Τα 45 χρόνια πορείας στην αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης συμπληρώνει η Sofos Insurance Agency, αποτελώντας ένα πρότυπο εγχείρημα διαμεσολάβησης στον ασφαλιστικό κλάδο τόσο σε επίπεδο οργάνωσης όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης και εταιρικής φιλοσοφίας.
Συνέντευξη των Χρήστου Σοφού Προέδρου ΔΣ & CEO, Γιώργου Σοφού Αντιπροέδρου ΔΣ Γενικού Δ/ντή Οργάνωσης, & Θρασύβουλου Σοφού, Εκτελεστικού Μέλους ΔΣ Γενικού Δ/ντή Πωλήσεων στην εταιρεία Sofos Ιnsurance Αgency
στο Νίκο Μωράκη (Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing “am”, Τεύχος Ιούνιος 2023 )
Με το αμάλγαμα των στοιχείων που φέρει η παραδοσιακή γενιά των ασφαλιστών, που εκπροσωπείται από τον κ. Χρήστο Σοφό, που ίδρυσε την εταιρεία και η νέα γενιά, ο Γιώργος και ο Θρασύβουλος Σοφός, η εταιρεία το 2022 σημείωσε κύκλο εργασιών που έφτασε τα 6 εκατ. ευρώ και έχει σημειώσει στην πάροδο ετών μεγάλη ανάπτυξη δικτύου, αριθμώντας 700 συνεργάτες .Μέσα από μία κοινή συνέντευξη οι άνθρωποι που ηγούνται του σχήματος μιλούν για το κοινό τους όραμα, τους σταθμούς και την εξέλιξη της εταιρείας, το ρόλο της τεχνολογίας και την σημασία της προσέλκυσης νέων επαγγελματιών στον κλάδο,
Έχοντας μία πορεία άνω των 4 δεκαετιών στην ασφαλιστική αγορά, ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην εξέλιξή της Sofos Insurance;
Χρήστος Σοφός: Με αφορμή τα 45 χρόνια από την ίδρυση του οργανισμού ,θα ήταν παράλειψή μου εάν δεν έκανα μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία του αλλά και στις χρονιές ορόσημο για τη βιωσιμότητα και την περαιτέρω ανάπτυξή του. Το 1978 ήταν ουσιαστικά η χρονιά αφετηρίας για τη δημιουργία μίας μικρής επιχείρησης ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, που έμελλε να εξελιχθεί σε ανώνυμη εταιρεία και να συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου. Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ξεκινώντας ως ασφαλιστικός υπάλληλος, έχοντας στο πλάι μου τη σύζυγο και συνοδοιπόρο μου Δέσποινα Σοφού, θα καταφέρω να μετουσιώσω τα όνειρά μου σε πραγματικότητα και να συνθέσω αυτό που σήμερα αποκαλούμε σχήμα διαμεσολάβησης ασφαλιστικών πρακτόρων.
Έτσι έχοντας ως εφόδιο τις ασφαλιστικές μου γνώσεις αλλά και την αφοσίωσή μου στο επάγγελμα, που από μικρός είχα διακρίνει, το 1985 ιδρύουμε το δικό μας ασφαλιστικό γραφείο με μορφή ατομικής επιχείρησης. Επενδύοντας σημαντικά στις ασφαλιστικές μας γνώσεις αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη του προσωπικού μας χαρτοφυλακίου, το 1997 μετατρέπουμε την ατομική επιχείρηση σε Ε.Π.Ε. με την ονομασία ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΟΦΟΥ Ε.Π.Ε. και εν συνεχεία το φθινόπωρο του 2006 ο οργανισμός εξελίσσεται σε Ανώνυμη Εταιρεία (Ασφάλειες Σοφού Α.Ε.)
