Το Μάρτιο του 2019 αναμένεται να δικαστεί η αγωγή που έχουν καταθέσει 3 ιδιοκτήτες οχημάτων κατά της Fiat Chrysler καταγγέλοντας ότι τα οχήματά τους είναι ευπαθή σε hackers. Στις 7 Ιανουαρίου το δικαστήριο απέρριψε την έφεση που είχε κάνει η αυτοκινητοβιομηχανία επομένως πλέον αναμένεται σύμφωνα με το Reuters στο δικαστήριο να αποφανθεί κατά πόσο οι αγοραστές φορτηγών μπορούν να μηνύσουν υποθετικούς μελλοντικούς τραυματισμούς χωρίς να έχουν γίνει επιθέσεις hackers στα οχήματά τους.
Τρεις ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από το Ιλλινόις, το Μίτσιγκαν και το Μιζούρι το 2015 μήνυσαν την αμερικανική θυγατρική της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και την Harman International Industries, θυγατρική της Samsung Electronics Co., η οποία κατασκευάζει το σύστημα ψυχαγωγίας Uconnect που είναι εγκατεστημένο σε φορτηγά Ram, Dodge, Jeep και Chrysler .
Σύμφωνα με την αγωγή, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου είναι σε θέση να έχουν πρόσβαση στο σύστημα πληροφοριών ψυχαγωγίας και να μπορούν να ελέγξουν κρίσιμες για την ασφάλεια λειτουργίες όπως η επιτάχυνση, η πέδηση, το τιμόνι και η ανάφλεξη.
Οι ενάγοντες ισχυρίζονται ότι και οι δύο εταιρείες γνωρίζουν τα ελαττώματα εδώ και χρόνια, λέγοντας ότι οι ερευνητές στον κυβερνοχώρο αποκάλυψαν τις ευπάθειες ήδη από το 2011. Το θέμα πήρε μεγαλύτερη διάσταση όταν ένα άρθρο του περιοδικού τεχνολογίας Wired του 2015 έδειξε ερευνητές να χακάρουν ένα Jeep Cherokee ενώ οδηγούσε.
Οι καταναλωτές έχουν δηλώσει ότι, αν είχαν αποκαλυφθεί τα ελαττώματα, δεν θα είχαν αγοράσει ποτέ τα οχήματα ή θα πλήρωναν λιγότερο για αυτά. Είπαν επίσης ότι τα ελαττώματα μειώνουν την αξία μεταπώλησης των οχημάτων τους. Η Fiat Chrysler και η Harman αρνούνται τους ισχυρισμούς, χαρακτηρίζόντας την αγωγή αβάσιμη και λέγοντας ότι οι ενάγοντες στερούνται της απαραίτητης νομικής ισχύος. Η Fiat Chrysler σε δήλωσή της τη Δευτέρα δήλωσε ότι προσβλέπει στην παρουσίαση της υπόθεσης της σε δίκη. Οι ευπάθειες αντιμετωπίστηκα με ανάκληση το 2015, όταν η Fiat Chrysler εξέδωσε δωρεάν ενημερώσεις λογισμικού για τα 1,4 εκατομμύρια περίπου φορτηγά που επηρεάστηκαν.
Το NHTSA καθόρισε ότι το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί πλήρως. Ωστόσο, ο αμερικανός περιφερειακός δικαστής Michael Reagan στο East St Louis, Illinois, ο οποίος εποπτεύει την υπόθεση, τον Αύγουστο του 2017 αρνήθηκε το αίτημα των εταιρειών να απορρίψουν τις αγωγές. Αντ ‘αυτού, ο δικαστής Reagan δέχτηκε τις κατηγορίες των καταναλωτών για ισχυρισμούς περί δόλιας απόκρυψης, αδικαιολόγητου εμπλουτισμού και παραβίασης διαφόρων νόμων για την προστασία των καταναλωτών από τον κρατικό και ομοσπονδιακό τομέα και προγραμματίζει μια δίκη για το Μάρτιο του 2019.