Πρώτη, με στοιχεία των ισολογισμών του 2007, σε σύνολο Ασφαλίστρων Ζωής, είναι η Εθνική με €464 εκατ., δεύτερη η EFG Eurolife με €372 εκατ., τρίτη η Interamerican με €284 εκατ., τέταρτη η Alico AIG Life, με €269 εκατ., πέμπτη η ΙNG με €247, έκτη η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ, με €173 εκατ., έβδομη η ΑΧΑ, με €120 εκατ. όγδοη η Allianz με €105 εκατ., ένατη η ING Πειραιώς με €92 εκατ. και δέκατη η Groupama με €71 εκατ. Ο πρώτος πίνακας που δημοσιεύουμε πιο κάτω, αναφέρεται στις πρώτες είκοσι Εταιρείες στον Κλάδο Ζωής.
Αύριο θα δημοσιεύσουμε αναλυτικότερους πίνακες με στοιχεία που συγκεντρώσαμε από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς.
Τέταρτη στη σειρά και το 2007 παρέμεινε η Alico AIG Life στον κλάδο Ζωής με 269 εκατομμύρια ευρώ σε εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα, θέση που είχε και το 2006.
Αναλύουμε, αρχικά, την παραγωγή της Alico γιατί ως η αρχαιότερη Ασφαλιστική Εταιρεία στην Ελλάδα έχει παρουσιάζει αξιοζήλευτες Οικονομικές Επιδόσεις σε Κέρδη και σε εξαιρετικά Αποθεματικά που πέρασαν το ένα δις ευρώ! και είναι άξια Συγχαρητηρίων. Τα μεγέθη σε Ασφάλιστρα δεν μετράνε όσο μετράει η Ουσία η οποία καθρεπτίζεται στα δύο αυτά στοιχεία.
Ελπίζουμε η ανάλυση που κάνουμε να παραδειγματίσει μερικές Εταιρείες οι οποίες είναι προσανατολισμένες σε διαφορετικές κατευθύνσεις, που δεν συμβαδίζουν με το Εταιρικό Πνεύμα της Εποχής.
Δεν είναι ευρύτερα γνωστό στον κλάδο, ότι η παραγωγή της Alico, κατά… 30% αποτελείται από «Ομαδικά» Ασφάλιστρα και κατά 15% από Ασφάλιστρα «Προσωπικό Ατύχημα»!. Συγκεκριμένα, το 2007 τα Ασφάλιστρα από μεμονωμένους πελάτες ήταν €147 εκατ. δηλαδή, το 55% του συνόλου της παραγωγής της, και τα υπόλοιπα €122 εκατ. ήταν Ομαδικά €81 εκατ. και ΠΑ €41.
Σημειώτεον ότι μόνον τα δύο τελευταία χρόνια τα προσωπικά συμβόλαια Συνταξιοδότησης και Νοσοκομειακών παροχών της Alico, έφτασαν το 55% της συνολικής παραγωγής της. Το 2000 και το 2001, αποτελούσαν το 50% της συνολικής παραγωγής της, όμως τα επόμενα χρόνια μειώθηκαν μερικές μονάδες.
Το 2003 αποτελούσαν το 40% του συνόλου, €92 εκατ. από τα €228 εκατ. – το 2004 το 47% του συνόλου, €101 εκατ. από τα €217 εκατ. – το 2005, το 44% του συνόλου, €116 εκατ. από τα 266 εκατ. Το 2006, πήδηξαν στο 53% του συνόλου, €127 εκατ. από τα €240. και το 2007 στο 55% του συνόλου, με €147 εκατ. από το σύνολο των €269 εκατ.
Το ιστορικό αυτό της παραγωγής της Alico αποδεικνύει μερικά σημεία της ανάλυσης SWOT, εμφανίζοντας ως δυνατό σημείο την ποιοτική εργασία των δύσκολων Ομαδικών, με το ποσοστό τους να κυμαίνεται στο εντυπωσιακό 30% του συνόλου το 2007, ενώ κάποτε το 2003, είχε φτάσει το 47% του συνόλου. Ένα άλλο δυνατό σημείο της παραγωγής της Alico είναι το ποσοστό των συμβολαίων ΠΑ που πουλάει που έχει φτάσει το εντυπωσιακό 15% του συνόλου της παραγωγής της. Είναι γνωστό, ότι το ΠΑ είναι το πλέον κερδοφόρο Συμβόλαιο Ζωής και δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί κατάλληλα από τις υπόλοιπες Εταιρείες.
Τα συγκεκριμένα σημείο, αποδεικνύουν και τα αδύνατα σημεία της Alico, που καθρεπτίζουν τη στασιμότητα των Πωλήσεων των ατομικών συμβολαίων ασφάλισης.
Ο πίνακας είναι ενδεικτικός
Είναι γνωστό ότι η σκληρή πολιτική που εφαρμόζει η Alico στο Agency System, παράγει κερδοφόρα Ασφάλιστρα, ωστόσο, δεν βοηθάει στην Ανάπτυξη Νέων Συνεργατών οι οποίοι είναι κακομαθημένοι από την υπόλοιπη Αγορά.
Αναγκάστηκε, τα τελευταία χρόνια να προσαρμόσει την Πολιτική της και να επιτρέψει τη χρηματοδότηση νέων συνεργατών με μεταγραφές, όμως η επιτυχία της επικεντρώθηκε σε μια μόνον κερδοφόρα μεταγραφή. Οι υπόλοιπες δεν απέδωσαν μεταφέροντας το συνολικό κόστος στη μία.