Η εταιρεία πλέον λειτουργούσε ως ασφαλιστικός οργανισμός b2c με κύριο επίκεντρο τον πελάτη ασφαλισμένο ενώ το δίκτυο πωλήσεων αποτελούνταν από 30 ανθρώπους και μόνο!!! Διανύοντας μία άκρως επιτυχημένη επταετία, το 2013 αποφασίζω στρατηγικά την αλλαγή πλεύσης και την ενδυνάμωση του δικτύου πωλήσεων με καταξιωμένα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς αλλά και συνεργάτες που είχαν συμπορευτεί μαζί μου πάνω από 25 χρόνια και μοιράζονταν με το ίδιο πάθος το όραμά μου. Παρότι η αγορά ήταν ήδη κορεσμένη από σχήματα διαμεσολάβησης που λειτουργούσαν άρτια για πάνω από τρεις δεκαετίες, οι προκλήσεις και το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον τράβηξαν το ενδιαφέρον μου και συμπαρέσυραν τους 2 γιούς μου οι οποίοι πλέον από θέσεις ευθύνης κατέχουν τα ηνία του οργανισμού. Ύστερα από 45 χρόνια παρουσίας οι εμπειρίες που συνεχίζω να αντλώ είναι τεράστιες ενώ η επιχείρησή μας που θα χαρακτήριζα οικογενειακή συμπλέει και συμπαραστέκεται σε κάθε ασφαλιστικό διαμεσολαβητή που μας τιμά με την συνεργασία του.
Η τεχνολογία αποτελεί σύμμαχο για τον σημερινό επαγγελματία διαμεσολαβητή; Σε ποια πεδία υιοθετείτε καινοτομίες και εργαλεία τα οποία βελτιστοποιούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες;
Γιώργος Σοφός: Η τεχνολογία, ως ευρεία έννοια, αποτελεί σύμμαχο για όλους τους επαγγελματίες. Στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η πώληση των ασφαλιστικών προϊόντων απαιτεί διάδραση μεταξύ ανθρώπων, η πρόκληση αφορά την αποτελεσματική εφαρμογή των τεχνολογικών συστημάτων, με κύριο στόχο την αποδοτικότερη διαχείριση της καθημερινότητας.
O σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει ανάγκη πρόσβασης σε οικοσυστήματα που προσφέρουν άμεση ένταξη των αλλαγών που συντελούνται σε ένα έντονα μεταβαλλόμενο περιβάλλον στις καθημερινές του διαδικασίες. Αναζητά συμμάχους για να αναπτύξει ποιοτικά το χαρτοφυλάκιο του. Χρησιμοποιεί συστήματα που θα αναδείξουν την προστιθέμενη αξία του επαγγέλματος μας στους πελάτες. Ειδικά στο πεδίο τη κανονιστικής συμμόρφωσης τα τεχνολογικά εργαλεία πρέπει να μειώνουν όσο είναι εφικτό τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και το χρόνο που δαπανάται σε αυτές, καλύπτοντας ταυτόχρονα σε όλο το εύρος τους τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το υπάρχον νομικό πλαίσιο.
Η έρευνα και η ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου αποτελεί σημαντικό μέρος της εταιρικής μας κουλτούρας, γεγονός που μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε, να εφαρμόζουμε και να βελτιώνουμε καινοτόμες δομές υπηρεσιών προς τους συνεργάτες και πελάτες μας, αξιοποιώντας την ελεύθερη ροή πληροφόρησης εντός του οργανισμού, την συνεχή ανάδραση σε πραγματικά περιβάλλοντα και την εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού μας.
Καινοτομίες όπως το Sofos e-Sign (μηχανογραφημένα έντυπα IDD/GDPR, ηλεκτρονική υπογραφή), το Sofos PAY (POS, e-POS, πληρωμές με RF, πληρωμές Smart Payment,Apple pay, Google pay κ.α), το Sofos e-Wallet( ηλεκτρονική διαχείριση χρημάτων συνεργάτη), το Sofos Edu For You (εκπαίδευση και επανεκπαίδευση ΤτΕ), το Sofos Instant Commission (άμεση απόδοση προμηθειών με την χρήση ενός κουμπιού διαθέσιμου στην ευχέρεια του συνεργάτη). Όλα τα παραπάνω συστήματα αποτελούν καινοτομίες υπηρεσιών που συστήθηκαν στην αγορά της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης από τον οργανισμό μας.
