O νέος CEO της AIG Robert Benmosche τις τελευταίες μέρες έδωσε τόσες αφορμές για επικεφαλίδες στον Τύπο όσες δίνουν οι συνάδελφοί του σε όλη τους την… καριέρα. Αυτό επισημαίνεται σε δημοσίευμα του Reuters, στο οποίο λέγεται επίσης ότι η φλυαρία του Προέδρου οφείλεται στο ότι το πραγματικό ενδιαφέρον και πάθος του δεν είναι η Εταιρεία του, αλλά το… κρασί.
Ο Benmosche, που πριν καλά καλά κλείσει εβδομάδα στη νέα του θέση έφυγε για διακοπές, διατηρεί πολυτελή βίλα πολλών στρεμμάτων στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας με θέα στην Αδριατική. Εκεί διατηρεί περίπου 6.000 αμπέλια (τα οποία έφερε από την Καλιφόρνια) και παράγει το εξαιρετικά δημοφιλές αμερικανικό κρασί από σταφύλια τύπου Zinfandel (κροατικής προέλευσης).
Ο κ. Benmosche ξεκίνησε να δημιουργεί τα αμπέλια του στη δεκαετία του ’80, όταν πρωτανακάλυψε τη χώρα, ξετρελάθηκε με τις ομορφιές της και ξόδεψε εκατομμύρια για να στήσει εκεί τη «φωλίτσα» του, θέτοντας ως προσωπικό στοίχημα να επαναφέρει τα αμπέλια Zinfandel στη γενέτειρά τους. Από τότε, όπως είχε δηλώσει πολλές φορές, ανέμενε με αγωνία τη στιγμή που θα συνταξιοδοτούνταν και θα κατέληγε στο Ντουμπρόβνικ παράγοντας το κρασί του.
Προφανώς ο 65άχρονος πρώην CEO της Metlife δε σκόπευε ποτέ να διακόψει τη συνταξιοδότηση και να επανέλθει στην ενεργό δράση, όμως η ζωή τα έφερε αλλιώς. Ωστόσο, φέτος ήταν η χρονιά της πρώτης σοδειάς από τα αμπέλια του, γι’ αυτό, όταν ήρθε η ώρα, δεν άντεξε στον πειρασμό και πήρε το αεροπλάνο για να βρεθεί στο αγαπημένο του περιβάλλον.
Εκεί ο κ. Benmosche, μην παραμελώντας τα άλλα του καθήκοντα, επιδόθηκε στις δηλώσεις. Εκτός του ότι άρχισε να καλοπιάνει δημόσια το Νο 1 εχθρό της AIG, Maurice Greenberg, και να δηλώνει ότι η Εταιρεία έχει ανάγκη από τις συμβουλές του για να σωθεί, ο Robert την περασμένη εβδομάδα αποκάλεσε το Γενικό Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης Andrew Cuomo «εγκληματία» και στη συνέχεια, αγνοώντας όλο το σούσουρο για τις πολυτέλειες που απολαμβάνουν τα Μεγαλοστελέχη που έκαψαν την Αμερικανική Οικονομία, ξενάγησε περήφανος ένα δημοσιογράφο του Reuters στη ανακαινισμένη βίλα του με τα 12 μπάνια.
Βαθύτερος στόχος του είναι πάντως, όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους, να βοηθήσει τους Κροάτες να εκσυγχρονιστούν με την υπόλοιπη Ε.Ε., με το να τους δείξει πώς να παράγουν ένα πραγματικά καλό κρασί. Γι’ αυτό, άλλωστε, δηλώνει περήφανος που αυτός σκέφτηκε να επαναφέρει τα σταφύλια Zinfandel στη γενέτειρά τους.
Καλά Κρασιά…