Το ομαδικό πνεύμα και η καλή επικοινωνία μέσα σε μια εταιρεία –πολυεθνική και μη– γνωρίζουμε ότι είναι δυο από τους βασικότερους παράγοντες για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων και εργασιακής ικανοποίησης για αυτό και κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ατζέντα και τη στρατηγική της.
Πώς όμως μια ομάδα, το διοικητικό δυναμικό μιας εταιρείας – ασφαλιστικής στην περίπτωσή μας – συντηρεί αυτούς τους παράγοντες σε περίοδο τηλεργασίας που η φυσική επαφή και επικοινωνία δεν είναι εφικτή (is not the case).
Πώς το ομαδικό πνεύμα, η «ανθρώπινη» δυναμική και η αποτελεσματική επικοινωνία παραμένουν ισχυροί δεσμοί μέσα στην εταιρεία σε καιρούς Covid-19;
Την απάντηση στην ερώτησή μας, μάς έδωσε η AIG η οποία το τελευταίο διάστημα ενεργοποίησε δύο παράλληλα προγράμματα για το προσωπικό της. Ένα που αφορούσε σε όλο το εργατικό δυναμικό της και ένα δεύτερο που αφορά στους γονείς εργαζόμενους ώστε να τους υποστηρίξει (ανάμεσα σε άλλα) στο να διαχειριστούν την τηλεργασία σε συνδυασμό με το γονεϊκό τους ρόλο. Το πρώτο πρόγραμμα αφορούσε στο σύνολο του προσωπικού της Εταιρείας και είχε ως βασικό σκοπό την παρακίνηση των εργαζομένων. Πώς μπορούν να κρατήσουν την αυτοπεποίθησή τους σε υψηλά επίπεδα έτσι ώστε να παραμείνουν παραγωγικοί χωρίς να «θυσιάσουν» την ψυχική τους ηρεμία κυρίως λόγω των αλλαγών στην καθημερινότητά τους και της απουσίας τους από τον εργασιακό τους χώρο. Το πρόγραμμα έτρεξε για ένα μήνα και βασίστηκε σε τρεις πυλώνες προσέγγισης και αγκαλιάστηκε από το σύνολο των εργαζομένων της Εταιρείας με την πλειονότητά τους να συμμετέχει εντατικά.
Οι συμμετέχοντες είχαν στον πρώτο πυλώνα την επιλογή να παρακολουθήσουν είτε live είτε μαγνητοσκοπημένες virtual συνεδρίες και να λάβουν ενημερωτικό υλικό με θέμα το διαλογισμό. Στο δεύτερο πυλώνα να συμμετέχουν σε webinars με θέμα την επικοινωνία και πώς μπορούν να «προπονούν τις σκέψεις τους» ενώ στον τρίτο, την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο διαδραστικά webinars με θέμα τη φροντίδα του εαυτού τους και το ομαδικό πνεύμα. Πιο συγκεκριμένα στη θεματολογία του «διαλογισμού» έλαβαν εισαγωγικό επεξηγηματικό video για τη χρησιμότητά του το οποίο ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος με τέσσερα newsletters τα οποία παρακινούν τους συμμετέχοντες να δεσμευτούν στη διαδικασία. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τέσσερα virtual συνεδρίες για να εξασκήσουν τις ικανότητές τους στο διαλογισμό αλλά και για να απαντηθούν απορίες. Στη θεματολογία της επικοινωνίας και συμπεριφοράς οι συμμετέχοντες είχαν την επιλογή να παρακολουθήσουν τέσσερα webinars με επαγγελματία εισηγητή στο mindful mindset των 40’ με 45’ το κάθε ένα με σκοπό να εκπαιδευτούν αλλά και να εξασκήσουν τις νέες τους δεξιότητες.