Σας παρακαλούμε να μας συγχωρέσετε γιατί είμαστε τόσο… Ωμοί, ωστόσο, κάτι πρέπει να γίνει προκειμένου να σωθούν μερικές εκατοντάδες Διαμεσολαβούντες που οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό! Αν δεν παρουσιάσεις το πρόβλημα κατάμουτρα, όσο Ωμά μπορείς, σε αυτόν που τον αφορά, αρνείται επίμονα να το παραδεχτεί… Η πρώτη αντίδραση, φυσικά, είναι ο Θυμός… η Οργή… “Τι μας τσαμπουνάει ο τύπος, κάθεται πίσω από την πένα του, είναι έξω από το χορό και μας κάνει τον ξερόλα… έχει άποψη για όλους και για όλα και το παίζει… Ναπολέοντας…”
Μετά το πέρασμα του ξεσπάσματος, όμως, η λέξη “βλάκας” δεν σβήνει εύκολα από τη σκέψη του. Παραμένει και τον υποχρεώνει να σκεφτεί λιγάκι…
Σε αυτό το κρίσιμο σημείο, θέλουμε να φανούμε λίγο χρήσιμοι χρησιμοποιώντας τη Μέθοδο DOME της Limra. Είναι τα αρχικά: Diagnosis, Objectives, Methods, Evaluation. Στα Ελληνικά οι δύο λέξεις που δεν έχουν Ελληνική Ρίζα, είναι η δεύτερη, Objectives, που αναφέρεται στους “Σκοπούς” και η τέταρτη, Evaluation, που αναφέρεται στην “Αξιολόγηση”.
Η Διάγνωση, επομένως, της σημερινής κατάστασης που περιλαμβάνεται στον τίτλο της Ανάλυσης, είναι η εξής:
Ένας ολόκληρος στρατός από Διαμεσολαβούντες Πράκτορες για δεκαετίες κέρδιζε όχι μόνον το εισόδημά του, αλλά ορισμένοι πλούτισαν, διαθέτοντας τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων, έχοντας ένα μαγαζί που έμπαιναν οι πελάτες και ασφάλιζαν το αυτοκίνητό τους. Μερικοί, πιο δραστήριοι και εργατικοί, έβγαιναν έξω στην Αγορά και έβρισκαν πελάτες για να πουλήσουν την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους και αν έπεφτε στο δρόμο τους και καμία Ασφάλιση Πυρός, την έκαναν και αυτή. Αυτή η περιγραφή είναι πολύ σύντομη και περιορισμένη. Δεν αναφέρεται στα άπειρα προβλήματα που δημιουργήθηκαν τα τελευταία 40 χρόνια στον κλάδο αυτοκινήτων, ούτε ποια πλευρά ευθύνεται για αυτά. Τα έχουμε γράψει επανειλημμένα, αλλά και τα ξαναγράφουμε για τους νέους Ασφαλιστές μας. Πρώτη φταίει η Ανεπαρκής και Διεφθαρμένη Πολιτεία, μετά οι Εταιρείες, μετά οι Διαμεσολαβούντες. Σίγουρα, δεν φταίει ο Πελάτης!
Το αντικείμενο της Ανάλυσης, όμως δεν είναι αυτό. Είναι Πώς θα μπορέσει ο Διαμεσολαβούντας Πράκτορας να Επιβιώσει όταν το χαρτοφυλάκιο του είναι κατά 95% αυτοκίνητα και το οποίο λόγω της οργανωμένης επίθεσης στη Διαμεσολάβηση, τα τελευταία δύο χρόνια έχει μείνει το… μισό!
Επί πλέον, δίνει μάχες για να εισπράξει τα ασφάλιστρα των εναπομεινάντων πελατών του, ιδίως αν ασφάλιζε μετανάστες ή μικροεπαγγελματίες που βρέθηκαν και αυτοί χωρίς δουλειά. Αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι οι καλύτεροι ασφαλισμένοι που πληρώνουν, έστω λίγο καθυστερημένα είναι οι… δημόσιοι υπάλληλοι!
