Η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται ραγδαία και αλλάζει πολυεπίπεδα τη ζωή μας. Μπορεί όμως σήμερα να αποτελέσει εργαλείο που θα διευκολύνει διαδικασίες και θα αναπτύξει πωλήσεις για τους διαμεσολαβητές;
Σύμφωνα με Renyu Xu, που πριν από 19 χρόνια έφυγε από την Κίνα και ζει μόνιμα στον Καναδά μπορεί να βελτιστοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες τόσο για τον ασφαλιστή όσο και για τον πελάτη. Η Xu, που είναι τα τελευταία 9 χρόνια μέλος του MDRT, αναφέρει σε άρθρο που δημοσιεύεται στον ιστότοπο του Million Dollar Round Table ότι όταν αποφάσισε να πάει στον Καναδά χρειάστηκε τρεις ώρες στο τηλέφωνο, φυσική παρουσία και δύο ημέρες για να δημιουργήσει ταξιδιωτική ασφάλιση για τον εαυτό της καθώς περίμενε την κάρτα ιατρικής ασφάλισης μόνιμης κατοικίας.
Εκείνη σήμερα για να βοηθήσει τους πελάτες της χρησιμοποιεί σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που κάνει την ίδια διασικασία σε… 20 λεπτά. Τα τελευταία δύο χρόνια, έχει βοηθήσει 3.000 άτομα να εξασφαλίσουν ταξιδιωτική ασφάλιση και το 20% έγιναν πελάτες της και σε άλλα προϊόντα.
«Αν εκπαιδεύσουμε τον πελάτη αυτοπροσώπως, απαιτείται πολύς χρόνος για τις διαδικασίες», είπε η Xu. «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για την παροχή πραγματικών ιστοριών που επιτρέπουν στους ανθρώπους να κατανοήσουν την όλη διαδικασία και τον κίνδυνο στον κλάδο ζωής».
Το 2018, η Xu – η οποία εργάζεται κυρίως με ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και επαγγελματίες σε ασφάλειες ζωής, ασφάλειες υγείας, ομαδικές ασφάλειες, συνταξιοδοτικά προϊόντα και επενδύσεις – θέλησε να επεκτείνει την πρακτική της με τρόπο που να προσελκύσει νεότερους πελάτες, ενώ παράλληλα να δαπανήσει ελάχιστους πόρους. Συνδέθηκε με το τμήμα τεχνητής νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ και απασχόλησε έναν φοιτητή για να τη βοηθήσει να δημιουργήσει μια αυτοματοποιημένη βάση δεδομένων για προσφορές ταξιδιωτικής ασφάλισης. (Πιο πολύπλοκα προϊόντα όπως η ασφάλιση ζωής που απαιτούν περισσότερες ιδιωτικές πληροφορίες για να πληρούν τις προϋποθέσεις είναι πολύ πιο δύσκολο να γίνουν με τον ίδιο τρόπο.)
Χρησιμοποιώντας το υπάρχον πελατολόγιο της η Xu τροφοδότησε με δεδομένα το σύστημα, που λειτουργεί μέσω του WeChat και χρειάστηκε έξι μήνες από την έναρξη του μέχρι την κυκλοφορία του για να λειτουργήσει πλήρως. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ένας χρήστης όταν έχει πρόσβαση στο πρόγραμμα μέσω του τηλεφώνου του είναι να παρέχει κάποιες βασικές πληροφορίες (ηλικία, φύλο) και το σύστημα παρέχει προσφορές από πολλές εταιρείες. Οι χρήστες λαμβάνουν έναν κωδικό που τους επιτρέπει να αγοράσουν την ασφάλεια μέσω του ιστότοπου της Xu.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Renyu Xu βοήθησε 3.000 άτομα να εξασφαλίσουν ταξιδιωτική ασφάλιση.
Τα οφέλη
Οι νεότεροι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο τεχνολογικά γνώστες από τους ηλικιωμένους, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η υπηρεσία βοηθά τη Xu να διευρύνει τον τύπο των πελατών που επιθυμεί. Απαιτείται επίσης μόνο ένα μέλος του προσωπικού υποστήριξης για τη συντήρηση, και πάλι, έχει οδηγήσει σε 600 νέους πελάτες μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. (Πρόκειται συνήθως για άτομα που αγοράζουν ταξιδιωτική ασφάλιση για τρεις μήνες και μετά γίνονται κάτοικοι.) Σε μια περίοδο όπου οι άνθρωποι είναι λιγότερο ικανοί να συνδεθούν προσωπικά, λέει η Xu, η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει μια άλλη επιλογή (όπως το Zoom, αλλά πιο γρήγορα από τον προγραμματισμό και την εξήγηση των πραγμάτων μια συνάντηση) για να λαμβάνουν οι πελάτες πληροφορίες χρησιμοποιώντας μόνο τις συσκευές τους.
Επειδή οι υποψήφιοι πελάτες εισάγουν τη διεύθυνση email τους όταν ζητούν μια προσφορά, η Xu και η ομάδα υποστήριξής της μπορούν να επικοινωνήσουν με όσους δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους μέσω του ιστότοπου, ο οποίος αντιστοιχεί περίπου στο 60% όσων λαμβάνουν προσφορά.
Η Xu ελπίζει να επεκτείνει τις προσπάθειές της στο μάρκετινγκ, ώστε οι υπάρχουσες πρωτοβουλίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να μην αναμειγνύονται στο παρασκήνιο. Ελπίζει επίσης να μπορέσει να ενσωματώσει μεγαλύτερα προϊόντα στην υπηρεσία AI της, καθώς το κόστος μειώνεται και οι τεχνικές δυνατότητες αυξάνονται για τις μικρές και μεσαίες εταιρείες.
«Με ενδιαφέρουν πολύ τα νέα πράγματα και να βρω έναν διαφορετικό τρόπο να ενσωματώσω το Διαδίκτυο στον οικονομικό τομέα», είπε. «Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε έναν διαφορετικό τρόπο για να αντιμετωπίσουμε μια διαφορετική γενιά».
Πηγή: MDRT