Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο κ. Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Εταιρειών ICAP, μιλά στο «am» για τα ζητήματα που διαχειρίστηκαν οι επιχειρήσεις εν μέσω της πανδημικής κρίσης και για τις επιπτώσεις στην ασφαλιστική αγορά. Αναφέρεται στο μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς και τις προοπτικές ανάπτυξης και μιλά για το μελλοντικό σχεδιασμό της ICAP.
συνέντευξη στο Νίκο Μωράκη
Βασικά σημεία που επισημαίνει είναι τα εξής:
- Οι υπηρεσίες της ICAP ομαδοποιούνται σε δύο κατηγορίες: 1) την Επιχειρηματική Πληροφόρηση, τη Διαχείριση Κινδύνων, την Αξιολόγηση της Πιστοληπτικής Ικανότητας, την Συμβουλευτική και 2) Employment Solutions, People Solutions, Contact Center και Διαχείριση Απαιτήσεων.
- Η ICAP θα προχωρήσει σε μοντέλο εργασίας 60%-80% στο γραφείο και 20%-40% στο σπίτι.
- Οι πελάτες εν προκειμένω αναζητούν υπηρεσίες για την εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων και την εκτίμηση των επιπτώσεων του Covid-19.
- Η πανδημία του Κορωνοϊού, επέφερε τη μείωση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων, ως αποτέλεσμα της μείωσης της γενικότερης οικονομικής δραστηριότητας.
Πώς είναι διαρθρωμένη σήμερα η ICAP και ποια είναι τα μεγέθη της;
Η ICAP είναι ένας από τους κορυφαίους Οργανισμούς παροχής υπηρεσιών Β2Β στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με ιδιαίτερα ισχυρό brand name και θεσμικό ρόλο. Ομαδοποιούμε τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι 18 εταιρείες ICAP σε δύο Πυλώνες που αποτελούν μεν ξεχωριστούς Ομίλους/νομικές οντότητες, αλλά διοικούνται από κοινή διοίκηση. Ο πρώτος Πυλώνας περιλαμβάνει την Επιχειρηματική Πληροφόρηση, τη Διαχείριση Κινδύνων, την Αξιολόγηση της Πιστοληπτικής Ικανότητας των Εταιρειών και τη Συμβουλευτική με μια μεγάλη γκάμα λύσεων. Η βάση όλων των υπηρεσιών μας είναι η μοναδική data base που καθημερινά διευρύνουμε με στοιχεία για το σύνολο των Εταιρειών σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο (7,5 εκατ. επιχειρήσεις), καθώς και το πλεονέκτημα που διαθέτουμε ως η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα που αναγνωρίζεται ως Credit Rating Agency από τους αρμόδιους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς. Ο δεύτερος Πυλώνας περιλαμβάνει 4 μεγάλα BUs που είναι market leaders στο χώρο τους, ήτοι: Employment Solutions (Διάθεση προσωπικού, BPO), People Solutions (Επιλογή Στελεχών, Εκπαίδευση, Συμβουλευτική Α.Δ), Contact Center (Τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών και πωλήσεις) και Διαχείριση Απαιτήσεων μέσω των Θυγατρικών μας Κύκλος Α.Ε. και Λύσις Α.Ε. Συνολικά, οι εταιρείες ICAP έχουν Έσοδα που προσεγγίζουν τα €100 εκατ. και απαρτίζουν έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες με 4.000 εργαζομένους (1.000 στα γραφεία της ICAP και 3.000 outsourced σε εγκαταστάσεις πελατών μας).
Ποιες είναι οι μελλοντικές κινήσεις που σχεδιάζετε;
Θα συνεχίσουμε το μετασχηματισμό που πραγματοποιούμε τα τελευταία χρόνια, όπου το παραδοσιακό κομμάτι της ICAP, η επιχειρησιακή πληροφόρηση, εμπλουτίζεται με Ratings, Consulting, Analytics και Technology Solutions. Το βασικό μας πλεονέκτημα, είναι ότι τα Data των πελατών μας, συνδυάζονται με δυναμικό τρόπο με τις βάσεις της ICAP, και μέσα από την «έξυπνη» επεξεργασία τους, υποστηρίζουμε τις αποφάσεις στα κατάλληλα σημεία των operations, με αιχμή τις διαδικασίες Credit Risk. Αντίστοιχη είναι και η εσωτερική μας διάρθρωση. Εστιάζουμε στην ανάπτυξη ομάδων consultants και data scientists, που μπορούν να κατανοήσουν την εκάστοτε επιχειρησιακή ανάγκη, και να υλοποιήσουν λύσεις, με χρήση προβλεπτικών μοντέλων και παραμετροποίηση διαδικασιών σε πλατφόρμες. Ακόμα, κάνουμε το μεγάλο βήμα στην περιοχή Structured Finance (π.χ. Ratings Τιτλοποιήσεων δανείων και εν γένει απαιτήσεων). Επίσης η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και Ratings, στην περιοχή ESG (Enviromental, Social, Governance), είναι μία από τις μελλοντικές μας κινήσεις, που όπως και τα Credit Ratings, εντάσσονται στο γενικό μας όραμα του πώς θα δημιουργούμε «Αξία», με πρώτη ύλη τα Data…