Συμπερασματικά, και καλοπροαίρετα επισημαίνουμε ότι η Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού Πωλήσεων, στον κλάδο των Ασφαλειών, στις μέρες μας, δεν έχει σχέση με τις παραδοσιακές Μεθόδους του 70 και του 80, έχει αλλάξει τελείως, εξελίχτηκε σε δυσκολότερη από ότι ήταν στο παρελθόν, και απαιτεί ριζικές ανατροπές σε πολλές Στρατηγικές και Πολιτικές. Το γεγονός που η Alico δεν μπόρεσε να Αναπτύξει εκ των έσω Νέους Συνεργάτες και Μάνατζερ για πολλά χρόνια, ούτε έχει προσφέρει κανένα Σύγχρονο Σεμινάριο HR στους Διευθυντές των Καταστημάτων της τις τελευταίες δεκαετίες, είναι αρκετά δεδομένα που θα πρέπει να την αναγκάσουν να αναθεωρήσει πολλά πράγματα από αυτά που κάνει. Ναι μεν είναι μια από τις πιο Οικονομικά καλοδιοικούμενες Εταιρείες στην Ελλάδα, με Κέρδη και Αποθεματικά που ούτε καν ονειρεύονται άλλες Εταιρείες, όμως, οι εξελίξεις δεν μπορούν να στηρίζονται επ’ αόριστον σε Πρακτικές παλαιών δεκαετιών.
Οι Σύγχρονες Ασφαλιστικές Εταιρείες Ζωής, στοχεύουν να «Τυποποιήσουν» τις «Πωλήσεις» και το «Μάνατζμεντ των Πωλήσεων», δηλαδή του Agency System και το Πρακτορειακό, αφενός για να διευκολύνουν τα Δίκτυα στο δύσκολο έργο τους, αφετέρου για να μειώσουν την εξάρτησή τους από αυτά.
Αυτά, πέρα από το Bancassurance το οποίο ενώ έχει μειώσει τη συμμετοχή του στις Πωλήσεις από το 35% το 2006 στο 32% το 2007, παραμένει ισχυρό και απειλητικό για τους Διαμεσολαβούντες.
Μερικές Πολυεθνικές έχουν κατορθώσει να Παράγουν Νέους Πελάτες με δημιουργικές Προωθητικές Ενέργειες και να τους δίνουν στα Δίκτυά τους απαιτώντας συγκεκριμένο αριθμό Πωλήσεων και μερικές άλλες έχουν τυποποιήσει και τη διαδικασία της Πώλησης, σε στυλ «ΜΕΛΟΙΚ» και δίνουν «Μασημένη Τροφή» στους Συνεργάτες τους.
Η Alico, μέχρι στιγμής δεν προσανατολίζεται προς αυτές τις κατευθύνσεις.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ALICO AIG Life
ΟΚΤΑΕΤΙΑΣ 2000-2007
ALICO BRAKEDOWN OF WRITTEN PREMIUMS | |||||||
LIFE-HOSPIT.-UL |
ΠΑ | ΟΜΑΔΙΚΑ |
ΤΟΤΑL |
||||
2000 | 62.296.019 | 50% | 17.913.907 | 14% | 44.434.417 | 36% | 124.644.343 |
2001 | 69.546.419 | 50% | 20.030.344 | 14% | 50.022.269 | 36% | 139.599.032 |
2002 | 77.649.471 | 47% | 23.157.012 | 14% | 65.445.290 | 39% | 166.251.773 |
2003 | 91.639.884 | 40% | 29.335.644 | 13% | 107.206.860 | 47% | 228.182.388 |
2004 | 100.897.790 | 47% | 31.778.865 | 15% | 84.104.145 | 39% | 216.780.800 |
2005 | 115.883.597 | 44% | 34.023.739 | 13% | 116.217.521 | 44% | 266.124.857 |
2006 | 127.354.564 | 53% | 37.183.819 | 15% | 75.497.831 | 31% | 240.036.215 |
2007 | 147.040.201 | 55% | 41.436.071 | 15% | 80.990.263 | 30% | 269.466.535 |
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΤΩΝ 20 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΖΩΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ 2007
ΕΤΑΙΡΙΑ | 2007 ΜΙΚΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ (ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ) |
1.ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ |
463.671.769 |
2.EFG EUROLIFE ΖΩΗΣ |
372.070.910 |
3.INTERAMERICAN ΖΩΗΣ |
284.189.883 |
4.ALICO AIG LIFE |
269.466.535 |
5.ING ΖΩΗΣ |
246.812.279 |
6.ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ |
173.430.636 |
7.ΑΧΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ |
120.339.553 |
8.ALLIANZ ΕΛΛΑΣ |
105.037.269 |
9.ING ΠΕΙΡΑΙΩΣ |
92.435.510 |
10.GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ |
70.978.922 |
11.ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ |
61.710.183 |
12.ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΖΩΗΣ |
51.939.519 |
13.COMMERCIAL VALUE |
45.716.747 |
14.GENERALI LIFE |
42.479.957 |
15.INTERNATIONAL LIFE |
26.727.987 |
16.MARFIN ΖΩΗΣ |
21.440.669 |
17.UNIVERSAL LIFE HELLAS |
16.666.701 |
18.ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ |
14.502.232 |
19VDV LEBEN INTERNAT. |
6.041.586 |
20.ΚΥΠΡΟΥ ΖΩΗΣ |
4.977.478 |