Είμαστε υπερήφανοι για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των τεχνολογικών συστημάτων στις καθημερινές εργασίες του οργανισμού μας και την αφοσίωση των ανθρώπων μας στην αποδοτική επικοινωνία τους. Κυρίως όμως είμαστε υπερήφανοι για το ευρύ φάσμα εφαρμογής τους, για την αδιαμφισβήτητη πλέον χρησιμότητα τους και τον βαθμό ευκολίας χρήσης τους από εξειδικευμένους ή μη ανθρώπους.
Γιατί σας εμπιστεύεται το δίκτυό σας; Στην πολύχρονη πορεία της η εταιρεία δημιουργεί μακροχρόνιες συνεργασίες σε αυτό το πεδίο;
Θρασύβουλος Σοφός: Η δημιουργία δεσμών εμπιστοσύνης και συναδελφικότητας με το δίκτυο πωλήσεών μας αποτελούσαν ανέκαθεν αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής μας κουλτούρας αλλά και γερό θεμέλιο για τη στρατηγική μας ανάπτυξη. Έχοντας την τύχη, μεγάλο μέρος των συνεργατών να γνωρίζει τον κ. Χρήστο Σοφό από την πρότερη θέση του ως Αντιπρόεδρο σε μεγάλη Ελληνική ασφαλιστική εταιρεία, η εμπιστοσύνη δεν χτίστηκε από την αρχή αλλά προϋπήρχε. Το αποτύπωμά του ως στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας ήταν αρκετό ώστε 350 συνεργάτες να συμπορευτούν αρχικά μαζί μας το 2013 αλλά και να ενσωματωθούν πλήρως στη νοοτροπία που διέπει την εταιρεία αλλά και τα στελέχη της. Διανύοντας μία δύσκολη 3ετία από το 2013 έως και το 2016, καθώς βελτιώναμε συνεχώς τις υποδομές μας επενδύοντας πολύ σημαντικά ποσά στις τεχνολογικές μας υπηρεσίες αλλά και σε εξειδικευμένα στελέχη έτοιμα να ανταποκριθούν στο απαιτητικό αυτό περιβάλλον, δεσμευτήκαμε ηθικά να στηρίξουμε αμέριστα το δίκτυο και να εργαστούμε σκληρά μαζί του για την καλύτερη ροή της καθημερινότητας αλλά και την επίτευξη των παραγωγικών στόχων. Το δίκτυο ένιωσε ότι προστατεύεται από ένα δίχτυ ασφαλείας τόσο στιβαρό που δεν μπορούσε παρά να ενισχύσει τις μεταξύ μας σχέσεις καθώς ενέπνεε σιγουριά, φερεγγυότητα και πάνω από όλα αμοιβαία εμπιστοσύνη χτισμένη πάνω στην ειλικρίνεια και την αλληλεγγύη. Σήμερα αριθμώντας 700 συνεργάτες πανελλαδικά σκοπός της εταιρείας είναι οι μακροχρόνιες ανθρωποκεντρικές σχέσεις που βασίζονται στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών και όχι στην ποσότητα παραγωγικής δραστηριότητας. Άλλωστε οι αποκεντρωμένες μας υπηρεσίες παρέχονται μέσα από 19 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων των Περιφερειακών Διευθύνσεων. Αποτελούμε το μοναδικό σχήμα που έχει εδραιωθεί με υποκαταστήματα σε τόσα πολλά σημεία και που έχει δημιουργήσει ένα μίγμα ανεξάρτητων και αποκλειστικών πρακτόρων τους οποίους και επιθυμούμε να έχουμε κοντά μας για πολλά ακόμη χρόνια.
