Μπορεί ο ασφαλιστικός κλάδος να παίξει καθοριστικό ρόλο στη… σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ κοινωνίας και επιχειρηματικού κόσμου σε μία εποχή που η κοινωνία όχι απλώς επιθυμεί αλλά ΑΠΑΙΤΕΙ από τις εταιρείες να λειτουργούν ως καλοί εταιρικοί πολίτες;
Μελέτες δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να σκέφτονται πολύ σοβαρά το στίγμα που αφήνει κάθε εταιρεία στην κοινωνία, πριν αποφασίσουν για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Άλλωστε η οικονομική κρίση τους έχει αναγκάσει να σκέφτονται… διπλά πριν αγοράσουν, με αποτέλεσμα να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις εταιρείες που έχουν ένα πιο υπεύθυνο κοινωνικά πρόσωπο. Οι ίδιες μελέτες δείχνουν ότι είναι, μάλιστα, έτοιμοι να «εγκαταλείψουν» μία εταιρεία που είτε αποκτά κακή φήμη είτε δεν ακούγεται τόσο σε θέματα που αγγίζουν το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές υποστηρίζουν ότι η διαφάνεια στις επιχειρηματικές πρακτικές, η αποφυγή σκανδάλων και ο θετικός κοινωνικός και περιβαλλοντικός αντίκτυπος είναι τα πράγματα που πρέπει να βελτιώσουν οι επιχειρήσεις για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου. Τα σκάνδαλα δεν λείπουν από το χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Σκάνδαλα που έχουν επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην αποδοχή – στη φήμη – του κλάδου και αποτελούν, όπως και να ‘χει, ακραία παραδείγματα ανήθικων συμπεριφορών. Οι ασφαλιστικές έχουν σήμερα μία τεράστια ευκαιρία. Να δείξουν το ευαίσθητο σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα πρόσωπό τους, με πολύ απλό τρόπο, ενεργοποιώντας την αυξημένη, λόγω των συνθηκών ευαισθητοποίηση των πολιτών. Πρώτα απ’ όλα, κάνοντας το προφανές, που είναι η έγκαιρη καταβολή αποζημιώσεων, με τον ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Επίσης, προωθώντας τις βέλτιστες περιβαλλοντικές πρακτικές, κάτι που είναι έτσι και αλλιώς προς όφελός τους, αφού η κλιματική αλλαγή έχει αρχίσει να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τον κλάδο. Παράλληλα, μπορούν να συμμετέχουν σε φιλανθρωπικές δράσεις και να στηρίζουν τον εθελοντισμό, ενώ έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά την κοινωνία επιλέγοντας να τοποθετήσουν τα «περισσευούμενα» κεφάλαιά τους σε «πράσινες» και κοινωνικά υπεύθυνες επενδύσεις. Στην περίοδο της κρίσης, οι ασφαλιστικές οφείλουν να αποδείξουν ότι δεν ενδιαφέρονται μόνο για την κερδοφορία τους αλλά και για την κοινωνική συνοχή και εξέλιξη. Εφαρμόζοντας δράσεις ΕΚΕ, έχουν τη δυνατότητα να αποκαταστήσουν μια και καλή τη φήμη του κλάδου και να ενισχύσουν τους δεσμούς τους με την κοινωνία και τον άνθρωπο. Και αν το κάνουν, μόνο κερδισμένες μπορούν να βγουν…