Στα “μαθήματα” της πανδημίας και το πώς θα μπορούσε η παγκόσμια ασφαλιστική αγορά αλλά και κοινότητα να διαχειριστεί έναν παρόμοιο μελλοντικό κίνδυνο αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στη συζήτηση “Resilience lessons from the pandemic” της Insurance Europe, την οποία συντόνισε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου , πρόεδρος της ΕΑΕΕ.
Όπως εξήγησε ο John Berrigan, Director General, DG FISMA, European Commission η ασφαλιστική αγορά μπορεί να συμβάλλει στην ανθεκτικότητα των οικονομιών και των κοινωνιών καθώς και στην ευαισθητοποίηση τους σε συστημικούς κινδύνους. Είπε ότι η πανδημία μας έδειξε ότι πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για απρόβλεπτα γεγονότα αυτού του μεγέθους και πρόσθεσε πως τόσο η κλιματική αλλαγή όσο και η διαδικτυακοί κίνδυνοι είναι τομείς στους οποίους οι ασφαλιστικές θα κληθούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο και να συμβάλλουν στη δημιουργία μηχανισμών που θα προστατέψουν τους πολίτες .
Ο Oliver Bate, Chairman στην Allianz Γερμανίας είπε ότι “δεν έχουμε ζήσει κάτι παρόμοιο με την πανδημία μετά από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Λίγοι άνθρωποι ήταν προετοιμασμένοι για ο,τι επακολούθησε”.Εξαιρετικό ενδιαφέρον” πρόσθεσε “παρουσιάζουν τα στοιχεία σχετικά με την ικανοποίηση των ασφαλισμένων, που έφτασε το 2020 στο υψηλότερο επίπεδο στα τελευταία 101 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας. Η κρίση έφερε την κοινωνία πιο κοντά. Σκεφτόμαστε τη βιωσιμότητα περισσότερο από πριν”. Σχετικά με την αντίληψη των καταναλωτών για την ιδιωτική ασφάλιση εξήγησε ότι πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρείες να ενημερώσουν τον κόσμο για το τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Όταν η πολιτεία κλείνει την οικονομία μιλάμε για έναν κίνδυνο που δεν μπορεί να ασφαλιστεί. Σαν αγορά Καλύψαμε τη ζωή και την υγεία. Η ασφάλιση πιστώσεων έπαιξε σημαντικό ρόλο και σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξαν και συνεργασίες με το κράτος”.
Από την πλευρά της η Stephanie Yon Courtin, από τη Renew France, τόνισε ότι “η εμπιστοσύνη στη σχέση με τους ασφαλισμένους είναι κλειδί σε τέτοιες καταστάσεις. Είναι αναγκαίο μέσα από τα συμβόλαια και τα δίκτυά μας να χτίζουμε την σχέση μας με τους καταναλωτές. Σημαντικές αρχές είναι η ασφαλισιμότητα και η διαφάνεια. Ταυτόχρονα πρέπει να υπάρξει σε ζητήματα όπως η πανδημία ευρωπαική δράση βασισμένο σε κοινές κατευθυντήριες γραμμές και να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές για το τι να περιμένουν από εμάς. Η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση πρέπει να γίνονται σε καλές και όχι σε κακές εποχές”.