Οι απειλές του σημερινού Διαμεσολαβούντα, για να ολοκληρώσουμε τη “Διάγνωση” της Κατάστασης, είναι οι εξής:
1) οι Απευθείας Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων από τις Εταιρείες, (anytime, mydirect κ.ά.)
2) οι Ασφαλιστές Ζωής, που “Πουλάνε” την Ασφάλιση Αυτοκινήτου με τον ίδιο τρόπο που πουλάνε Ασφάλειες Ζωής, δηλαδή, πουλάνε τις πρόσθετες παροχές της Ασφάλισης Αυτοκινήτου, δόξα τω Θεώ, έχουμε άπειρα επιχειρήματα να χρησιμοποιήσουμε για να πείσουμε τους Πολίτες να προσθέσουν μια προσθήκη Ζωής ή Ατυχημάτων στην Ασφάλιση Αυτοκινήτου,
3) οι Τράπεζες, που επεκτείνονται και στις Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων,
4) οι Ομαδικές Πωλήσεις σε Σωματεία, Συλλόγους, Εταιρείες κ.α.
5) η Κρίση που μείωσε τις Εισπράξεις των Ασφαλίστρων σε μερικά Πρακτορεία κατά 50%
6) η Νέα Νομοθεσία θα απαγορεύει την παρακράτηση των Ασφαλίστρων από τους Διαμεσολαβούντες πέρα από ένα 15μερο ή το πολύ ένα μήνα!
Το συμπέρασμα της “Διάγνωσης” είναι ότι οι εν λόγω Διαμεσολαβούντες οδηγούνται στον Αφανισμό, αν δε κάνουν “κάτι τώρα”!
Σκοπός: Ο Σκοπός της Ανάλυσης είναι να ετοιμαστούν ψυχολογικά οι Διαμεσολαβούντες που διακινούν μόνον ασφάλιστρα αυτοκινήτου, για να αρχίσουν να επιβάλλουν στους εαυτούς τους Νέες Συνήθειες Εργασίας. Δηλαδή, να φύγουν από τη Νοοτροπία του “Παραγγελιολήπτη” και να καθιερώσουν τη Νοοτροπία του Πωλητή…
Μέθοδοι: Η μόνη Μέθοδος αλλαγής της Νοοτροπίας του Πράκτορα είναι να ενταχθεί σε ένα μεγάλο και Οργανωμένο “Agency” για να υποστεί τη Μεθοδική Αλλαγή Νοοτροπίας. Μια και έξω, δεν αλλάζει ο Άνθρωπος Νοοτροπία. Είναι μια τρομερά δύσκολη διαδικασία που απαιτεί Πειθαρχία και Συμμόρφωση… Μόνοι τους οι Πράκτορες, είναι σχεδόν, αδύνατον να Αλλάξουν Νοοτροπία και να αρχίσουν να Πουλάνε, έχοντας τον Πελάτη στα αρχεία τους.
Αξιολόγηση: Δυστυχώς η Αξιολόγηση είναι Αρνητική. Οι προβλέψεις του ID είναι ότι θα μειωθεί κάθετα ο αριθμός των Διαμεσολαβούντων και θα παραμείνουν Ενεργοί μόνον οι Πράκτορες που έχουν ειδικευτεί σε άλλους Κλάδους. To ID οργανώνει μια Ημερίδα με το ίδιο Θέμα: “Επιβίωση Διαμεσολαβούντων από Εναλλακτικά Δίκτυα”. Η Ημερίδα θα γίνει στο Εκπαιδευτικό Κέντρο της Morax, Λ. Συγγρού 236, στην Καλλιθέα, την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου, 2012, από τις 9:00 – 4:00. Θα συμμετέχουν Στελέχη Εταιρειών, κορυφαίοι Μεσίτες, Πράκτορες και Διευθυντές Καταστημέτων. Η είσοδος είναι δωρεάν, απαιτείται όμως η κράτηση θέσης γιατί ο χώρος είναι περιορισμένος. Κρατήσεις θέσεων: 210 9578130.
Ας μου επιτραπεί να προσθέσω στα προγράμματα εκπαίδευσης Ήθος και εσωτερική συγκρότηση.