Ελέγχους στα οχήματα της VolksWagen που έχουν υποστεί διορθώσεις από την Εταιρεία λόγω του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων ζητά το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών.
Ειδικότερα το ΚΕ.Π.ΚΑ. απέστειλε την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016, στους κ.κ Γεώργιο Σταθάκη, Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Παναγιώτη Σκουρλέτη, Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Χρήστο Σπίρτζη, Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Αντώνιο Παπαδεράκη, Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, την παρακάτω επιστολή:
«Επικοινωνούμε μαζί σας, για να σας ενημερώσουμε, για τα αποτελέσματα ελέγχων, στην Ιταλία, σε σχέση με την ανάκληση από τον Όμιλο VolksWagen των αυτοκινήτων, που επηρεάστηκαν, από τη «συσκευή απάτης». Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι τα διορθωτικά μέτρα, που εφαρμόζει η VolksWagen, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα, που ελέγχθηκαν, έχουν οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών ρύπων.
Ζητούμε, από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού να διενεργήσει, επειγόντως, ανεξάρτητους ελέγχους, στα αυτοκίνητα (πριν και μετά τη διόρθωσή τους), ώστε να διασφαλιστεί ότι η ανάκληση ανταποκρίνεται, στο σκοπό της και ότι δε θα υπάρξουν «παρενέργειες», από την ανάκληση και τη διόρθωση των αυτοκινήτων.
Η Ιταλική Ένωση Καταναλωτών Altroconsumo, έλεγξε αυτοκίνητο Audi Q5 2.O TDI 110.KW, πριν και μετά τη «διόρθωσή» του, χρησιμοποιώντας το επίσημο πρωτόκολλο ελέγχου (NEDC) και ανακάλυψε ότι οι εκπομπές NOx ήταν 25% υψηλότερες, από το όριο που επιτρέπει το επίσημο Euro5. Τα αποτελέσματα έδειξαν 13% αύξηση των εκπομπών NOx, μετά τη διόρθωση.
Αυτή η ανακάλυψη δημιουργεί συναγερμό και αυξάνει τη σύγχυση γύρω από την ανάκληση των αυτοκινήτων του Ομίλου VolksWagen. Όπως φαίνεται, η κατασκευάστρια εταιρία δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η λειτουργία του αυτοκινήτου δε θα επηρεαστεί, αρνητικά, από τη διόρθωση. Και παρόλη την έγκριση, από τη Γερμανική Εθνική Αρχή, του προγράμματος των ανακλήσεων, ανησυχούμε για το επίπεδο ανεξαρτησίας της αξιολόγησης, που έγινε, για τα μέτρα της ανάκλησης. Καμιά πληροφόρηση δεν έχει δοθεί, στους καταναλωτές, για τον ακριβή χειρισμό και τις επιπτώσεις του, στις εκπομπές ρύπων και στα άλλα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Ζητούμε, λοιπόν, από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού να διενεργήσει περαιτέρω ανεξάρτητους ελέγχους, ώστε να διασφαλιστεί ότι η διόρθωση θα είναι αποτελεσματική και ότι οι ιδιοκτήτες δε θα υποστούν αρνητικές επιπτώσεις. Αυτοί οι έλεγχοι πρέπει να διενεργηθούν σε συνθήκες επίσημου εργαστηρίου, σε πραγματικής οδήγησης συνθήκες και να λάβουν υπόψη τους και τυχόν επιπτώσεις στο κόστος διόρθωσης και συντήρησης του αυτοκινήτου. Τα αποτελέσματα αυτών των ελέγχων πρέπει να δημοσιοποιηθούν και σε περίπτωση, που δείξουν αρνητικές επιπτώσεις, η V.W. πρέπει να υποχρεωθεί να σταματήσει την ανάκληση. Σας ζητούμε να εκθέσετε τους προβληματισμούς μας, τόσο στον Όμιλο V.W., όσο και στις υπεύθυνες αρχές της Γερμανίας και σε όποια άλλη Εθνική Αρχή καθώς και στις Ευρωπαϊκές Αρχές, για να διασφαλιστεί ότι θα ακολουθηθεί μια αποτελεσματική προσέγγιση, για την επίλυση του προβλήματος, που δημιουργήθηκε στους καταναλωτές.
Οι καταναλωτές έχουν ήδη, εξαπατηθεί, από τη V.W., όταν νόμιζαν ότι αγόραζαν ένα «καθαρό» αυτοκίνητο. Δεν πρέπει να παραπλανηθούν, για δεύτερη φορά, από «υποτιθέμενη» τεχνική επιδιόρθωση.»