Το μίγμα της νέας γενιάς (Θ.Σοφός & Γ.Σοφός) συνετέλεσε τα μέγιστα ώστε ο αριθμός των συνεργαζόμενων ασφαλιστών διαμεσολαβητών να πλησιάζει τους 700 πλέον και επιθυμία τους είναι να συνεχίσουν ακάθεκτοι το έργο των ιδρυτών της εταιρείας.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών και γεωγραφικής “ανάπτυξης” που βρίσκεται σήμερα η Sofos Insurance και ποιοι είναι οι στόχοι για το μέλλον; (Θρασύβουλος Σοφός Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ Γενικός Δ/ντής Πωλήσεων)
Θρασύβουλος Σοφός: Το 2022 αποτέλεσε την καλύτερη οικονομικά χρονιά της εταιρείας καθώς πέτυχε ρεκόρ κερδοφορίας αλλά και κύκλου εργασιών. Η Sofos insurance agency πλησίασε τα 6 εκατομμύρια σε κύκλο εργασιών και διένειμε ασφαλιστικά προϊόντα αξίας 28,5 εκατομμυρίων ευρώ. Εάν αναλογιστούμε ότι δραστηριοποιούμαστε στα δίκτυα διαμεσολάβησης για μία δεκαετία ακριβώς, θεωρώ ότι έχουν επιτευχθεί άλματα προόδου, τα οποία όπως έχουμε επισημάνει επανειλημμένως και δημοσίως οφείλονται στην ποιοτική παροχή υπηρεσιών αλλά και τη συνεχή εκπαίδευση προσωπικού και συνεργατών. Σήμερα εν έτει 2023, χρονιά ορόσημο για την εταιρεία καθώς διανύει ήδη το 45ο έτος από την ίδρυσή της, η εταιρεία απαριθμεί 4 Περιφερειακές Διευθύνσεις, 8 Γραφεία Πωλήσεων και 7 Υποκαταστήματα καθώς και 700 συνεργάτες σε όλη την Ελληνική επικράτεια.
Τι έχουμε πετύχει έως σήμερα; Οικονομίες κλίμακος, ενοποίηση διαδικασιών, μίγμα νέων και έμπειρων στελεχών στην ασφαλιστική αγορά, καινοτόμες τεχνολογικές επενδύσεις και πάνω από όλα απαράμιλλη ποιότητα σε επίπεδο παροχών και υπηρεσιών. Η πρόσφατη βράβευση και στα Fm awards που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο ήρθε να επιβεβαιώσει με τον πιο εμφατικό και δίκαιο τρόπο ότι η Sofos insurance Agency κατέχει την αριστεία στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση και στόχος μας είναι να τη διατηρήσουμε σε αυτά τα πολύ υψηλά επίπεδα και στο άμεσο μέλλον. Αυτό που έχουμε θέσει μελλοντικά και ως στόχο είναι η εταιρεία να συνεχίσει την κερδοφόρα ανάπτυξή της, σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό από ότι σήμερα, ώστε να μπορεί να επενδύει στην τεχνολογία και να διατηρεί το service της που άλλωστε αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο ανάπτυξής της. Η έως τώρα πορεία μας αντικατοπτρίζει ως ένα σημαντικό βαθμό το τι θα ακολουθήσει και στο μέλλον, το οποίο δεν επιθυμούμε να διαφοροποιηθεί σε καμία περίπτωση. Ενισχύοντας το δίκτυο πωλήσεών μας με επιπλέον γνώσεις, τεχνολογικά εργαλεία αλλά και έμπειρο προσωπικό η Sofos Insurance agency στοχεύει σε οργανική ανάπτυξη και σταδιακή αύξηση του κύκλου εργασιών της διατηρώντας τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες της. Θέτοντας ως στόχο τη δημιουργία γραφείων και υποκαταστημάτων και σε άλλες πόλεις της Ελληνικής επικράτειας, η παρουσία της εταιρείας θα μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά σε τοπικούς φορείς και παράγοντες καθώς και να χτίσει άρρηκτους δεσμούς με τους πελάτες- ασφαλισμένους.
Εκπροσωπώντας τη νέα γενιά της διαμεσολάβησης, ποια είναι τα στοιχεία που θεωρείτε ότι πρέπει να αλλάξουν ή να βελτιωθούν στην ασφαλιστική αγορά, προκειμένου να προσελκύσει νέους ανθρώπους με ικανότητες και ακαδημαϊκή μόρφωση;
Γιώργος Σοφός: Έχω την βεβαιότητα ότι η αγορά μας είναι ελκυστική για νέους ανθρώπους που έχουν ικανότητες, ταλέντο και ακαδημαϊκή μόρφωση. Δυστυχώς όμως αυτό συμβαίνει για την τεχνική της διάσταση και σε μεγάλο βαθμό υπό το πρίσμα στελέχωσης των ασφαλιστικών εταιρειών.
