Η Ουκρανία προμηθεύει το 10% των παγκόσμιων σιτηρών και το 40% των προμηθειών σιταριού του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος, μεγάλο μέρος των οποίων πηγαίνει σε χώρες της Αφρικής, η οποία ήδη αντιμετωπίζει ελλείψεις τροφίμων.
Το 2022 ήταν σαφές ότι ερχόταν μια διαφαινόμενη επισιτιστική κρίση. Η Ουκρανία δεν μπόρεσε να εξάγει τη σοδειά του 2021 και η σοδειά του 2022 απειλήθηκε επειδή όλα τα αποθέματα σιτηρών και τα σιλό ήταν ακόμα γεμάτα. Ο Chris McGill, Head of Marine Cargo and Underwriting Innovation, στην Ascot αποφάσισε ότι κάτι έπρεπε να κάνει για να βοηθήσει, εξηγεί πώς προέκυψε η σκέψη του Grain facility που μέχρι σήμερα έχει καλύψειμπάνω από 100 πλοία και τη μεταφορά 2,3 εκατ. τόνων τροφίμων από την περιοχή.
Σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα των lloyd’s αναφέρει:
“Είμαι μανιώδης οπαδός των επιχειρηματικών ειδήσεων και ακούω ή διαβάζω τακτικά τις ειδήσεις στην πρωινή μου διαδρομή. Διάβαζα για τη σημασία των εξαγωγών σιτηρών της Ουκρανίας στον κόσμο και την εκτυλισσόμενη κρίση.
Καθώς έβγαινα από το κτίριο του Lloyd’s στις 18 Μαΐου 2022, σκέφτηκα ότι θα μπορούσε να υπάρξει κάποια μορφή κάλυψης για τα ουκρανικά προϊόντα διατροφής που εξάγονται μέσα από μία κοινοπραξία. Έστειλα email στον συνάδελφό μου που ηγείται της Marine Underwriting στην Ascot και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ascot, συμφωνήσαμε ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δράσουμε. Ήθελα να είμαστε προετοιμασμένοι και ήθελα η αγορά του Λονδίνου να είναι η πρώτη που θα βρει μια λύση. Ωστόσο, πολλά ήταν ακόμη άγνωστα – εάν επρόκειτο να δημιουργηθεί ένας διάδρομος ασφαλείας, μια ναυτική συνοδεία ή, όπως έγινε τελικά, μια αποτελεσματική κατάπαυση του πυρός για εμπορικά σκάφη που εξάγουν σιτηρά και προϊόντα διατροφής. Ευτυχώς είχα υποστήριξη από τους συναδέλφους μου για να υλοποιήσω την ιδέα.
Σκεφτήκαμε να το κάνουμε αυτό ως κοινοπραξία χωρίς μεσίτη, αλλά αυτό απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο. Γνωρίζαμε ότι οι αντασφαλιστές δεν θα ήθελαν να προσθέτουν στα μεγέθη στην περιοχή, αλλά θεωρούσαμε ότι συμβάλλει στη μείωση της έκθεσης με την έξοδο των πλοίων από την Ουκρανία. Η Marsh συμφώνησε ότι ήταν μια συναρπαστική πρωτοβουλία και μια πρωτοβουλία που ζητούσαν οι πελάτες τους.
Ήταν σημαντικό για εμάς να διατηρήσουμε χαμηλά το κόστος και να προσφέρουμε μια λύση που είναι εύκολη για τους πελάτες. Όλοι οι ασφαλιστές μοιράζονται ένα μικρό μέρος του κινδύνου που δεν θα εκθέσει τους αντίστοιχους αντασφαλιστές τους. Τελικά, αυτό σημαίνει ότι οι μεσίτες χρειάζονται μόνο ένα σημείο επαφής, μπορούμε να κάνουμε τους ελέγχους συμμόρφωσης και δεν υπάρχει επιλεκτική τιμολόγηση, ανεξάρτητα από το πόσες αποστολές θέλει να καλύψει ένας πελάτης. Θέλαμε όλοι να λαμβάνουν το ίδιο προϊόν με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, οπότε ήταν δίκαιο για όλους.
Το σύστημα αδειοδότησης των Lloyd’s επέτρεψε σε πολλούς ασφαλιστές να συμμετάσχουν. Καταλήξαμε με 21 εταιρεέις που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν αυτό το είδος κινδύνου υψηλού επιπέδου, το οποίο ανακοινώσαμε στα τέλη Ιουλίου. Μέχρι στιγμής, σε λιγότερο από 6 μήνες, η συνεργασία του Grain Facility μας έχει οδηγήσει σε πάνω από 100 πλοία, που μεταφέρουν περισσότερους από 2,3 εκατομμύρια τόνους σιτηρών, να μπορούν να φύγουν από την Ουκρανία. Είναι ένα τέλειο παράδειγμα του πώς η αγορά των Lloyd’s συγκεντρώνει μοναδικά εξειδικευμένες ομάδες που μπορούν να κινητοποιηθούν με ταχύτητα, για να διευκολύνουν μια τολμηρή λύση σε μια εποχή παγκόσμιας κρίσης.
Είμαι τυχερός που έχω την ευελιξία στη θέση μου ως Επικεφαλής Cargo και Καινοτομίας για να αντιμετωπίσω τέτοιες προκλήσεις από δημιουργική προοπτική. Το 2020, εγκαινιάσαμε την παγκόσμια μονάδα κινδύνου για την υγεία για εμβόλια Covid-19 σε αναπτυσσόμενες χώρες με το Parsyl, αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα δημιουργικότητας και ένα άλλο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο μπορεί να αντιδράσει η Lloyd’s για να δώσει λύσεις. Είμαι πολύ περήφανος που εργάζομαι στην αγορά των Lloyd’s και ειδικότερα με το θαλάσσιο φορτίο. Έχουμε τη δυνατότητα να διατηρήσουμε τη ροή του παγκόσμιου εμπορίου, παρέχοντας λύσεις που πραγματικά βοηθούν τους ανθρώπους.
Όλα έχουν να κάνουν με το μεγαλύτερο καλό, δεν είναι κάθε μέρα που μπορείς να παίζεις έναν μικρό ρόλο στη μείωση του κινδύνου μιας παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης, είναι προνόμιο να εργάζεσαι σε έναν κλάδο που μπορεί να ανταποκριθεί σε στιγμές ανάγκης. Για την ασφαλιστική καινοτομία γενικότερα, πρέπει να υποστηρίζεστε από μια εταιρεία ή κεφάλαιο που είναι πρόθυμο να τρέξετε προς τον κίνδυνο. Το έχουμε στο Ascot και σίγουρα το έχουμε και με τους Lloyd’s”.