηση που του έγινε σχετικά με την πανδημία και πως επηρέασε την Ασφαλιστική αγορά δήλωσε ότι η πανδημία ήταν μια ευκαιρία η οποία επηρέασε και έδρασε όχι μόνο στον Ασφαλιστικό κλάδο αλλά συνολικά στις οικονομίες και στους οργανισμούς ως καταλύτης & επιταχυντής εξελίξεων. Ότι οι Ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να δουν αυτό το γεγονός σαν μια αφετηρία επαναπροσδιορισμού των διαδικασιών τους για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη. Επίσης να αξιοποιήσουν αυτές τις ραγδαίες αλλαγές για να επενδύσουν στην τεχνολογία, τη διασφάλιση στις πληροφορίες από cyber risks, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και την τηλεργασία.
Μια μοναδική ευκαιρία να επανεξετάσουν τις διαδικασίες τους για να βελτιώσουν π.χ. τη διαχείριση των ροών επεξεργασίας των εγγράφων των ασφαλισμένων ή των συνεργατών τους. Φαίνεται ότι πλέον ο Έλληνας καταναλωτής είναι πιο ώριμος να δεχθεί ψηφιακές υπηρεσίες και αυτό είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τις Ασφαλιστικές να σχεδιάσουν όχι απλά τις διαδικασίες που θα βελτιστοποιήσουν το όφελος και για τον πελάτη αλλά και για τις ίδιες να ξαναδούν τα προϊόντα τους, τους καινούργιους κινδύνους που αναδύονται και πώς θα τους καλύψουν.
Ο κ. Κωνσταντάς μίλησε επίσης και για το ρόλο του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή που είχε πάντοτε έναν ρόλο υποστηρικτικό, μεταξύ της Ασφαλιστικής επιχείρησης και του τελικού καταναλωτή, τονίζοντας ότι οι νέες πρακτικές και τεχνολογίες σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία. Αντιθέτως, θα μπορέσουν να αναβαθμίσουν το επάγγελμά τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες να πρέπει να είναι σε θέση να τους παρέχουν αυτές τις δυνατότητες και την ανάλογη εκπαίδευση.
Λογική που θα επικρατήσει στους πολύπλοκους κλάδους όπως αυτοί της ζωής και της υγείας με τους κλάδους με commodity προϊόντα οι ηλεκτρονικές πωλήσεις να έχουν πιο σημαντικό ρόλο.
Τέλος, ο κ. Κωνσταντάς ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του, αναφερόμενος χαριτολογώντας στη «χαρά των αναλογιστών» που δεν είναι άλλη από τα data analytics και τις δυνατότητες που εμφανίζονται για την επεξεργασία τους, διαδικασία που θα ωφελήσει Ασφαλιστικές και Ασφαλισμένους στο να προλαμβάνουν τον κίνδυνο από το να αποζημιώνουν μετά το ζημιογόνο γεγονός.
Μια στρατηγική πρόληψης των κινδύνων σε όλους τους κλάδους χάρη στη χρήση της τεχνολογίας δίνοντας τα κατάλληλα κίνητρα στις εταιρείες να σχεδιάσουν εκ νέου προϊόντα, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην πρόληψη και λιγότερο στη ζημιά.