Σε ότι αφορά την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και τις πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων γενικότερα φαίνεται ότι πλέον έχει δημιουργηθεί η εντύπωση στο κοινό, ότι η πώληση της οποιασδήποτε ασφάλισης αποτελεί διεκπεραιωτική εργασία και έχει αναχθεί σε κάτι ασήμαντο.
Πως οδηγηθήκαμε στο παραπάνω αποτέλεσμα; Κατά την άποψη μου το αποτέλεσμα είναι πολυπαραγωντικό.
Οι άνθρωποι που θα μπορούσαν να εμπνεύσουν και να ωθήσουν νέους επαγγελματίες στην καριέρα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, είτε είναι πλέον εκτός αγοράς είτε επιλέγουν να ακολουθήσουν μη ελκυστικές τακτικές προσέγγισης. Στην εποχή της προώθησης εννοιών όπως βιώσιμη ανάπτυξη, ισορροπία προσωπικής και εργασιακής επιτυχίας, μινιμαλισμός και ποιότητα ζωής, η προσέγγιση των γρήγορων αποτελεσμάτων σε όγκο μέσω εφήμερων χαρτοφυλακίων είναι μη ελκυστική.
Η διαχείριση της καθημερινότητας από τα εναλλακτικά κανάλια διανομής και ο τρόπος με τον οποίο απευθύνονται μαζικά στο κοινό υποβαθμίζοντας την ουσία της ανθρώπινης διάδρασης στην διαδικασία της πώλησης ενός ασφαλιστικού προϊόντος, αποτελεί ανακούφιση για το κοινό στο οποίο πραγματικά απευθύνεται και παράλληλα υποβαθμίζει την έννοια της ασφάλισης στο κοινό που δεν θα κερδίσει ποτέ. Για παράδειγμα η άρρηκτη διασύνδεση των τραπεζικών προϊόντων με τα ασφαλιστικά, αυξάνει την παραγωγικότητα των τραπεζικών οργανισμών, μειώνει όμως παράλληλα την υπόσταση της ασφαλιστικής βιομηχανίας.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες που κατακλύζουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα social media του κοινού, μεταχειρίζονται με χειρουργική ακρίβεια τον νου του καταναλωτή και υπό το πρίσμα της υπερβολής περνούν μηνύματα κατάργησης της ασφαλιστικής συνείδησης και της χρησιμότητας της ασφάλισης. Καταργούν όλους τους όρους των ασφαλιστηρίων περί αμέλειας του ασφαλισμένου και διαφημίζουν μη ασφαλίσιμους κινδύνους. Ασφάλιση δέκατα του δευτερολέπτου πριν επέλθει ο κίνδυνος, καταστροφικά τέρατα της μυθολογίας ή του Hollywood, Boho ή cool ομιλητές να διαβεβαιώνουν ότι όλα γίνονται και άλλα, αποτελούν παραδείγματα που θα έπρεπε μάλλον να εφαρμοστούν σε άλλες αγορές. Τι πρέπει τελικά να κάνουμε για να προσελκύσουμε νέους επαγγελματίες στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση;
Είναι επιτακτική ανάγκη να φροντίσουμε να περάσουμε στην κοινωνία την πραγματική διάσταση της ασφάλισης. Να προτάξουμε την έννοια της πρόληψης, να πείσουμε ότι η ασφάλιση καλύπτει βασικές ανάγκες χωρίς να δώσουμε την εντύπωση ότι είναι προϊόν βραχυχρόνιας κατανάλωσης. Να μετασχηματίσουμε τους οργανισμούς μας ώστε να παρέχουν εργαλεία που ελκύουν την είσοδο του νέου επαγγελματία στην αγορά, και να τον στηρίξουμε στην καθημερινότητα και στην εκπαίδευση του. Να επενδύσουμε σε μακροχρόνιες σχέσεις και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Να εξηγήσουμε επί του πρακτέου πως δημιουργούμε συνειδητοποιημένους πελάτες και πως διερευνούμε τις πραγματικές τους ανάγκες.
