Το 2014 αμερικανοί αξιωματούχοι αποκάλυψαν ένα καίριο ζήτημα ασφάλειας σχετικά με συγκεκριμένα Boeing. Τα κινητά των επιβατών και γενικά οποιαδήποτε συσκευή με ραδιοσήματα θα μπορούσε να οδηγήσει στη συντριβή των boeing 737 (αυτά που έχουν καθηλωθεί διεθνώς) και στα αεροσκάφη 777.
Όπως αποδείχτηκε περισσότερα από 1.300 αεροσκάφη στις ΗΠΑ είχαν στο πιλοτήριο ενσωματωμένες οθόνες “επιρρεπείς” σε σφάλματα από τη χρήση wifi, κινητών ακόμα ακόμα και εξωτερικών από το αεροπλάνο παραγόντων όπως ραντάρ μετεωρολογικών υπηρεσιών. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την Κυβερνητική Υπηρεσία Αεροπορίας η οποία το 2019 ζήτησε τα συστήματα αυτά της Honeywell International στα αεροσκάφη να αντικατασταθούν.
Σήμερα, ενδεχομένως εκατοντάδες αεροσκάφη παγκοσμίως εξακολουθούν να πετούν με τα μη ασφαλή συστήματα που αναφέρονται στην έκθεση της FAA. Καθοριστικά δεδομένα για την ασφάλεια της πτήσης, όπως η ταχύτητα του αέρα, το υψόμετρο κ.ά. ενδέχεται ξαφνικά να εξαφανιστούν και να “οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου του αεροπλάνου σε υψόμετρο που η ανάκτηση του ελέγχου δεν θα είναι εφικτή”, ανέφερε η FAA στο δελτίο ασφαλείας, γνωστό ως οδηγία αξιοπλοΐας.
“Η Honeywell δεν έχει ακούσει για οθόνες που τίθενται εκτός λειτουργίας λόγω κινητών τηλεφώνων ή άλλων ραδιοσυχνοτήτων” δήλωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας Nina Krauss. Ωστόσο, όταν οι αεροπορικές εταιρείες και η Honeywell ισχυρίστηκαν ότι τα ραδιοσήματα ήταν απίθανο να προκαλέσουν προβλήματα ασφαλείας η FAA ανέφερε ότι είχε κάνει δοκιμές σε αεροσκάφη εν λειτουργία που έδειχναν την ύπαρξη προβλημάτων.
Η Boeing Co. Δήλωσε ότι διαπίστωσε το πρόβλημα σε εργαστηριακό τεστ το 2012 αλλά έκτοτε δεν εντόπισε παρόμοια θέματα σε άλλα αεροσκάφη. Η Honeywell γνωρίζει μόνο μία περίπτωση όπου και οι έξι δείκτες στην οθόνη ενός 737 έμειναν κενοί, είπε η Krauss. Η αιτία ήταν ένα πρόβλημα λογισμικού.
Τα επηρεαζόμενα μοντέλα 737s είναι το μοντέλο της Next Generation, προκάτοχος του Boeing Max, το οποίο συμμετείχε σε δύο συντριβές σε λιγότερο από πέντε μήνες. Οι εμφανίσεις στο cockpit στο Max έγιναν από την Rockwell Collins, που πλέον ανήκει στην United Technologies Corp. Και όχι στη Honeywell.
Πολλά κινητά τηλέφωνα που απομένουν ενεργά κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε πτήσης αεροπλάνου “θα μπορούσαν να είναι ένα πραγματικό πρόβλημα”, δήλωσε ο καθηγητής Tim Wilson, επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρολόγων, υπολογιστών, λογισμικού και συστημάτων μηχανικών στο Embry-Riddle Aeronautical University. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των τηλεφώνων που εκπέμπουν ραδιοσήματα, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα παρεμβολής στο σύστημα πτήσης ενός αεροσκάφους.