Πάνω από όλα θεωρώ ότι πρέπει, σύσσωμη η αγορά να βρει τρόπους να επικοινωνήσει την έννοια της ασφάλισης και να μεταβάλει την ροή των πληροφοριών που λαμβάνει ο τελικός καταναλωτής.
Έχετε αποσπάσει σαν εταιρεία πολλές διακρίσεις. Αναφερθείτε στις σημαντικότερες εξ αυτών.
Χρήστος Σοφός: Στην πορεία των 45 ετών παρουσίας μας στην ασφαλιστική αγορά θα έλεγα ότι ο οργανισμός μας έχει βραβευτεί σε παραγωγικό και ποιοτικό επίπεδο από αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες, ανάμεσα τους οι ιστορικές Πανελλήνιος Α.Α.Ε. , Alico και Scoplife.
Κατά την τελευταία δεκαετία η εταιρεία μας, έχοντας την αμέριστη στήριξη του δικτύου πωλήσεων, έχει κατακτήσει θέσεις στο Elite Club της Εθνικής ασφαλιστικής, Διακεκριμένου Συνεργάτη στην ERGO, Platinum Member στην Υδρόγειο, Diamond Member στην Interlife, καθώς και βραβεία παραγωγικότητας από ασφαλιστικές εταιρείες όπως η Δύναμις και η Ιντερσαλόνικα.
Τον Δεκέμβριο του 2023 είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στα πρώτα FM Awards που διοργανώθηκαν υπό την εποπτεία ανεξάρτητης ελεγκτικής αρχής (Grant Thornton), η οποία προχώρησε σε μια εκ βάθους ανάλυση των περίπου 100 συμμετεχόντων οργανισμών, ζητώντας μάλιστα και αποδεικτικά στοιχεία για τα όσα περιεγράφηκαν από τις διοικήσεις των εταιρειών. Είχαμε την χαρά να βραβευτούμε με την πρώτη θέση σε 4 κατηγορίες για τους πράκτορες (Business Development, Sustainability Strategy, High Quality και Overall Performance), ενώ στις υπόλοιπες 3 κατηγορίες βρεθήκαμε στην πρώτη τριάδα.
Θα ήθελα όμως να σταθώ στην εταιρική κουλτούρα και την στρατηγική της Sofos Insurance Agency, παράγοντες οι οποίοι διαμορφώνουν την συνταγή της μακροχρόνιας επιτυχίας. Η στρατηγική είναι δυνατόν να διαμορφώνεται ανάλογα με το περιβάλλον της κάθε επιχείρησης, παρ’ όλα αυτά πάντα κινείται με βάση έναν πυρήνα αξιών και κουλτούρας που δύσκολα μπορούν να μεταλλαχθούν. Έννοιες όπως η ανθρωποκεντρική προσέγγιση, η καινοτομία των υπηρεσιών, η συνεχής εκπαίδευση και βελτιστοποίηση των διαδικασιών και το κλίμα συνεργατικότητας, αποτελούν βασικά συστατικά της στρατηγικής μας διαχρονικά.
Γνωρίζουμε ότι ο δρόμος προς την κατάκτηση των στόχων μας είναι μακρύς και απαιτεί υπομονή και επιμονή. Οι διακρίσεις έχουν τον ρόλο τους στο μείγμα της επιτυχίας αλλά σίγουρα δεν αποτελούν πανάκεια.
Για τις διακρίσεις του οργανισμού έχουν συμβάλει όλοι οι άνθρωποι που μας τιμούν με την συνεργασία τους, ο καθένας και καθεμία ξεχωριστά είτε από το πόστο του ανθρώπινου δυναμικού, είτε από εκείνο του συνεργάτη.
Τέλος θέλω να ευχαριστήσω την σύζυγο και συνοδοιπόρο μου Δέσποινα και τους γιούς μου Γιώργο και Θρασύβουλο για την αμέριστη στήριξη και ενεργή δράση τους, ώστε να καταφέρουμε τους στόχους μας και να συνεχίσουμε την βιώσιμη ανάπτυξη του οργανισμού μας.